EA skriver historia - Lägger till damlag i NHL 22

Medlem
Skrivet av Gandy:

Blev han avstängd för den där kommentaren är det riktigt sjukt... Hoppas och tror inte så är fallet, måste ha varit något mer.

Såg det med i går, konstig sak, det måste varit något annat som raderats, för det lär ju inte varit den där däck-saken heller?
Det är den andra personen som blir avstängd på mycket kort tid här, det kan ju ha varit samma person med, som reggade igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag menar inte att det är ett problem. Vad jag menar är att när kvinnor spelar hockey borde det väl ändå vara med samma regler som gäller för "vanlig" hockey och inte att de ska spela enligt tamare regler än vad 13åriga pojkar får göra. Det är ju som om männen och pojkarna får spela på normal eller hard men kvinnor, de får bara spela på easy mode minsann. Och tacklingar är ju en del av sporten. Hockey är trots allt en kontaktsport. Att inte tillåta tacklingar för kvinnor är enligt mig nästan lika dumt som om man förbjöd kvinnor från att slå varandra i ansiktet i boxning.

Jag syftade mer på den allmänna debatten i samhället där män och kvinnor skall likställas även i sammanhang där det inte är möjligt.
Man vill inte att det skall vara någon skillnad oavsett realitet.
Samtidigt som vi skall likställas så kan kraven vara olika som i fallet med kvinnliga brandmän.
Jag tycker ofta logiken haltar i resonemangen...

Tja om småpojkar får brottas på isen så kanske damerna också skall få göra det.
Vad är den officiella anledningen till att det inte är så?
Jag är inte direkt sportintresserad så jag kan inte påstå att jag följt den debatten.
Det räcker med motogp och svenska handbollslandslaget för mig.
Handbollslandslaget får man gratulera till guldet. ^_^

Vill man dra ner på skadorna i boxning så är det bättre att plocka bort handskarna.
Allvarliga huvudskador ökade markant när handskar introducerades då man helt plötsligt kunde slå stenhårt mot huvudet utan att bryta sina egna händer.
Det fanns kanske studier som pekade på att slag mot huvudet i kvinnornas fall blev allvarligare än hos männen så det kanske fanns en poäng men jag har ingen aning.
Whiplashskador vid trafikolyckor är exempelvis betydligt vanligare bland kvinnor än män.
Dom primära orsakerna är svagare muskulatur i nacken samt att män tenderar att ha en mer tillbakalutad körställning som gör att "snärten" inte blir like extrem.

Då vi inte riktigt har samma förutsättningar så är det nog inte fel att det i vissa fall är olika spelregler.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag menar inte att det är ett problem. Vad jag menar är att när kvinnor spelar hockey borde det väl ändå vara med samma regler som gäller för "vanlig" hockey och inte att de ska spela enligt tamare regler än vad 13åriga pojkar får göra. Det är ju som om männen och pojkarna får spela på normal eller hard men kvinnor, de får bara spela på easy mode minsann. Och tacklingar är ju en del av sporten. Hockey är trots allt en kontaktsport. Att inte tillåta tacklingar för kvinnor är enligt mig nästan lika dumt som om man förbjöd kvinnor från att slå varandra i ansiktet i boxning.

Skrivet av Barak:

Tja om småpojkar får brottas på isen så kanske damerna också skall få göra det.
Vad är den officiella anledningen till att det inte är så?

Som jag skrev längre upp i tråden så tillåts tacklingar i damhockeyn, dock inte open ice-tacklingar. Anledningen till detta har inget att göra med att dom som kvinnor skulle vara mer ömtåliga än männen, utan det beror på stora skillnader i fysik mellan toppnationerna och dom sämre nationerna.

Man har sedan valt att behålla reglerna då man anser att det främjar spelet

Medlem
Skrivet av Gandy:

Blev han avstängd för den där kommentaren är det riktigt sjukt... Hoppas och tror inte så är fallet, måste ha varit något mer.

Nej det är samma person som avverkat några användare här på FZ.
Dom kom på han och bannade han på nytt för tidigare feltramp antar jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Som jag skrev längre upp i tråden så tillåts tacklingar i damhockeyn, dock inte open ice-tacklingar. Anledningen till detta har inget att göra med att dom som kvinnor skulle vara mer ömtåliga än männen, utan det beror på stora skillnader i fysik mellan toppnationerna och dom sämre nationerna.

Man har sedan valt att behålla reglerna då man anser att det främjar spelet

Aha det missade jag, skummade.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Aha det missade jag, skummade.

Lätt hänt! Jag tror jag själv missade att nån nämnde ungefär samma sak innan jag skrev om det haha

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det är samma person som avverkat några användare här på FZ.
Dom kom på han och bannade han på nytt för tidigare feltramp antar jag.

Aha ok då är jag med


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

123
Skriv svar