Säsong 1 av Battlefield 2042 försenas till sommaren, bekräftar Dice

Robot
Säsong 1 av Battlefield 2042 försenas till sommaren, bekräftar Dice
Medlem

Kommer det finnas spelare på sommaren?

Avstängd
Medlem

"Today we are stating our team's commitment to bring the game up to the highest standards that we all hold for the franchise." Generellt börjar det här kännas mer och mer som ett återkommande fenomen, formulerat på olika sätt. Absolut bra att kunna se sina egna brister för att sen åtgärda dessa men tyvärr skapar inget förtroende i längden för mig. Jag har tröttnat.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

"Today we are stating our team's commitment to bring the game up to the highest standards that we all hold for the franchise." Det börjar kännas mer och mer som ett återkommande fenomen, formulerat på olika sätt. Absolut bra att kunna se sina egna brister för att sen åtgärda dessa men tyvärr skapar det inget förtroende i längden. Jag har tröttnat.

Alla stora spel på sista verkar vara lite så här.

Åh vilket commitment sedan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Seriöst. Tyckte det var illa nog att det inte ens startade innan nyår. Man tröttnar ju innan de ens lanserat första säsongen.

Geeks Gaming

Släpper dom inte content snart så lär spelet va helt dött.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kollar man vad spelarna (som finns kvar) faktiskt finns kvar, så är det två saker det skriks om konstant:

* Mer content
* Bättre performance

Spelet försenades med 1 månad (skulle nog försenats 1 år, med tanke på skicket). "Season 1" utlovades tidigt 2022. Dagens blogg skriver de att det kommer dröja tills "sommaren 2022" (sommaren kan vara allt mellan Juni och September). Alltså inget nytt innehåll överhuvudtaget på minst 6 månader. Spelet kommer inte ha några spelare kvar tills dess.

Och bättre performance då? Inte ett jävla ord i dagens blogg! Inte ett ord. Att de skriver att de läser spelarnas feedback, gör ingen skillnad på om de faktiskt gör något åt att bättra prestandan i spelet. Vidare, både BF1 och BFV är 100 ggr snyggare, med mycket bättre bandesign. Och presterar bra mycket bättre än 2042. Att de höjde spelet till 128-spelare (nåt som de flesta inte ens ville ha), har säkert gjort sitt för att försämra prestandan. Men då kanske man ska sänka antalet till en nivå som spelet faktiskt klarar av? 50vs50? "Baby steps" i rätt riktning på att höja spelarmängden. Fast iochförsig, kommer kvitta hur många spelare de sätter som gräns, för när sommaren kommer så kommer det finnas 1-2 människospelare, och 126 bottar per match.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Känns verkligen som om detta är "too little, too late"...
Ska vi behöva vänta månader på innehåll som helt enkelt borde ha varit med från början och vem vet vad av alla "key features" fansen har bett om som dem ens har möjlighet att lägga in i det här skämtet till Battlefield-spel.
Har inte startat spelet sen november pga besvikelsen och ser mig inte göra det i närmsta framtiden heller även efter dessa löften, kommer krävas ett under för att göra detta till ett någorlunda bra Battlefield...

Medlem

"Att fixa spelet prioriteras"

Oj då, måste ha varit en ordentlig överraskning för DICE när det visade sig att spelet de jobbade på och ansåg färdigt för release faktiskt var så trasigt att man behöver skjuta upp DLC-planerna för att laga det.

Medlem

Känns som en lång försening med alldeles för små fixar/ förbättringar? Det känns inte som en större satsning direkt.

Känns mer som att man vill lägga så lite energi som möjligt på att fixa detta och större delen av utvecklarna har redan hoppat vidare till nästa spel. BF4 hade ju också en del förseningar på DLC för att fixa spelet men kan inte minnas att det var så här pass lång försening.

Medlem

Även Jackfrags är försiktigt negativ
https://youtu.be/-okkCF--8dA

Allvarligt. Till sommaren? Det är långt kvar dit. FYRA månader.
Hur många arbetar egentligen med BF2042?

Antar att 70% av DICE jobbar på nästa Bajsigfield redan nu därav tar det så lång tid för content att anlända

Medlem
Skrivet av Meurik:

Spelet försenades med 1 månad (skulle nog försenats 1 år, med tanke på skicket). "Season 1" utlovades tidigt 2022. Dagens blogg skriver de att det kommer dröja tills "sommaren 2022" (sommaren kan vara allt mellan Juni och September).

Står "early summer" i bloggposten.

Skrivet av totte1015:

Allvarligt. Till sommaren? Det är långt kvar dit. FYRA månader.
Hur många arbetar egentligen med BF2042?

