Blizzard gör ett helt nytt survival-spel

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Låt oss gnälla i fred.

Har du inget bättre för dig än att gnälla på ett företag som du antagligen ändå inte kommer köpa spel från, så kanske du bör fundera på vad du gör med ditt liv egentligen. Finns redan tillräckligt med gnäll i världen, utan att såna som du ska spä på ytterligare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Survival spel är kul! Ser fram emot att se vad detta är.
De flesta survival spel är från små studios och släpps som early access.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Låter ju som Project Titan... Gick jätte bra ju.

Vi fick ju Overwatch från det projektet så på vissa sätt gick det ju rätt bra. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Låter ju som Project Titan... Gick jätte bra ju.

Titan, Diablo 2(Blizzard North versionen), Starcraft: Ghost och säkert många andra projekt vi inte känner till.

Hoppas på Starcraft i Gears of War stil i framtiden, det hade ju varit riktigt nice.
Ser nog helst reboot på det, jag gillade inte alls storyn i SC2.
Det fanns mycket intressant i SC2, men den övergripande storyn var så himla tråkigt, som fan så var jag dock tvungen att spela igenom hela "triologin".

Medlem
Skrivet av Meurik:

Vill ju inte gärna vara "den" som försvarar Blizzard efter allt skit som det skrivits om på sistone...

Men kan man kanske låta bli skitsnacket om ett spel som precis utannonserats, och som man inte vet ett dyft om? Ingen som sett, ingen som spelat, ingen som vet nått.

Jag upplever att de flesta pikarna här i artikeltråden riktar sig mot Blizzard som arbetsplats och företag snarare än själva spelet. Och bara för att det gnällts på Blizzards sexistiska arbetsförhållanden tidigare så är ju inte problemet direkt löst. Du verkar vara av en annan åsikt.

Medlem

Något som de flesta större företag troligtvis har gemensamt nuförtiden är att de anställda inom x år antingen befordras eller slutar. Blizzards brain-drain har det talats mycket om sista åren och det Blizzard som gav oss SC, D2 och WC3 är dött sedan länge. Det kanske kan bli ett nytt Blizzard nu iom uppköpet men det kommer fortfarande vara ett annat företag än det folk minns med rosafärgade glasögon.

Runt just detta survivalspel så tycker jag att det vore kul om det lyckades under det nya ledarskapet, men precis som tidigare så kommer jag vilja se tecken på förbättring för de anställda innan det blir läge att öppna plånboken för ett Blizzardspel igen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Survival spel är kul! Ser fram emot att se vad detta är.
De flesta survival spel är från små studios och släpps som early access.

Fast många spel från stora studios är ju early access med, fast de sorterar ner sina spel i kategorin "färdigt" i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Något som de flesta större företag troligtvis har gemensamt nuförtiden är att de anställda inom x år antingen befordras eller slutar. Blizzards brain-drain har det talats mycket om sista åren och det Blizzard som gav oss SC, D2 och WC3 är dött sedan länge. Det kanske kan bli ett nytt Blizzard nu iom uppköpet men det kommer fortfarande vara ett annat företag än det folk minns med rosafärgade glasögon.

Runt just detta survivalspel så tycker jag att det vore kul om det lyckades under det nya ledarskapet, men precis som tidigare så kommer jag vilja se tecken på förbättring för de anställda innan det blir läge att öppna plånboken för ett Blizzardspel igen.

Man kan ju hoppas på att Microsoft rör om i grytan när det kommer till licenser.
Starcraft Gears hade som sagt varit intressant, nytt FO från vegas utvecklarna och personligen så ser jag gärna att Avowed läggs ner och att dem jobbar på Elder Scrolls 6 istället.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om Outer worlds, jag tror och hoppas på att kritiken kommer ifrån att de hade problem med resurser under tiden spelet utvecklades och att uppföljaren alltså har mycket större potential.

Medlem

Härligt, spelaren i mig blir glad över att de äntligen tar steget ut ur bekvämlighetszonen. Nu behöver de "bara" göra sig av med Kotic och försöka hitta nyskapandet och glädjen igen, om det är möjligt under MS. I första hand tror jag att MS kan städa upp de dåliga arbetsförhållandena som framkommit den senaste tiden...återstår att se ifall det blir något utrymme kvar för kreativitet i ett nytt IP.

Många nyheter kring Blizzard nu som har stor potential att vara goda, håller tummarna för dem och för oss spelare.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Hoppas inte, hoppas de kör sitt egna och inte gör en kopia bland 100-tals andra kopior.

Jag hoppas det, för jag gillar Rust väldigt mycket, men antalet spelare har börjat dala kraftigt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

fue
Medlem

Ett valheim i SANN Blizzard-anda. One can dream.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast många spel från stora studios är ju early access med, fast de sorterar ner sina spel i kategorin "färdigt" i stället.

Det är sant

Medlem
Skrivet av Meurik:

Har du inget bättre för dig än att gnälla på ett företag som du antagligen ändå inte kommer köpa spel från, så kanske du bör fundera på vad du gör med ditt liv egentligen. Finns redan tillräckligt med gnäll i världen, utan att såna som du ska spä på ytterligare.

Folk gnällde på Starcraft när det först visades upp på E3 1996. Att det såg ut som Warcraft i rymden.

Blizzard tog till sig kritiken och ändra om designen. Det råkade bli ett av världens bästa rts genom tiderna. Men det var då och nu är nu.

Jag tycker det här survival spelet ser ut som något man förvänta sig från en hipster indie-studios första spel, där konceptbilderna påminner mer om vad folk visar upp på ett forum. Inte direkt i nivå vad man förvänta sig en av världens största utvecklare, som gjort flera av de bästa spelen någonsin.

Är inte tanken med en sådan här utannonsering på ett helt nytt IP, att få hjärtat att pumpa lite åtminstone? Vart ligger ribban egentligen om man behöver dalta med en gigant som Blizzard som om det vore deras första spel.

Gnäll kan vara drygt, men värst är fåraktiga fanboys som försvarar och köper allt oavsett hur det än ser ut, de bara hjälper till att förstöra utvecklare i längden.

Medlem

Hur stort är overwatch nu för tiden? Har själv aldrig spelat det men visst känns det lite som att det inte pratas om det? Tänkte mest om det finns intresse för en 2:a?

Medlem

det handlar om hur man överlever i spelbranchen lel.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Kul med ett nytt IP!

Hoppas att Blizzard gör vad Blizzard gör bäst; förädlar och förenklar*. Survival är en genre som skulle må bra av att anpassas lite till den breda massan. I varje fall tycker jag det, eftersom genren låter trevlig på pappret men alla spel (som jag testat) känns antingen ofärdiga eller obarmhärtigt repetitiva.

*Om du är hardcoregamer, läs fördumma.

Håller med helt! Från en som föredrar Diablo 3 framför PoE.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Du verkar vara av en annan åsikt.

Du känner inte mig. Du har ingen aning vad jag tycker och tänker om saker och ting.

Men att gnälla på både företaget och ett spel som inte ens visats officiellt än, gör ju inte att saker förändras hos Blizzard. Krävdes ju att de blev stämda av California för att det skulle bli fart i förändrings-arbetet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

meh ännu ett survival spel.....

Medlem
Skrivet av meganollan:

Hur stort är overwatch nu för tiden? Har själv aldrig spelat det men visst känns det lite som att det inte pratas om det? Tänkte mest om det finns intresse för en 2:a?

Det pratas inte om det eftersom det inte händer något. OW1 har inte fått nytt content sedan april 2020. Sedan dess verkar även OWL ha imploderat lite - det är svårt att artificiellt kickstarta en e-sport och när man dessutom aldrig hade en klar vision för huruvida spelet skulle vara en shooter eller ett FPS MOBA så blir det ännu svårare.

