Xbox ryktas ha "Monster Hunter-likt" co-op-spel på gång

Robot
Xbox ryktas ha "Monster Hunter-likt" co-op-spel på gång

Vill göra Game Pass-spelen mer varierade, sägs det.

#monster-hunter, #xbox


Medlem

Mer varierad med ytterligare ett co-op, multiplayer spel?
Är väl sånt det dräller av på gamepass och många nya såna påväg.
Är väl stora singleplayer spel dom saknar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Mer varierad med ytterligare ett co-op, multiplayer spel?
Är väl sånt det dräller av på gamepass och många nya såna påväg.
Är väl stora singleplayer spel dom saknar.

Nu är ju inte "co-op" och "Multiplayer" homogena genres direkt.

De behöver inte välja om de ska fokusera på SP eller MP eller co-op eller... Game Pass behöver alla genres och det finns väl ändå ingen tvekan kvar huruvida Microsoft är all-in nu?

Massor av stora singleplayerspel på ingång. Dessutom så har många spel både och, vilket ju är väldigt trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu är ju inte "co-op" och "Multiplayer" homogena genres direkt.

De behöver inte välja om de ska fokusera på SP eller MP eller co-op eller... Game Pass behöver alla genres och det finns väl ändå ingen tvekan kvar huruvida Microsoft är all-in nu?

Massor av stora singleplayerspel på ingång. Dessutom så har många spel både och, vilket ju är väldigt trevligt.

Vilka stora singleplayer spel är påväg?
Menar du alla dessa spel vi typ inte sett något utav och inte ens vet vad det är för sorts spel?

Medlem

Kul


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är man cynisk så är det en speltyp som är lätt att fylla med micro-transaktioner.

Medlem

Det nya survival Blizz spelet skulle kunna vara monster hunter likt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Vilka stora singleplayer spel är påväg?
Menar du alla dessa spel vi typ inte sett något utav och inte ens vet vad det är för sorts spel?

Starfield är hyfsat stort... Redfall kommer att ha både SP och co-op. Vi har nyss haft både Halo Infinite och Forza Horizon 5, båda har SP. Forza Motorsport har SP.

Hellblade 2, Fable, Avowed, Perfect Dark, The Outer Worlds 2, The Elder Scrolls VI, Indiana Jones av de utannonserade känns både stora och har stabil SP.

Ska vi gå ner i mindre spel och outannonserade projekt så är det många fler, t.ex InXiles "Cobalt", Josh Sawyers RPG, As Dusk Falls, Compulsions "Midnight" etc. etc.

Ska vi vara extra roliga så har både Call of Duty och Diablo IV SP

Kort sagt, det kommer spel till i stort sett alla genres, förutom kanske JRPG. T.o.m fightingspel då det sägs vara ett nytt Killer Instinct på g. Den här myten om att Xbox inte skulle ha några singleplayerspel är ju bara en töntig variant av det gamla "xbOX hAs nO gAmEs".


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Är man cynisk så är det en speltyp som är lätt att fylla med micro-transaktioner.

Det känns som att det skulle förstöra hela gameplayloopen.

Monster Hunter brukar ha en del DLC men det känns inte som att något saknas från spelen direkt.
Mr X som handler är kanske kul men något jag klarar mig utan.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Starfield är hyfsat stort... Redfall kommer att ha både SP och co-op. Vi har nyss haft både Halo Infinite och Forza Horizon 5, båda har SP. Forza Motorsport har SP.

Hellblade 2, Fable, Avowed, Perfect Dark, The Outer Worlds 2, The Elder Scrolls VI, Indiana Jones av de utannonserade känns både stora och har stabil SP.

Spel som kommer kanske om 2-5 år som tidigast alltså.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Spel som kommer kanske om 2-5 år som tidigast alltså.

Nej, Halo Infinite och FH5 är släppta och Starfield släpps om 10 månader. Redfall någon gång innan det. Flera av de andra kommer nästa år.

Det här är ju dessutom bara genom first party. Pratar vi om Game Pass så säkrar de ju tredjeparts dag 1 SP-spel hela tiden, A Plague Tale: Requiem och S.T.A.L.K.E.R 2 bland annat i år.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej, Halo Infinite och FH5 är släppta och Starfield släpps om 10 månader. Redfall någon gång innan det. Flera av de andra kommer nästa år.

