Efter survival-nyheten – Blizzard ber fansen att hålla utkik efter nyheter kring Warcraft, Overwatch och Diablo

Medlem
Skrivet av Denper:

Sista informationen som läckt var stora balanseringsproblem i och med övergången till 5v5 från 6v6. Spelkänslan hade inte riktigt infunnit sig, en del karaktärers kit fungerade inte i den kontexten osv.

Det är problemet med denna typ av spel, balanseringen. Sist jag spelade ow hade det balansproblem också (vilket var för knappt 5 månader sedan), tvivlar på att det blivit bättre. Tycker var och varannan hjälte i ow antingen är för svag eller för stark. Med så många olika hjältar, förmågor osv kommer man aldrig riktigt uppnå balans. Kommer alltid finnas några som är bättre än andra.

Och läser man det officiella forumet verkar det stått mer eller mindre stilla i Ow matchmaker....
https://us.forums.blizzard.com/en/overwatch/c/competitive-dis...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Troligen, då betaperioden slutade för cirka 3 veckor sedan och de planerar ett släppa immortal första halvan av 2022. Så till sommaren gissar jag på: https://news.blizzard.com/en-us/diablo-immortal/23734271/diab...

Åfan, det hade jag missat. Tack för info! Ser fram mot lite casual-diablo på dass.

Medlem

Lika mättad som marknaden är på Battleroyals är den väl ändå på survivalspel också? Neh fy va tråkigt...

Medlem

Jag ser verkligen fram emot deras bidrag till Survival-genren. Inledningsvis så är ju oftast deras spel otroligt bra och det är snarare när de ska börja mjölka speler som det blir riiktigt dåligt. Klart jag också hoppas på ett D4 och Overwatch 2-släpp i år, vilket jag tror det finns goda möjligheter till.

Ifall man suktar efter ett WC4 så skulle det kunna vara en utmärkt övergång från WoW till WoW 2.0, men det skulle i så fall ligga flera år framöver. De behöver verkligen släppa greppet om WoW nu dock, innan de förstört lore bortom all igenkännlighet (jag säger det som om det inte redan hänt, lol) Legion hade varit det perfekta avslutet på en era. Genom att skifta från MMO till RTS hade berättargreppet kunnat förändras på ett naturligt sätt, där man låtit händelseutvecklingen fortsätta i sitt eget tempo istället för det idiotiska cliffhanger scenariot som vi sett med BfA och...vad det nu heter.

Medlem

Frågorna är
Kommer Diablo 4 vara mer likt Diablo 2 eller 3?
Kommer wow retail någonsin bli bättre?
Kommer wow Classic+?
Kommer Warcraft 4?
Kommer Starcraft 3?
Resten är ointressant.

Medlem

Om någon av nyheterna innehåller ordet nft i någon form så flippar jag ut.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

World of Warcraf 2 tack!! Behövs fler MMO åt folket.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Lika mättad som marknaden är på Battleroyals är den väl ändå på survivalspel också? Neh fy va tråkigt...

MMO marknaden räknades också som full av spel, fanns hur många som helst.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Inte för att det någonsin kommer hända men först och främst en förbättrad remaster på Originalet.
Diablo 1, och då med samma stil som i D2R.

Jag förstår inte varför de bara valde Diablo 2 men ... kan det bero på att ingen har spelat Diablo 1 så det är helt ointressant.
Jag antar att det är för sent men än finns det hopp.
Och sen om man tittar på hur mindre bra Lobby är i D2R så önskar jag på nästa tanke:

När de släpper Diablo 4 så följer Diablo 1 med(remaster alltså) och det som händer då är att när man väljer Lobby beroende på vilket av Diablospelen man spelar(1-4), då kommer man till en interaktiv stad, ungefär som World of Warcrafts Stormwind eller Orgrimmar men man kan bara prata, gå runt och välja hur man vill spela, en by som spelare från alla Diablo spel kan träffas i fast man har sin avatar från sitt eget spel.
Kan dock bli jobbigt när Baalruns tar 3 minuter och man hoppar in och ut ur en "Tristram" by och ska logga in alla karaktärer varje gång men man hade kunnat göra Diablo världen mer lik ett mmo, fastän det inte är det...
Sen om väldigt många har D1 avatarer kan man kanske få upp intresset att prova det spelet.

Medlem

Det enda intressanta de har är väl BlackThorne vid det här laget.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Det är det jag menar! Finns få spel med sån ren spelglädje som D2/D2r. Det vore ok med mig med en ny expansion till D2r istället för ett nytt spel.

https://www.youtube.com/watch?v=J6-tNxH09hc&ab_channel=SweetP...

act 6 kanske


signatur

If u can´t kill me, Join me

12
Skriv svar