Diskutera - Hur skulle det perfekta Star Wars-spelet vara?

Medlem

Ett Mass Effect 2 som gifter sig med Fallen Order gameplay. I The Old Republic-eran, vill ha en jäkla massa Jedi och Sith man kan döda. Jag är andra som önskar honom, Drew Karpyshyn som lead writer. He is king. Ingen har utvecklat den mörka sidan som honom.

Medlem

Ställ frågan istället,finns det perfekta dataspelet.
Visst finns drömmen om det perfekta,men jag tror inte det är ett starwars spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Ninja Gaiden (Xbox) med ljussablar och grejer.

Medlem

Fallen order va helt i rätt riktning men jag håller med att nåt witcherdoftande hade varit coolt. Det hade känts gött att köra nåt för man inte är jedi/sith men kan gärna stöta på det. Man ska ju bli rädd när man stöter på en sith liksom det va i... Ja ni som vet vet.

Medlem

Ett from software spel, tänk sekiro fast med ljussablar.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag vill faktiskt ha en "looter shooter" lika Destiny eller The Division.
Fast.. ett bra spel utan microtransactions osv.

Det skriver jag under på!

Medlem

Dragon Age 1 med Star Wars-skin.

Medlem

Ett spel där det både är open world och typ instanser med trånga korridorer.
Där du kan resa mellan planeter i ditt skepp och landa där du känner för det.
Ditt skepp skall du kunna byta delar på, ha olika klasser av osv, samma med din speeder och vapen.
Strider i rymden.
Du skall kunna välja att spela som olika klasser och inte bara är bunden till att vara en trist Jedi.

Medlem

Mass Effect (Trilogin), fast Star Wars. Inte för öppet och utspätt med en massa skit. Innan någon säger "Knights Of The Old Republic", ja jag är medveten om dom spelen. Jag vill ha något nytt, med BRA strider och grymma dialogval som gör skillnad i handlingen. Ge mig!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Den här snubben håller på att konvertera alla SWG assets till Unreal:

Och ja, det är fortfarande världens bästa MMO. Vissa saker är hopplöst föråldrat, men grundsystemen i spelet är fantastiskt. Ligger stabilt på några tusen spelare utspridda på olika emu-servrar.

En vanlig kritik är att SWG-communityt är för fragmenterat; visar dock på spelts magi, att det finns folk som gillar både pre-CU, CU & NGE. Min Star Wars-långfilm kommer att använda en del ljudeffekter m.m. från SWG, som en hyllning till det bästa MMO't någonsin. The nostalgia never dies

Medlem

Stars empire at war 2 i frostbite motorn eller unreal engine eller upphottad original motorn med modern grafik o så.
Släng in soundtrack från varje star wars film o tv serie o det är en win?

Eller ett fps rpg där du spelar för att göra sabotage uppdrag o samla resurser för rebellerna. Eller göra liknande fast motpoolen för imperiet typ gå fram o skrämma folk och panga rebeller. Kunna kalla in bomb flyg eller back up trupper i dropships o så typ tänk er c&c generals powers men i fps. O typ rymd sim stuket i star citizen med action som battlefield/battlefront ibland o ibland mer stealth aproach som arma serien/ thief.
Fordon på marken o rymden / luften, älja mellan storslagna battaljer eller små intima kommando räder.

Sen uppgraderingar som i rage 2 o unlocks som gör det roligare fast man kört 10 ggr redan.
Typ som att man var en grupp speciella trupper som i rogue one men kunde kalla in reserver o extra trupper o skapa kaos ellet bara smyga snyggt förbi o hacka sig förbi dörrar o distrahera en vakt eller så. Typ att uppdrag skulle kunna köras igenom på 3 olika sätt.
Där du får vara en kapten för en enkel rebell cell på planet m men får jobba upp dig till att vara med på strategiska beslut om var rebell baser ska byggas och vilka skepp som ska vara placerade vart o vilka skepp som är med och göra forskning för ny gear o sånt.

Vilka som skulle göra spelet, med oändligt med credits skulle jag kirra så att
gamla bioware / uncharted folket skulle göra storyn. Id software skulle göra effekterna för vapen o explosioner o planet terräng, blizzard, bf 4 / bad company dice, petroglyph, bungie mfl skulle göra koncept och rymd fordon m.m. skills o research träd skulle göras av gearbox o id software o civilization skaparna. pedro camacho, frank klepacki, ludwig göransson o hans zimmer skulle göra musiken som inte redan hämtas från original materialet.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Ett spel där det både är open world och typ instanser med trånga korridorer.
Där du kan resa mellan planeter i ditt skepp och landa där du känner för det.
Ditt skepp skall du kunna byta delar på, ha olika klasser av osv, samma med din speeder och vapen.
Strider i rymden.
Du skall kunna välja att spela som olika klasser och inte bara är bunden till att vara en trist Jedi.

Du beskriver SWG innan det stängdes ned.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Ett Assassin's Creed liknande concept, fast med bättre story. Olika träd för sith/jedi/ bounty hunter så du får en mer personlig spelstil. Massa loot/gear. Möjighet till ett fordon som i mass effect kunde vara trevligt.

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Du beskriver SWG innan det stängdes ned.

Du kunde inte landa med ditt skepp där du kände för det iaf.
Jag vill att "mitt" spel ska vara singleplayer på sin höjd coop.

Testpilot
Skrivet av Kazutoyo:

Star Wars Galaxies släpptes redan 2003, men lades ner 2011.

Ja, någon mer modern version av det spelet kanske jag spelade aldrig Galaxies.

Medlem

Openworld rpg med någorlunda "realistisk" combat, alltså inga bullet sponges, faktioner, reputation, rymdskepp, credits, hoverbikes, euphoria, massa planeter, 500 olika slut och co-op.

Medlem

Jag vill ha ett spel som Jedi Academy eller ett nytt djupt rollspel som Knights of the Old Republic.

Ett ambitiöst MMORPG hade varit nice, men det kommer nog inte att hända. Utgivare (och många spelare) ser MMORPG som blasé. Old Republic är bra, men jag menar något med modern teknik och fullständig frihet.

Och sist men inte minst skulle jag gärna ha ett nytt RTS eller till och med ett 4x.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Star Wars Citizen - premiär vilket decennium som helst.

Detta är troligen varför spelet fått så mycket pengar då de satsar på just det som många vill ha. Ett fps-spel i en sci-fi miljö med sandlåde-element som är snarlik starwars/startrekk/alien/preditor loren. Smart drag av CIG att sno allas lore å bara trycka in i samma spel. Alla känner ju igen sig 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Gärna ett där man inte spelar jedi, tack så mycket.

Hm. Gameplay? Third person action, med lite skill trees.
Kanske man spelar ett smugglar-crew.
Fordonssekvenser? Nej tack. Många balla rymdskepp men slipper gärna.
Setting? Antingen under the old republic eller nånstans runt episode 1. Tänk längre ut i systemen. Skitigt och ruffigt.
Nån enstaka force user kan finnas men som ohyggligt kraftfulla bossar isf.

Storyn kan ta en runt på ett par planeter. Inte för.många. hm...

Jag tror inte jag skulle få mitt spel pitch godkännt känner jag. Men min viktigaste punkt är att INTE spela force user. Känns så gjort

Medlem

Då man är äldre än asfalten utanför har man ju hängt med sedan starwars på C64.

Bästa tänkbara för min del är ju ett nytt mmorpg i starwars universum.

Finns ju inget mäktigare än uppleva starwars alla hörn i stekhet gfx, endor, tatooine, jabbas palace osv osv mm.

Mmm kanske om x antal år i VR..

Medlem

Fy fan vad glad jag blir att inte 90% av er skapar spel. Hade fan blivit mer blåst på det än vad jag blir på de nuvarande just nu xD

*ez laugh*


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Ett Star Wars Episode I: Racer remake (inte nån jävla remaster) med onlineläge hade nog varit ganska trevligt.


signatur

I'm like you, I have no name.

12
Skriv svar