Final Fantasy VII Remake, del 2 kan åtminstone visas upp i år

Robot
Final Fantasy VII Remake, del 2 kan åtminstone visas upp i år

Och originalet fyller 25 år i dag - hurra!

#final-fantasy-vii-remake


Medlem

Hoppas verkligen att det börjar närma sig, varit alldeles för lång tid mellan del 1 och del 2.

Medlem

Ser fram emot detta otroligt mycket. Jag är rätt kritisk till storyändringarna i del 1, men det är så fruktansvärt kul att spela.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Grattis, världens bästa spel!

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Grattis, världens bästa spel!

Originalet möjligen, men inte det här skämtet till remake

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Originalet möjligen, men inte det här skämtet till remake

Remaken är så trevligare att köra än originalet.
Orkar inte med seg tur baserat action längre, fungerade bra i yngre dagar.

Medlem

Gameplay är riktigt bra i remaken. Även berättandet, karaktärerna m.m. Men som många andra så är jag väl inte jötteförtjust i att de gjort om storyn så pass kraftigt som de gjort.

Har lagt 150h på remaken så det visar ju på att man verkligen gillat spelet.

Ser fram emot fortsättningen med viss oro för hur storyn kommer att utvecklas. Men samtidigt så börjar jag mer och mer acceptera att det blir en ny story och det skapar en viss nyfikenhet när man inte vet exakt som kommer hända.

Medlem

Jag håller med om att storyn i originalet var mycket bättre, men det finns trots allt mycket annat som är bättre. Grafiken, stridssystemet.. tveksam till vapenuppgraderingen dock, eftersom det var coolt att besöka butiker i städer och köpa nya grejer med fasta status. Då såg man den röda tråden - ju längre in i spelet man befann sig desto bättre vapen köpte man. Nu är inte det senaste vapnet det bästa. Det beror helt enkelt på vilken 'build' man vill ha.

En enorm skillnad från originalet ändå, trots brister.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Originalet möjligen, men inte det här skämtet till remake

Jag menar sjävklart originalet. Remaken når inte upp till knäna på originalet ens.

Skribent
Skrivet av Lightning:

Jag håller med om att storyn i originalet var mycket bättre, men det finns trots allt mycket annat som är bättre. Grafiken, stridssystemet.. tveksam till vapenuppgraderingen dock, eftersom det var coolt att besöka butiker i städer och köpa nya grejer med fasta status. Då såg man den röda tråden - ju längre in i spelet man befann sig desto bättre vapen köpte man. Nu är inte det senaste vapnet det bästa. Det beror helt enkelt på vilken 'build' man vill ha.

En enorm skillnad från originalet ändå, trots brister.

Vapengrejen saknade jag mycket, att komma till en ny stad/by och veta att vapenaffären kommer sälja nya bättre vapen och rustningar till karaktärerna var en stor grej för mig. Lite som att öppna julklapparna på julafton.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har spelat igenom 2/3 typ av Remake nu.
Sitter bara och njuter, ligger högt upp på listan över de bästa spelen jag spelat.
Så fruktansvärt trevligt att få spela FF7 igen i en uppsättning som jag upplever som nästan perfekt.

Har svårt att sluta att spela när jag väl har börjat.

Obeskrivligt hur nöjd jag är med Remaken än så länge.
Alla karaktärer görs fantastiskt.

Med tanke på hur snyggt spelet är så är det svårt att föreställa sig hur nästa spel blir, ska bli intressant att se hur de utnyttjar PS5:ans prestanda.

"Asked if the game would support DualSense haptics and 3D audio, Nomura replied: “As for adaptive triggers, they are partially supported. However, in terms of using all of the features of PlayStation 5, please wait for the next game where we can start from scratch.” "

VGCs översättning från Famitsu intervju

Medlem

Klarade första delen i förra veckan. Kört på PC.
Ribban kanske är lågt satt efter för många år av spel i early-access, men jag är vansinnigt imponerad av att spelet inte haft en enda bugg från början till slut, och att allt är så polerat.

Det enda minus jag kan ge är att jag troligtvis blivit lite för gammal för boss-fighter som tar 20 minuter+ att ta sig igenom.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Grattis, världens bästa spel!

FF7 original Yep!

Skrivet av Neverwild:

Remaken är så trevligare att köra än originalet.
Orkar inte med seg tur baserat action längre, fungerade bra i yngre dagar.

Det är inte april ennu..... Det är mycket roligare med de nya systemet som spelar sig skälva då det är så tråkiga

Medlem
Skrivet av Sille:

FF7 original Yep!

Det är inte april ennu..... Det är mycket roligare med de nya systemet som spelar sig skälva då det är så tråkiga

Är ju mer det gamla som spelar sig själva typ.
Minns inte helt på FF7 men många tur baserade spel hade auto funktion i strider.

Tror faktiskt inte många spelar FF7 original som det kom ut.
Folk brukar använda massa mods men då blir det i orginalet som det ska spelas.

Medlem

Yes, min kropp är redo...... eventuellt.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är ju mer det gamla som spelar sig själva typ.
Minns inte helt på FF7 men många tur baserade spel hade auto funktion i strider.

Tror faktiskt inte många spelar FF7 original som det kom ut.
Folk brukar använda massa mods men då blir det i orginalet som det ska spelas.

Nej, FFVII på PS1 tar emot att spela. Men den nya versionen på PS4, Switch mm med lite bekväma fusk, möjlighet att stänga av strider och öka hastigheten gör en otrolig skillnad i spelbarhet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är ju mer det gamla som spelar sig själva typ.
Minns inte helt på FF7 men många tur baserade spel hade auto funktion i strider.

Tror faktiskt inte många spelar FF7 original som det kom ut.
Folk brukar använda massa mods men då blir det i orginalet som det ska spelas.

I det gamla version görs ingenting om du inte väljer vad som ska göras varje turn.

De som fuskar fuskar..... De flesta spela på konsol och då är det svårare att fuska men såklart inte ommjöjligt.
De flest moddar till FF7 är för att göra spelet snyggare och svårare xD

Skrivet av Tröjan:

Nej, FFVII på PS1 tar emot att spela. Men den nya versionen på PS4, Switch mm med lite bekväma fusk, möjlighet att stänga av strider och öka hastigheten gör en otrolig skillnad i spelbarhet.

Känns som du inte gillar spelet samma orsak till moderna FF spel de gjorde så man inte behöver kontrollera något och det räcker att hålla ner en knapp i striderna.

Medlem
Skrivet av Sille:

I det gamla version görs ingenting om du inte väljer vad som ska göras varje turn.

De som fuskar fuskar..... De flesta spela på konsol och då är det svårare att fuska men såklart inte ommjöjligt.
De flest moddar till FF7 är för att göra spelet snyggare och svårare xD

Känns som du inte gillar spelet samma orsak till moderna FF spel de gjorde så man inte behöver kontrollera något och det räcker att hålla ner en knapp i striderna.

FF VII (originalet, inte remaken) är mitt absoluta favoritspel genom alla tider. Men, med det sagt, så tycker jag att det är rätt skönt att spela den remastrade versionen (alltså inte remaken!) där det går att stänga av strider vid behov, öka hastigheten mm. Spelet är ju detsamma i övrigt, inget i striderna görs per automatik.

1
Skriv svar