765 miljoner spel gavs bort via Epic Games Store i fjol

Robot
765 miljoner spel gavs bort via Epic Games Store i fjol

Mer kosing spenderades i fjol än året innan.

#epic-games, #epic-games-store


Medlem

Väldigt generöst, men hur länge kan det hålla att bara ge bort allt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag antar att siffernissarna räknat mycket noga på det där i sina excelark. För en överskådlig framtid är väl tillväxt för plattformen viktigare än det ekonomiska in/ut för EGS.

Medlem

Vet inte riktigt vad för reaktion man ska ha till det. Mediokra spel lockar mig inte mer att installera en utdaterad plattform. Kanske om typ God of War var gratis eller nåt i den stilen

Medlem
Skrivet av Ankh:

Väldigt generöst, men hur länge kan det hålla att bara ge bort allt?

Finns gott om kinesiska blodspengar.

Medlem

Så de får tillbaka lite mer än 1 dollar på varje spel de ger bort gratis? Låter hållbart.

Medlem

Och ungefär 10 st av dessa 765 miljoner spel har startats upp

Medlem
Skrivet av Ankh:

Väldigt generöst, men hur länge kan det hålla att bara ge bort allt?

Förmodligen så länge Fortnite drar in pengar.

Medlem

Jag tar hem spelen men spelar sällan.
Horderinstinkt är nog mer det jag gör,just nu för jag har et tonn av spel som jag borde spela klart.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Tackar inte nej till gratis spel.
Lirat få av de som givits bort men har nog blivit 5-6 bra spel ändå.

Medlem

Plockar hem alla AAA-spel o AA-spel trots att jag äger de redan via Steam. Plockar även hem de absolut mest kända indie spelen också men det är mycket jag skippar som ser riktigt trist ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Så de får tillbaka lite mer än 1 dollar på varje spel de ger bort gratis? Låter hållbart.

Tanken är för folk att känna att de har hundratals spel på epic store, och problemet "jag har alla mina spel på steam, varför ska jag köpa spel på en plattform jag inte har spel" blir mindre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förmodligen så länge Fortnite drar in pengar.

Det talas inte lika mycket om den, men deras spelmotor ger bra med cash också.

Medlem

Jag har funderat på om kan vara så att Epic har olika ersättningsnivåer till skaparna av spelen. Som exempel låg ersättning om spelet aldrig spelas, och full ersättning om användaren faktiskt spelar spelet en stund. Har svårt att se hur det skulle gå att bära ekonomiskt för Epic annars trots syftet att skapa en tillväxt av användare.

Medlem

Tagit allt, inte spenderat ett öre där
Kommer inte ändras heller
Lul


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av WargH:

Jag har funderat på om kan vara så att Epic har olika ersättningsnivåer till skaparna av spelen. Som exempel låg ersättning om spelet aldrig spelas, och full ersättning om användaren faktiskt spelar spelet en stund. Har svårt att se hur det skulle gå att bära ekonomiskt för Epic annars trots syftet att skapa en tillväxt av användare.

Det är olika kontrakt för olika företag, men jag har för mig att de räknar på hur många konton som skapas under gratisperioden som en bonus, inte hur många som spelar.

Medlem

Plockat nästan alla.. Enda jag spelar nåt nämnvärt är Farming Simulator 19 - men hela tiden har jag övervägt att köpa det på Steam istället.

Medlem

Fick Alien Isolation och Control för en tid av dem och de har gått varmt fram till Elden Ring Total Warhammer3 och Horizon i februari. Trevligt med grymma AAA gratis spel när spel hösten och vintern i stort varit en besvikelse.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det talas inte lika mycket om den, men deras spelmotor ger bra med cash också.

Ja, UE drar nog in en hel del. Men där återinvesteras nog även en stor del av vinsten i att vidareutveckla motorn, medan Fortnite förmodligen bara får tillbaka en bråkdel av vad det drar in.

Medlem

Har nog tagit de flesta gratisspel på Epic men har inte spelat något av dem. Egetligen bara Among us som min dotter har spelat.
Hade haft långt mer användning av grattisspelen när jag var ung. Nu köper jag bara spelen som jag är mest sugen på i samband med reor eller release. Sällan gratisspelen matchar suget, tvärtom verkar de ger mer likgiltig inställning till spelet. Påminner lite om när steam var nytt och man köpte alla de där spelsamlingarna för att de var någon enstaka bra titel man ville ha, resten har legat i backlogen i typ 15 år. Det enda spelet gratisspelet som jag känner av att jag har missat och vill spela är Subnautica, sneglar på det och uppföljare på steam men bara tanken på att det har varit gratis ger avsmak

Medlem

Jag har 20 spel på steam och flera hundra på epic, så när jag köpte sist blev det på epic.

Medlem

Jag har tagit alla spel... aldrig installerat ett enda.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja, UE drar nog in en hel del. Men där återinvesteras nog även en stor del av vinsten i att vidareutveckla motorn, medan Fortnite förmodligen bara får tillbaka en bråkdel av vad det drar in.

Fortnite och UE är nog hårt sammansvetsade. Enkel plattform att testa nya funktioner i motorn och se hur det fungerar på allt från konsoler, tunga PCs till telefoner. Så det som investeras i UE investeras i Fortnite. Sen vet jag inte hur dealen mellan Marvel och Epic ser ut, men Spider-Man och resten av gänget är nog inte gratis att ha med i spelet

Medlem

Gratis är alltid trevligt brukar plocka så många jag kan, nån dag kanske jag orkar installera windows och testa några av dem.

Medlem

Epic gamestore, Spotify, Youtube...

Kör gratis tills vidare. Men de kommer väl säkert klämma in reklam om man inte betalar något.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar