Nintendo Switch - Tips på co-op spel, multiplayer spel och online spel? Och andra frågor

Nintendo Switch - Tips på co-op spel, multiplayer spel och online spel? Och andra frågor

Hejsan! Jag letar efter tips på co-op spel, multiplayer spel, lokal multiplayer spel och online spel till Nintendo Switch. Jag tänker på mig i första hand (en kille på 27 år), men vissa barnspel går hem (som Mario t.ex.) och jag tänkte även skaffa spel som passar gäster i alla åldrar. Men jag har även fler frågor. Kan man spela Pokken Tournament DX med en enda kassett om man spelar på samma TV eller behövs det flera kassetter för multiplayern? Kan man spela Pokémon Let's Go Pikachu och Pokémon Let's Go Eevee med en enda kassett eller behövs det flera kassetter för flera spelare?

Tipsa på om random barnspel och vuxnare spel.

Ni får även tipsa om singleplayer spel i tråden. Och även singleplayer spel som känns kul att turas om med gäster.

Jag har redan lite koll på vad som finns till Switchen, men jag vet kanske inte allt. Och jag har redan prövat flera Nintendo Switch-spel med annat folk (Super Smash Bros Ultimate och Mario Kart 8 tex, de är kul!). Jag har tänkt införskaffa ett Nintendo Switch under vintern eller våren. Eller så blir det PS5. Men varför inte ha bägge? Men vilken tycker ni man köper först? Nintendo Switch eller PS5? Eller ska man vänta på Nintendo Switch Pro eller Nintendo Switch 2? Men ingen är säker på om det kommer bakåtkompatibilitet till dem.

Ni får gärna använda tråden som en tips-tråd för alla på FZ.se

Medlem

Dom spel som vi har haft mest kul med i familjen är Mario Kart och senaste Mario Party.
Mario Golf är också kul men kräver enligt mej lite mer träning och tålamod.
Jag skulle säga att switch är överlägset bästa alternativ om du vill spela local co-op. Till allt annat ps5. Åtminstone om du har kvar lite ps4 spel att gå igenom 😊

Medlem

Super smash bros ultimate.
Räcker att köpa standard behöver inte köpa extra karaktärer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Håller med ovanstående med Mario Kart och Mario Party. Passar alla åldrar. 51 Worldwide Games, The Stretchers och ARMS är roliga med.

Overcooked, Moving Out, Riverbound, Broforce, Streets of Rage 4, Unruly Heroes och Sunsetriders är andra spel som är roliga att spela tillsammans, som även finns till PS4.

Guns Gore and Cannoli 1 och 2
Rayman Legends
Street of Rage 4
Snipper Clips


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar