Diskutera - Hur skulle det perfekta Star Wars-spelet vara?

Robot
Diskutera - Hur skulle det perfekta Star Wars-spelet vara?
Frilansare

Den perfekta pitchen finns ju redan: 1313. Prisjakt i den undre världen, i dubbel bemärkelse. Saknar det

Redaktör
Skrivet av Joakim Bennet:

Den perfekta pitchen finns ju redan: 1313. Prisjakt i den under världen, i dubbel bemärkelse. Saknar det

Och där var diskussionen slut för den här veckan - tack till alla som deltog!


signatur
Medlem

Jag vill ha ett nytt X Wing och/eller TIE Fighter precis som de gamla spelen i simulator-stil. Squadrons var inte riktigt samma känsla som de gamla spelen.
Jag föredrar även grafiken som Dice gav oss i Battlefront-spelen. Däremot måste styrningen vara som i original-spelen.
Fokus single-player.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ett mörkt Knights of the Old Republic 3 i Unreal Engine 5 med Drew Karpyshyn som lead writer.

Hoppas innerligt att den nya High Republic-satsningen ger oss något åt det hållet förr eller senare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Witcher 3 fast byt ut Geralt mot en jedi i Star Wars miljö. Gärna planeter med många olika typer av miljöer.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag hade heller inte tackat nej till typ, Empire of Sin: Nar Shaddaa?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det ska i stora drag vara som SWG preCU (med godbitarna från postCU).
SWG preCU var det "perfekta" Star Wars / MMO spelet.


signatur

Through the cables and the underground now

Testpilot

Det perfekta? Kunna besöka alla planeter och spela vad du vill, Sith, Jedi, Bounty Hunter osv. men knappast realistiskt

Redaktör
Skrivet av Mutumba:

Det perfekta? Kunna besöka alla planeter och spela vad du vill, Sith, Jedi, Bounty Hunter osv. men knappast realistiskt

Star Wars Citizen - premiär vilket decennium som helst.


signatur
Medlem

No man's sky koncept, star wars tema, online, guilds, survival med rpg elements


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det finns så fruktansvärt mycket potential i Star Wars så jag vet inte vars jag ska ta vägen. Fallen Order var sjukt bra så något liknande skulle jag hemskt gärna se men med större frihet, mer utforskande och mer rollspels element.

1313 verkade grymt lovande också, kan ju alltid hoppas på att det återupplivas. Sen skulle jag hemskt gärna se ett renodlat Star Wars rollspel med turbaserade strider.

Medlem

Star Wars - Stormtrooper. Basicly Swat 4/Ready or Not fast som olika roller i The Empire. Inga spelbara Jedis eller Siths, inga kloner eller battledroids. Inget överdrivet, non-canon, lorebrytande spel som makes no sense. Bara fin taktisk shooter!

Original trilogin av Star Wars var aldrig överdrivet, det var mer down to earth med några speciella fantastiska element.

Om det är tvunget vara något jedi spel, hade varit trevligt om det var lite blandning mellan lightsaber elements och blaster-combat. Inget over the top, lightsabers vs andra gubbs med lightsabers och blaster mot "vanliga fiender". Plus lite ordentlig progression, inte bara "här ta en lightsaber, du är pro nu". Faktiskt få jobba upp sin karaktär att bli mer "badass".

Medlem

Min Star Wars-dröm sen gammalt:
Ett managementspel där man driver bar och nattklubb. Bygga, inreda, hyra in underhållning, hantera ekonomi, bygga allianser, muta makthavare...

Medlem

Nåt utan Jedis eller andra force grejjer.

Efter att ha sett senaste Boba fett avsnittet så vill jag ha "Star wars ship building simulator: Tatooine edition".

Bygg ditt drömskepp!
Ta hjälp av dina robot-medhjälpare
Anlita Jawas för reservdelar
Serva o laga kunders skepp

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Nåt utan Jedis eller andra force grejjer.

Efter att ha sett senaste Boba fett avsnittet så vill jag ha "Star wars ship building simulator: Tatooine edition".

Bygg ditt drömskepp!
Ta hjälp av dina robot-medhjälpare
Anlita Jawas för reservdelar
Serva o laga kunders skepp

hutt simulator

Medlem

nånting icke force baserat. och gärna lite mörkt vuxet och vackert.

Medlem

"Corellian ale... in a clean glass".

Ta Nar Shaddaa Streets från Jedi Outcast och gör ett spel av det. Barhäng, mygel, gängbråk och en och annan ljussabel som tänds vid lämpliga tillfällen. Jag vill se mer av den smutsiga sidan av universumet, inte bara öken, djungel och jeditempel. Framför allt är jag sjukt trött på imperiet mot rebellerna, det är så uttjatat.

... Så yeah, basically 1313.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

EJ publicerat av EA.

Medlem

"Amanaman - the early years" skulle jag betala bra mycket för att få spela.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gustav Höglund:

Ett mörkt Knights of the Old Republic 3 i Unreal Engine 5 med Drew Karpyshyn som lead writer.

Hoppas innerligt att den nya High Republic-satsningen ger oss något åt det hållet förr eller senare.

Byt Karpyshyn mot Avellone så skriver jag under rakt av!

Jag hade villat ha ett bättre flygspel. Squadrons var väl kul på sitt sätt, och jag uppskattade att det var i VR, men det var inte vad jag hade hoppats på. Jag vill flyga över exotiska planeter, gärna så nära marken att jag flyger i gigantiska raviner eller mellan grenarna i en himmelshög skog. Att ha ett klassbaserat tävlingsspel ute i tomrummet med en påtvingad död story är inte det jag vill ha. Jag vill störtbomba installationer, försöka fly i högsta hastighet genom en labyrint av raviner och allmänt flyga runt i otroliga miljöer. I Squadons blir det mest att bara hålla kolla på instrumenten för allt runt om är bara mörker och tomrum.

Medlem

Jag är dels inne på samma spår som Pretorian24 med ett nytt renodlat X Wing/TIE Fighter, och dels med ett nytt Jedi Knight. Jag gillar verkligen första Jedi Knight med dess stora episka banor som verkligen imponerade på mig 1997. Medan uppföljarna Jedi Outcast och Jedi Academy mer eller mindre kändes som generiska FPS-korridorer med Star Wars-texturer i jämförelse, fast å andra sidan så hade dom bättre gameplay.

Sedan så är jag fortfarande lite tjurig för att EA la ner "Project Ragtag" för 6 år sedan, tror fortfarande det kunde ha blivit riktigt bra.

Skrivet av Mutumba:

Det perfekta? Kunna besöka alla planeter och spela vad du vill, Sith, Jedi, Bounty Hunter osv. men knappast realistiskt

Star Wars Galaxies släpptes redan 2003, men lades ner 2011.

Ett RDR2/Witcher stort open sandbox spel där man är Jedi eller Bounty Hunter skulle jag vilja se. Gärna med en tung mörk story som inte Disney petat i för mycket. Där ens val påverkar utfallet, där karaktärerna inte är stereotypa och platta.

Medlem

Swtor i en annan motor och Singleplayer.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Swtor i en annan motor och Singleplayer.

Dvs, Kotor 3?

Medlem

Byggt som SWG och med moderna inslag som inte fanns då.
Svårare är det inte.
Eller jo tydligen

Medlem

Det perfekta spelet med tema Star Wars existerar redan och det heter Dark Forces.

Medlem

Jag vill faktiskt ha en "looter shooter" lika Destiny eller The Division.
Fast.. ett bra spel utan microtransactions osv.

Medlem

jawa dating simulator?

12
Skriv svar