Jag säger detta som någon som hade skitkul med Overwatch i ett par år. Blizzard gjorde bort sig rejält.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Meurik:

Men att gnälla på både företaget och ett spel som inte ens visats officiellt än, gör ju inte att saker förändras hos Blizzard. Krävdes ju att de blev stämda av California för att det skulle bli fart i förändrings-arbetet.

Jag "gnäller" på Blizzard, inte på spelet. Men att inte prata om det är anledningen till att det fått pågå från första början. Kalla det gnäll om du vill. Jag väljer att benämna det som att bryta tystnadskulturen.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det pratas inte om det eftersom det inte händer något. OW1 har inte fått nytt content sedan april 2020. Sedan dess verkar även OWL ha imploderat lite - det är svårt att artificiellt kickstarta en e-sport och när man dessutom aldrig hade en klar vision för huruvida spelet skulle vara en shooter eller ett FPS MOBA så blir det ännu svårare.

Jag säger detta som någon som hade skitkul med Overwatch i ett par år. Blizzard gjorde bort sig rejält.

Ja, det var ju lite det jag misstänkte. Men å andra sidan så vart det ju en succé när det kom så intresse för en 2:a är kanske berättigad?

Medlem
Skrivet av meganollan:

Ja, det var ju lite det jag misstänkte. Men å andra sidan så vart det ju en succé när det kom så intresse för en 2:a är kanske berättigad?

Jag hoppas det, vore kul om Microsoft kunde vända skeppet även här. Nu har det dock gått så lång tid så om OW2 bara blir en grafisk uppdatering plus ett story mode som det var sagt från början så räcker det nog inte riktigt, det behöver bli en mer komplett uppföljare i min mening så att de kan lägga ettan bakom sig. Men de har ju jobbat på spelet bra länge nu så det kanske är det som händer.

Finns nog många som jag som spelade mycket OW under 2017-2019 som skulle bli taggade igen om de lyckas göra något vettigt av varumärket.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Om jag inte kan få ett Starcraft Survival så är det här ändå närmare än något jag har vågat önska. Upp till bevis nu Blizzard, upp till bevis.

Medlem

Spännande och kul med nytt IP. Håller tummarna att det blir något bra av det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag hoppas det, vore kul om Microsoft kunde vända skeppet även här. Nu har det dock gått så lång tid så om OW2 bara blir en grafisk uppdatering plus ett story mode som det var sagt från början så räcker det nog inte riktigt, det behöver bli en mer komplett uppföljare i min mening så att de kan lägga ettan bakom sig. Men de har ju jobbat på spelet bra länge nu så det kanske är det som händer.

Finns nog många som jag som spelade mycket OW under 2017-2019 som skulle bli taggade igen om de lyckas göra något vettigt av varumärket.

Hade också sjukt kul med OW typ 2016-2018, men håller med dig om att en grafisk uppdatering och ett story mode skulle kännas extremt underwhelming nu. Jag är rätt trött på spelet i sig och vill ha något som känns nytt.
Tyckte också att spelet definitivt var roligast när man var åtminstone 3-4 pers, och det var inte lätt att hitta folk som lirade.

Avstängd

Nu vet vi ju ingenting, men kommer att följa detta med spänning.

Hoppas verkligen på en mer seriös och mörkare estetik, dvs motsatsen till den tramsiga stilen som Overwatch har. Tänk snarare Diablo 1/2.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Vill ju inte gärna vara "den" som försvarar Blizzard efter allt skit som det skrivits om på sistone...

Men kan man kanske låta bli skitsnacket om ett spel som precis utannonserats, och som man inte vet ett dyft om? Ingen som sett, ingen som spelat, ingen som vet nått.

Det är ju knappast Blizzard längre... Blizzard har ju lämnat för länge sedan

Medlem

Försiktigt optimistisk, hade personligen gärna sett något som var en blandning av Valheim och Subnautica.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Försiktigt optimistisk, hade personligen gärna sett något som var en blandning av Valheim och Subnautica.

Håller med dig! De två bästa survival-spelen right there.

12
Skriv svar