Antar att 70% av DICE jobbar på nästa Bajsigfield redan nu därav tar det så lång tid för content att anlända

Troligen har de flyttat runt folk. Så de som var satta på att göra mer content har fått pausa med det och hjälpa till med att fixa spelet istället.

Medlem

Typ hälften av alla animationer och fysik dom visade i det klippet hade jag inte en aning om fanns, speciellt inte det när man springer mot väggar och dylikt. Vafan.

Men sen när det jämförs med nya BF2042 så ser man ju verkligen... Vad är det här för skit?
Aaa nää sorry alltså, detta är nog det spel jag har varit mest negativ mot någonsin känns det som.

Medlem

Jag kan inte ens spela bf2042 längre pga konstanta krascher så faktumet att det inte en kommer nån liten uppdatering som skulle kunna fixa sånt förrän i mars gör att jag lär bli tvungen att hitta nåt annat att spela. Synd för jag var en av de få som faktiskt tyckte det var kul i sina bästa stunder.

Medlem

SÅ jävla pinsamt, tycker synd om devsen. Har en kompis som jobbar på DICE som är sjukt duktig programmerare, skulle vara intressant att höra hans åsikt om detta.

Medlem

Har alltid gillat BF spelen och har kunnat spela dessa i år framöver efter att de släppts.
BF2042 har jag redan lagt ned.
Så innehållsfattigt och ren downgrade från tidigare titlar vad gäller levolution, animationer osv.

Inget nytt innehåll förrän till sommaren?!
Ajöss och tack för fisken…

Medlem

Jag vet inte ens vad jag vill ha för att komma tillbaks till spelet, för jag bryr mig inte. Får jag battlefield-sug igen så känns bf5 mycket mer rimligare. Hade hoppats primärt att 2042 hade varit nytt och härligt att köra med kompisar, men istället blev det ett av de snabbast övergivna spelen jag varit med om. Att se utvecklare tvingas vinna tillbaks förtroende, är så ledsamt. Tyvärr DICE, jag spelar hellre annat än att hålla uppe hoppet för ert spel.

Medlem

Vad får man ens i season pass? Som jag tolkar det så får man bara tillgång till vapen/skins etc som alla ändå kan få, men man får det bara tidigare än de utan pass. Så verkar inte vara någon exklusiv content...?

Medlem
Skrivet av Thane:

Står "early summer" i bloggposten.

Ja, och? De skrev "early 2022" också, men det blev ju som sagt senarelagt till... "early summer 2022". Om 4 månader när vi är på 1:a Juni, så är det lika möjligt att de senarelägger det ännu mer. Återstår väl att se.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

'Betan bygger på en flera månader gammal build'-gänget gör det igen, jag tar deras löften med en rejäl skopa salt efter den finten(lögnen). Men visst, jobba på att fixa spelet, så ses vi om ett par månader, så får vi se hur det har gått. Jag är så innerligt glad att jag inte pröjsade 1200 spänn för spelet utan hoppade på nån månad ea play pro istället.

Medlem

Spelet skulle behöva fler banor väldigt snart skulle jag vilja säga.

Skulle inte förvåna mig om de gör ett klassiskt drag och släpper Wake Island till BF2042 snart.

Medlem

Haha... det är så tragiskt att jag inte finner ord.

Jag bokade guldversionen av spelet till ps5 men när jag spelade betan och märkte hur extremt trasigt spelet var lyckades jag tack och lov få mina pengar tillbaka.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alla stora spel på sista verkar vara lite så här.

Åh vilket commitment sedan...

Problemet blir att när spelet väl har putsats till någon slags allmänt godkänd nivå så är det dags för nästa stora steg i serien, och det hela börjar om. Förstår att det, i många fall, inte är den enskilde utvecklarens fel men visst borde det vara bättre att visa denna "commitment" redan från start? Jag upplever att det blir allt vanligare att man istället blir tvungen att laga sitt spel under majoriteten av dess eftersläppsfas.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kommer det finnas spelare på sommaren?

Botar kommer finns allfall.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det som EA vidrör förvandlas till bajs…😉

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Spelet skulle behöva fler banor väldigt snart skulle jag vilja säga.

Skulle inte förvåna mig om de gör ett klassiskt drag och släpper Wake Island till BF2042 snart.

Ingen dum idé faktiskt.

En ny 2042 Portal remaster på banor till 1942, BF3 och BFBC2 hade inte vart fel.

Wake Island från 1942
Strike at Karkand från BF3 expansion (remaster från BF2)
Port Valdez från BFBC2

som exempel. Då får alla 3 "eror" en ny bana med ny miljö. 1942 har ju redan öken och vinter (El Alamein / Battle of the Bulge), Wake är tropisk.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

De skulle aldrig ha släppt det.
Vilket skämt.

123
Skriv svar