Ubisoft investerar i ett NFT-baserat spelprojekt som släpps senare i år

Robot
Ubisoft investerar i ett NFT-baserat spelprojekt som släpps senare i år

Ubisoft investerar i Frontiers nya NFT-spel.

#Frontier, #NFT, #ubisoft


Medlem

Kraftig motståndare till att få in detta skräp i spelvärlden, frågar du någon annan än investerare och spekulanter så är detta inget spelarna vill ha, så enkelt är det

Medlem

Det var den sämsta trailern jag sett tror jag

Medlem

Jag vet att detta är två timmar men ingen har summerat Bitcoin, NFT och alla dess problematiska komponenter på ett så bra sätt. Också självklart dom goda avsikter det möjligen kan ha haft. Det är en historisk genomgång och lyfter viktiga aspekter nu när hypen runt crypto-tekniken inte undgår någon och i kombo med fomo kan göra att många, kanske speciellt yngre, begår misstag som kommer ringa många år framöver. I alla fall viktigt att höra den sidan av myntet.

https://youtu.be/YQ_xWvX1n9g

Medlem

Oväntat att Ubisoft hoppar på XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Lepr:

Kraftig motståndare till att få in detta skräp i spelvärlden, frågar du någon annan än investerare och spekulanter så är detta inget spelarna vill ha, så enkelt är det

Tyvärr innebär det ju inte alltid att vägen går mot vad spelarna vill. Jag tänker tillbaka på när Bethesda introducerade den ökända "Horse armour" i Oblivion och hur spelarna (även jag gick i taket). Spola fram till 2022 och mikrotransaktioner är mer vanligt än inte när spel släpps.

Jag försvarar inte NTF-grejen nu och är kritisk som alla andra, men är samtidigt medveten om att detta tyvärr kan bli en framtida grej inom spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyvärr innebär det ju inte alltid att vägen går mot vad spelarna vill. Jag tänker tillbaka på när Bethesda introducerade den ökända "Horse armour" i Oblivion och hur spelarna (även jag gick i taket). Spola fram till 2022 och mikrotransaktioner är mer vanligt än inte när spel släpps.

Jag försvarar inte NTF-grejen nu och är kritisk som alla andra, men är samtidigt medveten om att detta tyvärr kan bli en framtida grej inom spel.

Kan ändå tänka mig en marknad för unika skins i begränsad upplaga som är skapade av content creators. Som spelaren sen äger och kan sälja vidare för priset marknaden är beredd att ge. FZ kanske skapar ett FZ-Skin till Siege som säljs i 500 exemplar. Vill Ubisoft ta en andel för varje skins som säljs så är väl det okej. Blir väl ett liknande upplägg på hur CS-Go skins säljs på Steam.

Skribent
Skrivet av Thane:

Kan ändå tänka mig en marknad för unika skins i begränsad upplaga som är skapade av content creators. Som spelaren sen äger och kan sälja vidare för priset marknaden är beredd att ge. FZ kanske skapar ett FZ-Skin till Siege som säljs i 500 exemplar. Vill Ubisoft ta en andel för varje skins som säljs så är väl det okej. Blir väl ett liknande upplägg på hur CS-Go skins säljs på Steam.

Ja det finns alltid grejor där det skulle kunna användas på att bra sätt. Tänker även begagnadmarknaden, att kunna sälja sina digitala spel vidare skulle kunna använda sig av NFT.

Men det är väl lite som när man lyckades klyva atomer och utvinna energin som kan gynna mänsklingheten. Givetvis ska någon snubbe direkt använda det till att utveckla ett massförstörelsevapen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det finns alltid grejor där det skulle kunna användas på att bra sätt. Tänker även begagnadmarknaden, att kunna sälja sina digitala spel vidare skulle kunna använda sig av NFT.

Men det är väl lite som när man lyckades klyva atomer och utvinna energin som kan gynna mänsklingheten. Givetvis ska någon snubbe direkt använda det till att utveckla ett massförstörelsevapen.

Sälja begagnade spel har ju varit tekniskt möjligt både fysiskt och digitalt i evigheter nu, men storföretagen har kämpat emot detta, så det finns ungefär 0 anledning till varför det skulle hända med NFT's.

Anledningen till varför de hoppar på NFT's, även med andrahandsförsäljning är för att personer är redo att betala hundra gånger mer för en nft-skin jämfört med en vanlig skin, det är valjakt helt enkelt.

Och varje gång en nft byter händerna kan de ta en stor procent av försäljningen, samt att de kan avsäga sig allt ansvar då den sålts utanför deras plattform, stölder, hackade wallets, lurendrejerier är inget av deras problem, de behåller dock friheten att banna vilka nft's de vill.

framtiden för nft's i spel är otroligt dystopisk, men spelarna har bränt sig lite för många gånger nu och vet vad det är som de ser.

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan ändå tänka mig en marknad för unika skins i begränsad upplaga som är skapade av content creators. Som spelaren sen äger och kan sälja vidare för priset marknaden är beredd att ge. FZ kanske skapar ett FZ-Skin till Siege som säljs i 500 exemplar. Vill Ubisoft ta en andel för varje skins som säljs så är väl det okej. Blir väl ett liknande upplägg på hur CS-Go skins säljs på Steam.

