Turtle Beach Velocityone Flight

Robot
Turtle Beach Velocityone Flight
Fragtjuv

Den ser ju helt klart väldigt spännande ut. Tack för en bra recension.

Jag trodde aldrig att jag skulle uppleva en värld där en flight sim blev populär ”på riktigt”.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd

Håller mitt intresse i sig så pass att jag återkommer regelbundet till flygsumulatorn, så investerar jag nog i nåt sånt här tillslut.

Fan vad mycket man lärt sig om flygkonsten framför tv:n. Men jag skulle vilja ha ännu mer uppdrag med lärare som hjälper en att gå djupare.

Medlem

Nu har inte sett denna enhet i verkligheten, men baserar mig på +20 år erfarenhet med flygsim.
Äger eller har ägt över 20 olika Yokes(rattar) och joysticks, pedaler och gasreglage.
Smidiga fästen, jo men de ser klena ut och har för liten anliggningsyta.
De där kommer sannolikt göra märken i bordet/skrivbordet när de lossnar och rör sig.
Alternativt måste man dra hårt och de ger då märken.

För övrigt ser det ut som en lösning som ska lösa många behov, från att flyga en Cessna till en B-747.
Det blir många kompromisser där.

För någon som inte är en sim-entusiast så kan det kanske fungera.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Håller mitt intresse i sig så pass att jag återkommer regelbundet till flygsumulatorn, så investerar jag nog i nåt sånt här tillslut.

Fan vad mycket man lärt sig om flygkonsten framför tv:n. Men jag skulle vilja ha ännu mer uppdrag med lärare som hjälper en att gå djupare.

Ta en flyglektion, eller tom ett flygcert.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Halvcentimeter döläge & lösa/sladdriga gasreglage för 4 tusen? waow. Lär ju finns jokes till liknande pris UTAN det. (Software felen är ju lite småskandaligt men förhoppningsvis.. temporära). Detta och att vissa råkat ut för sticky=små rörelser svårt (flera källor).. får då mig att underkänna erat betyg tyvärr.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd
Skrivet av bigsweede:

Ta en flyglektion, eller tom ett flygcert.

Ja, jag slutade spela Hitman och blev yrkesmördare på amatörnivå istället. Väldigt kul faktiskt. Ska kanske applicera det här också. 😋

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Halvcentimeter döläge & lösa/sladdriga gasreglage för 4 tusen? waow. Lär ju finns jokes till liknande pris UTAN det. (Software felen är ju lite småskandaligt men förhoppningsvis.. temporära). Detta och att vissa råkat ut för sticky=små rörelser svårt (flera källor).. får då mig att underkänna erat betyg tyvärr.

Finns nog inga alternativ för Xbox-piloterna

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Ta en flyglektion, eller tom ett flygcert.

Skrivet av Pungvred:

Ja, jag slutade spela Hitman och blev yrkesmördare på amatörnivå istället. Väldigt kul faktiskt. Ska kanske applicera det här också. 😋

Haha, lite smått roligt 😁

Men skämt åsido, jag köpte mina rudderpads från en kille som faktiskt gjorde precis på detta viset. Han ville få ner kostnaden på ett flygcert och ville ta så få riktiga flyglektioner som möjligt. Så han köpte helt enkelt joke, pads å bröte för några tusen, gjorde det mesta jobbet framför tv:n och sedan kompletterade han det sista med några få lektioner. Sen när han fått kortet så sålde han av sim-grejerna på sweclockers.
Detta sparade han en massa pengar på 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Haha, lite smått roligt 😁

Men skämt åsido, jag köpte mina rudderpads från en kille som faktiskt gjorde precis på detta viset. Han ville få ner kostnaden på ett flygcert och ville ta så få riktiga flyglektioner som möjligt. Så han köpte helt enkelt joke, pads å bröte för några tusen, gjorde det mesta jobbet framför tv:n och sedan kompletterade han det sista med några få lektioner. Sen när han fått kortet så sålde han av sim-grejerna på sweclockers.
Detta sparade han en massa pengar på 🙂

Jag har ju gjort liknande, men inte sålt av prylarna.
Tycker fortfarande att det är roligt att flyga simulator, även om det är viss skillnad mot verkligheten.
Med VR/AR så börjar man nu hamna nära verklighet, förutom G-krafter och annat.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Redaktör
Skrivet av bigsweede:

Nu har inte sett denna enhet i verkligheten, men baserar mig på +20 år erfarenhet med flygsim.
Äger eller har ägt över 20 olika Yokes(rattar) och joysticks, pedaler och gasreglage.
Smidiga fästen, jo men de ser klena ut och har för liten anliggningsyta.
De där kommer sannolikt göra märken i bordet/skrivbordet när de lossnar och rör sig.
Alternativt måste man dra hårt och de ger då märken.

För övrigt ser det ut som en lösning som ska lösa många behov, från att flyga en Cessna till en B-747.
Det blir många kompromisser där.

För någon som inte är en sim-entusiast så kan det kanske fungera.

Yoke-stången ger ju inte så våldsamt mycket motstånd när den skjuts framåt, och flyg manövrerar man ju rätt mjukt (till skillnad mot rattar/bilar), så det blir mindre påfrestning. Jag brukar lägga en tunn bok eller tidning mellan bord och enhet jag vill skydda underlaget.

Den är lite av en kompromisslösning, ja - så blir det ju när allt ska täckas in. Men en jäkligt bra sån - man får med väldigt många funktioner, och om kompromisser är ok funkar det enastående att köra hjulbroms med gasreglagen och sidroder med triggerknapparna. Honeycombs grejer är bättre, men kostar ju också rätt mycket mer (blir väl en bit över 6 000 kr för yoke och throttle), coh då måste man nästan skaffa roderpedaler också.

Skrivet av Tobbe:

Halvcentimeter döläge & lösa/sladdriga gasreglage för 4 tusen? waow. Lär ju finns jokes till liknande pris UTAN det. (Software felen är ju lite småskandaligt men förhoppningsvis.. temporära). Detta och att vissa råkat ut för sticky=små rörelser svårt (flera källor).. får då mig att underkänna erat betyg tyvärr.

Mja, det finns väldigt lite yokes i den här prisklassen. Thrustmaster släppte nyligen TCA Yoke för liknande pris, annars är det myckt billigare (med sämre kvalitet och mycket färre funktioner) eller dyrare som gäller.

Jag har sett om ryckigheten, men inte märkt nåt alls själv så jag tog inte upp det. Glappet tycker jag inte är nåt stort problem, men alla tycker ju olika.

Skrivet av joelthor100:

Den ser ju helt klart väldigt spännande ut. Tack för en bra recension.

Jag trodde aldrig att jag skulle uppleva en värld där en flight sim blev populär ”på riktigt”.

Kul att du gillar - tack! Ja, jag är fortfarande rätt överraskad, men det är skitkul att folk uppskattar att flyga.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den är lite av en kompromisslösning, ja - så blir det ju när allt ska täckas in. Men en jäkligt bra sån - man får med väldigt många funktioner, och om kompromisser är ok funkar det enastående att köra hjulbroms med gasreglagen och sidroder med triggerknapparna. Honeycombs grejer är bättre, men kostar ju också rätt mycket mer (blir väl en bit över 6 000 kr för yoke och throttle), coh då måste man nästan skaffa roderpedaler också.

Mja, det finns väldigt lite yokes i den här prisklassen. Thrustmaster släppte nyligen TCA Yoke för liknande pris, annars är det myckt billigare (med sämre kvalitet och mycket färre funktioner) eller dyrare som gäller.

Har idag Logitech/Saiteks billiga yoke ("Pro Flight Yoke System") och tillbehör. Hur stor uppgradering och kvalitetslyft är det om jag skaffar denna?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja, det finns väldigt lite yokes i den här prisklassen. Thrustmaster släppte nyligen TCA Yoke för liknande pris, annars är det myckt billigare (med sämre kvalitet och mycket färre funktioner) eller dyrare som gäller.

Jag har sett om ryckigheten, men inte märkt nåt alls själv så jag tog inte upp det. Glappet tycker jag inte är nåt stort problem, men alla tycker ju olika.

Rätt allergisk mot deadzone.. man kan ju hoppas det varierar, alt. går kalibrera bort (för alla xbox ägares skull).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Skrivet av Tobbe:

Rätt allergisk mot deadzone.. man kan ju hoppas det varierar, alt. går kalibrera bort (för alla xbox ägares skull).

Läste nånstans (minns inte var tyvärr) om nån som hade justerat bort deadzonen, så det bör gå. Men om du är känslig så kanske andra alternativ är bättre? Honeycomb är svinbra (har klagats på deadzone där med tror jag, men jag testade och märkte ingen). Thrustmasters nya har jag ingen koll på.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Läste nånstans (minns inte var tyvärr) om nån som hade justerat bort deadzonen, så det bör gå. Men om du är känslig så kanske andra alternativ är bättre? Honeycomb är svinbra (har klagats på deadzone där med tror jag, men jag testade och märkte ingen). Thrustmasters nya har jag ingen koll på.

Om du tänker på Thustmasters TCA Boeing Yoke så har den troligen ingen deadzone. De använder samma sensortyp som de har i warthog t.ex. och den har ingen deadzone.

Redaktör
Skrivet av RaXha:

Om du tänker på Thustmasters TCA Boeing Yoke så har den troligen ingen deadzone. De använder samma sensortyp som de har i warthog t.ex. och den har ingen deadzone.

Japp, den jag tänkte på. Tack för info!


signatur
Medlem

Ngn som har tips på en bra och billig joystick för PC?
Är sugen på att testa spelet, men inte redo lägga ut massor med pengar då jag inte vet om spelet å jag kommer vara kompartibla😊

Redaktör
Skrivet av ThaSchakal:

Ngn som har tips på en bra och billig joystick för PC?
Är sugen på att testa spelet, men inte redo lägga ut massor med pengar då jag inte vet om spelet å jag kommer vara kompartibla😊

Den här för typ 250 spänn borde funka, har gasreglage, roder i spaken och pov-hatt.


signatur
Medlem
Medlem

Trustmaster Airbus är ju extremt prisvärd. Jag har haft allt från Saitek X-45 till HOTAS innan

https://www.maxgaming.se/sv/joystick/tca-sidestick-airbus-edi...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Ngn som har tips på en bra och billig joystick för PC?
Är sugen på att testa spelet, men inte redo lägga ut massor med pengar då jag inte vet om spelet å jag kommer vara kompartibla😊

Vill du lägga lite mer pengar brukar denna klassas som mest pinne för pengarna.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3876471

1
Skriv svar