Det här är ju dessutom bara genom first party. Pratar vi om Game Pass så säkrar de ju SP-spel hela tiden, A Plague Tale: Requiem bland annat i år.

Vilka kommer nästa år?
Knappt några av dom spelen förutom Redfall och Starfield har release år.

Dom kan lika gärna komma om 2-5 år som jag skrev.

Ja det låter ju rätt kul att dom tar fram nåt sånt
toppen tycker jag.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

GamePass= FPS, multiplayer och gamla spel. Väntar på ett bra singleplayer spel. Var senaste Fable? Hoppas på Starfield.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Vilka kommer nästa år?
Knappt några av dom spelen förutom Redfall och Starfield har release år.

Dom kan lika gärna komma om 2-5 år som jag skrev.

Så nu räknar vi med Starfield och Redfall plötsligt, så de har singleplayerspel?

Vi säger så här då: Om Xbox inte släpper ännu fler spel med singleplayer än ovanstående innan januari 2024 (två år) så lovar jag att ha Jim Ryan som avatar här på forumet hela 2024.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så nu räknar vi med Starfield och Redfall plötsligt, så de har singleplayerspel?

Vi säger så här då: Om Xbox inte släpper ännu fler spel med singleplayer än ovanstående innan januari 2024 (två år) så lovar jag att ha Jim Ryan som avatar här på forumet hela 2024.

Väntar fortfarande på vilka av dom titlarna du skrev förut som kommer nästa år?

Samma personer som vanligt märker man..
Tragiskt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Väntar fortfarande på vilka av dom titlarna du skrev förut som kommer nästa år?

Sånt är svårt att säga säkert. Vi vet mer om ca. 5 månader.
Vi vet inte vad alla studios gör ens.
Att förmoda att det inte släpps några nästa år låter mer som en fanboy önskan än nån vettig förklaring.
Xbox har som mål att släppa 1 storspel per kvartal på Xbox Game Pass och dom har resurser och studios nog för att göra det.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Shit alltså. Det är 50+ spel från egna studios på väg till Xbox just nu. Utan Xbox Global Publishing spel. Man skulle kunna säga att det är ett "monopol" nu. Och det är en viss grupp som inte gillar att Xbox har så många spel på väg och vill att till och med Biden ska stoppa Xbox.

NuZ
Testpilot

Jag känner mig som ända människa på jorden som inte tyckte om Monster hunter world?! Vet inte riktigt vad, men fastnade aldrig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Shit alltså. Det är 50+ spel från egna studios på väg till Xbox just nu. Utan Xbox Global Publishing spel. Man skulle kunna säga att det är ett "monopol" nu. Och det är en viss grupp som inte gillar att Xbox har så många spel på väg och vill att till och med Biden ska stoppa Xbox.

Xbox har för många spel! Det är inte ok.

Medlem

Grupp eller Grubb?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Xbox har för många spel! Det är inte ok.

Och att det inte alls kommer några till annat än Xbox ekosystem. Phil Spencer sa ju det för något år sedan. 2021-2022 det är då det händer. Ja Stakler 2 försenad gör att det inte finns något Q1. Men resten av året är för många.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag känner mig som ända människa på jorden som inte tyckte om Monster hunter world?! Vet inte riktigt vad, men fastnade aldrig

Samma här, och av någon anledning är det en sorg inom mig som jag har svårt att komma över.

NuZ
Testpilot
Skrivet av inkui:

Samma här, och av någon anledning är det en sorg inom mig som jag har svårt att komma över.

Haha ja precis! Man vill ju tycka om det men icke


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vilka stora singleplayer spel är påväg?
Menar du alla dessa spel vi typ inte sett något utav och inte ens vet vad det är för sorts spel?

Starfield och Stalker 2. Båda släpps i år.

Medlem
Skrivet av Deekar:

GamePass= FPS, multiplayer och gamla spel. Väntar på ett bra singleplayer spel. Var senaste Fable? Hoppas på Starfield.

Psychonauts 2 och Death Door är single player-spel som jag spelat på sistone, relativt nya.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Psychonauts 2 och Death Door är single player-spel som jag spelat på sistone, relativt nya.

Death Door jäkligt bra men jag saknade en karta, irrade omkring pga mitt dåliga lokalsinne.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Death Door jäkligt bra men jag saknade en karta, irrade omkring pga mitt dåliga lokalsinne.

Kan hålla med. Bara spelat nån timme, men ja det är det största irritationsmomentet.

1
Skriv svar