Min personliga åsikt här är att jag inte tycker det bör finnas någon plats för detta, enkelt sett pga att det då kommer vara standard i var och vart annat spel precis som microtransaktioner är idag.
I realiteten så kommer det bara skapa en marknad där typ "Scalpers" kommer in och köper upp allt som finns vid release och direkt försöker sälja vidare med profit.
Sen hur har dom tänk att lösa hantering av vinstskatt etc vid eventuell försäljning? Hur och var ska den betalas?
För precis som med Crypto så är man ju skyldig att betala skatt på vinsten, och reglerna ser olika ut i olika länder.
Nej jag ser fortfarande inget som skulle tillföra något för spelarna i det minsta, om man inte har pengar att tvätta då såklart

Medlem
Skrivet av eld:

Sälja begagnade spel har ju varit tekniskt möjligt både fysiskt och digitalt i evigheter nu, men storföretagen har kämpat emot detta, så det finns ungefär 0 anledning till varför det skulle hända med NFT's.

Anledningen till varför de hoppar på NFT's, även med andrahandsförsäljning är för att personer är redo att betala hundra gånger mer för en nft-skin jämfört med en vanlig skin, det är valjakt helt enkelt.

Och varje gång en nft byter händerna kan de ta en stor procent av försäljningen, samt att de kan avsäga sig allt ansvar då den sålts utanför deras plattform, stölder, hackade wallets, lurendrejerier är inget av deras problem, de behåller dock friheten att banna vilka nft's de vill.

framtiden för nft's i spel är otroligt dystopisk, men spelarna har bränt sig lite för många gånger nu och vet vad det är som de ser.

Håller med till 100%

Skribent
Skrivet av eld:

Sälja begagnade spel har ju varit tekniskt möjligt både fysiskt och digitalt i evigheter nu, men storföretagen har kämpat emot detta, så det finns ungefär 0 anledning till varför det skulle hända med NFT's.

Anledningen till varför de hoppar på NFT's, även med andrahandsförsäljning är för att personer är redo att betala hundra gånger mer för en nft-skin jämfört med en vanlig skin, det är valjakt helt enkelt.

Och varje gång en nft byter händerna kan de ta en stor procent av försäljningen, samt att de kan avsäga sig allt ansvar då den sålts utanför deras plattform, stölder, hackade wallets, lurendrejerier är inget av deras problem, de behåller dock friheten att banna vilka nft's de vill.

framtiden för nft's i spel är otroligt dystopisk, men spelarna har bränt sig lite för många gånger nu och vet vad det är som de ser.

Ja jag ska inte säga jag har helt 100% koll på allt detta, men det jag menar är att det säkert finns bra saker det går att använda till också (nu menar jag inte nödvändigtvis spelvärlden).


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag ska inte säga jag har helt 100% koll på allt detta, men det jag menar är att det säkert finns bra saker det går att använda till också (nu menar jag inte nödvändigtvis spelvärlden).

Medlem

Ubisoft, gå från att vara min favoritutvecklare till den utvecklare jag tycker minst om.

Ganska sorglig utveckling.


signatur

Ultrazine

Medlem

...klart de gör... 😄

Medlem

Ubisoft verkar desperata med att försöka lura kunder med NFTs, konkurs läge?

Medlem

Ubisoft var en av favoriterna under mitten av 00-talet, men numera är det besvikelse efter besvikelse från dem...

Medlem

Bojkott på allt som har med NFT att göra, hoppas man inte råkar köpa något sådant spel av misstag

Medlem

thank u sir


signatur

Allätare

Jag har alla möjligheter att sätta igång och sälja konst som NFT:er. Jag tror jag skulle kunna betala av hela CSN-skulden och mitt bolån på ett par bilder, MEN, det är något i det hela som osar rutten fisk. Jag kan inte sätta mina digitala tankar på det, och av den anledningen måste jag säga: "I am out . . ."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Baserat på trailen så är det den som gör minst är den som vinner? Så med andra ord den som betalar mest i spelet?

eld
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har alla möjligheter att sätta igång och sälja konst som NFT:er. Jag tror jag skulle kunna betala av hela CSN-skulden och mitt bolån på ett par bilder, MEN, det är något i det hela som osar rutten fisk. Jag kan inte sätta mina digitala tankar på det, och av den anledningen måste jag säga: "I am out . . ."

Tror första hinten ligger i tanken: "Jag tror jag skulle kunna betala av hela CSN-skulden och mitt bolån på ett par bilder"

Stora majoriteten tjänar inga pengar på NFT's, och många ligger minus.

En hel del av dom hoppar in för att göra NFT's börjar även slänga pengar på NFT's och går ännu mer minus, eller de ser det som att de investerat i NFT's, även om de redan köpt på topp.

Medlem

Häromdagen kunde man läsa om att varken spelare eller företag ville ha NFT. Detta gäller naturligtvis inte Ubisoft…

KoP
Medlem

Kommer undvika detta till varje pris.

Medlem

Någon kostymnisse från Ubisoft är igång och skämmer ut sig nu också!
Blev genast enklare för mig att avstå Ubisoft spel i framtiden, inte för att det varit direkt svårt de senaste åren XD

Länkar till YongYea, lite clickbaitiga titlar på sina videor men alltid välgjorda.
Källor finns i videobeskrivningen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kapital är verkligen som lite cancer huh? Dess vilja att växa till varje pris är fascinerade eller hur?

Quake-konnässsör

Intressant video som en bekant tipsade om

Medlem

Mitt uppriktiga långfinger till Ubisoft för deras "pilotprojekt".

Medlem

Jag ser inte skillnaden på vad dom gör nu och vad dom alltid gjort. Det är ju mikrotransaktioner i begränsad upplaga, precis som säsongs grejer i vilket spel som helst. Den enda skillnaden är att du som spelare har möjlighet att ångra dig och sälja den igen vilket du inte kunde innan med vanliga kosmetiska saker. Jag har aldrig köpt ingame currancy eller kosmetiska saker och har aldrig behövt göra det för att ha roligt med spelen jag spelat, tror inte detta kommer förändra så mycket.

12
Skriv svar