Death Stranding Director's Cut kommer till pc i mars

Robot
Death Stranding Director's Cut kommer till pc i mars

Släppdatumet spikat för den ultimata versionen av Kojimas leveranssimulator på pc.

#Death-stranding, #Kojima-productions


Medlem

Har väntat med att spela detta spel i 2,5 år. Äntligen dags nu när man får spela den bästa versionen av spelet.

Medlem

Vad exakt är det nya matrialet? finns det forstättnig där storyn slutar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tänk på att grundspelet tydligen måste vara installerad på datorn för att kunna uppgradera till directors cut. Står på steamsidan.

Medlem

Hideo Kojima äger studion? Hans studio sätter namnet? Han är inte nöjd? Hade förväntat mig att han hade mer att säga till om. Eller äger han inte studion?

Edit: Iofs när jag tänker efter lite så hade jag personligen inte gillat den typen av ägare/chef. Han må vara missnöjd, men låter sin marknadsavdelning göra sitt jobb och antar att de vet bättre. Han petar inte överallt utan låter folk sköta sitt jobb. Så om han äger studion så är han därmed en bra chef.

Medlem

Om det nu är grejer som har lagts på i efterhand... varför väljer man då ens att göra en ny utgåva och kalla den "CUT"?
Låter så otroligt märkligt.
Varför släpper de bara inte det uppföljande materialet som DLC?
Känns bara konstigt. Snart kommer det väl en "Director's Extended Cut"! 😆

Medlem

Slog till i julas när man kunde få spelet för en femtiolapp på EGS, men har inte installerat det än för jag har väntat på den här nyheten. Skönt att få det bekräftat att man kan uppgradera.

Medlem
Skrivet av Razken:

Om det nu är grejer som har lagts på i efterhand... varför väljer man då ens att göra en ny utgåva och kalla den "CUT"?
Låter så otroligt märkligt.
Varför släpper de bara inte det uppföljande materialet som DLC?
Känns bara konstigt. Snart kommer det väl en "Director's Extended Cut"! 😆

De har lånat namnet från filmvärlden. Om en film är 2 h lång så har de filmat flera hundra timmar. Därav nedklippt.
Theatrical cut = Klippt kortare då den generella biogästen inte vill sitta på biografen för länge.
Directors cut = Klippt längre, regissörens fullständiga vision.

Men som Hideo Kojima säger så är det ett lite opassande namn då han aldrig behövde korta ner Death Stranding och detta inte är en längre version. Dock många andra uppgraderingar.

Tror Death stranding var mitt mest spelade spel 2021, rekommenderar starkt. Välproducerad trailer också https://www.youtube.com/watch?v=EV53lnCzP1w

Medlem

Superhärligt spel! Köpte det på nån psn-rea för över ett år sen men började inte spela det på riktigt förrän efter jag köpt Directors Cut. Tog mig lite drygt fyra månader att klara ^^ (72 timmar om jag inte missminner mig). Har inte lagt ner det än på långa vägar dock, riktigt kul värld att utforska.
Älskar verkligen stämningen! Sen ser det ju fantastiskt ut också.

Lätt mitt GOTY 2021. Skitbra! <3

Medlem
Skrivet av itsnotme:

De har lånat namnet från filmvärlden. Om en film är 2 h lång så har de filmat flera hundra timmar. Därav nedklippt.
Theatrical cut = Klippt kortare då den generella biogästen inte vill sitta på biografen för länge.
Directors cut = Klippt längre, regissörens fullständiga vision.

Men som Hideo Kojima säger så är det ett lite opassande namn då han aldrig behövde korta ner Death Stranding och detta inte är en längre version. Dock många andra uppgraderingar.

Tror Death stranding var mitt mest spelade spel 2021, rekommenderar starkt. Välproducerad trailer också https://www.youtube.com/watch?v=EV53lnCzP1w

Jo det är ju uppenbart att de tagit den typen av undertitel. Låter ju bara så otroligt konstigt. Dock så är det ju inte direkt nåt ovanligt.
Silent Hill 2 fick ju en utgåva med namnet Director's Cut redan 2002-03.
Men det är väl just det, att folk förstår vad det är, trots att namnet är lite märkligt.

Idag tycker jag nog att "Complete Edition" skulle låtit bättre på Death Stranding.

Tror jag inte lade mer än 3h på spelet.
Huvudkaraktären kände jag inte för ö.h.t... kändes bara skitstövelaktig. Spelet utspelade sig som ett jobb och påminde om de sämsta typen av uppdrag i ett GTA-spel. Har väldigt svårt för när skådisar även närvarar med sitt utseende, känns bara löjligt.
Spelmekaniken kändes inte roligt för fem öre.
Jag förstår dock om man gillar det, för det är verkligen inte som andra spel.
Men jag tycker att Kojimas ångmaskin började sacka redan vid MGS4, så därav var jag inte speciellt imponerad av varken MGSV eller Death Stranding.

Medlem

Spenderade över 200 timmar på detta, så Director's Cut står jag över 😁


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jo det är ju uppenbart att de tagit den typen av undertitel. Låter ju bara så otroligt konstigt. Dock så är det ju inte direkt nåt ovanligt.
Silent Hill 2 fick ju en utgåva med namnet Director's Cut redan 2002-03.
Men det är väl just det, att folk förstår vad det är, trots att namnet är lite märkligt.

Idag tycker jag nog att "Complete Edition" skulle låtit bättre på Death Stranding.

Tror jag inte lade mer än 3h på spelet.
Huvudkaraktären kände jag inte för ö.h.t... kändes bara skitstövelaktig. Spelet utspelade sig som ett jobb och påminde om de sämsta typen av uppdrag i ett GTA-spel. Har väldigt svårt för när skådisar även närvarar med sitt utseende, känns bara löjligt.
Spelmekaniken kändes inte roligt för fem öre.
Jag förstår dock om man gillar det, för det är verkligen inte som andra spel.
Men jag tycker att Kojimas ångmaskin började sacka redan vid MGS4, så därav var jag inte speciellt imponerad av varken MGSV eller Death Stranding.

Nej det är ett spel som inte är för alla.
Jag fick aldrig uppfattningen att han skulle vara en 'skitstövel', men huvudkaraktären har 'Aphenphosmphobia'. Du kanske slutade spela precis innan det förklarades?

Det är ett abstrakt spel och det finns mycket symbolik (utan att spoila för nya spelare). Spelet bygger på att du bygger upp ett nätverk och infrastruktur. Men det är inte bara NPC du hjälper. Du hjälper även andra spelare som kämpar igenom samma spel. Det är därför det ska kännas extra tungt och otympligt i början; för att hjälpen du får och ger ska kännas värdig. Det bygger på en välvilja. Konceptet och symboliken är lite djupare än tidigare titlar från Kojima.

Skillnaden mot GTA, eller Red Dead II som jag spelar nu, är att Rockstar förlitar sig på en minikarta. Uppdragen du beskriver i GTA navigerar och löser man enligt minikartan. Death stranding behåller fokus på den cinematiska omgivningen, terrängen och gameplay att faktiskt hålla balansen; du skannar miljön och det behåller spelaren i spelet.

1
Skriv svar