Den stora Stadia-tråden!

Medlem

Det verkar vara delade meningar om man ska spela LiS eller BtS först, men sensmoralen är nog att båda går.

LiS är ett bättre spel, kanske får du mer behållning av BtS om du sparar LiS till sist
så slipper man hamna i fenomenet att man tvingas se uppföljaren för att man vill ha mer av ettan, trots att man vet att den inte går att jämföra.

Det är ju också olika karaktärer med olika drivkrafter, det tror jag gjorde mest skillnad för mig.

Medlem
Skrivet av pacc:

Det verkar vara delade meningar om man ska spela LiS eller BtS först, men sensmoralen är nog att båda går.

LiS är ett bättre spel, kanske får du mer behållning av BtS om du sparar LiS till sist
så slipper man hamna i fenomenet att man tvingas se uppföljaren för att man vill ha mer av ettan, trots att man vet att den inte går att jämföra.

Det är ju också olika karaktärer med olika drivkrafter, det tror jag gjorde mest skillnad för mig.

Om du skulle bestämma ska jag ta LiS först, för att det är ett bättre spel och det kom först?
Kan ju bli så att jag bara orkar med ett spel nu också.
Och snart är det Mars och då kommer det nya spel igen.

Skribent
Skrivet av BlackZam:

Snart ny månad och nya spel till Pro.

Ska bli kul att äntligen testa Life is strange.
Frågan är om man ska spela Before the storm innan man börjar med Life is strange.

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/This-We...

Jag tror nog du ska köra första spelet före, tror Before the Strom spoilar lite om vissa karaktärer även om det utspelas innan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dying light 2 är på g till Stadia.
Hemsidan för Dying light 2 har ingen logga för Stadia uppe men går man in och vill förhandsboka det på hemsidan så står där + and Stadia.

Som Stadia användare så får man inte vara för kräsen...

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Dying light 2 är på g till Stadia.
Hemsidan för Dying light 2 har ingen logga för Stadia uppe men går man in och vill förhandsboka det på hemsidan så står där + and Stadia.

Som Stadia användare så får man inte vara för kräsen...

Tyvärr verkar det som de tagit bort stadia
https://stadiasource.com/article/2088/RUMOUR-Evidence-Suggest...

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Va trist. Läste någonstans att de inte visste när det kunde släppas till Stadia så därför hade de inte gått ut med något om det.
Men det är väl vara att hålla tummarna att det släpps snart iallafall.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Va trist. Läste någonstans att de inte visste när det kunde släppas till Stadia så därför hade de inte gått ut med något om det.
Men det är väl vara att hålla tummarna att det släpps snart iallafall.

Kan ju hoppas på pro i mars

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Va trist. Läste någonstans att de inte visste när det kunde släppas till Stadia så därför hade de inte gått ut med något om det.
Men det är väl vara att hålla tummarna att det släpps snart iallafall.

Lyckas dom streama det till switch borde dom fasiken ha med stadia oxå

Medlem
Skrivet av robbis:

Lyckas dom streama det till switch borde dom fasiken ha med stadia oxå

Kollade upp det och det bygger på en pc baserad server liknande gfn, en ofantlig skillnad mot att porta till linux och vulcan för stadia.

Medlem
Skrivet av pacc:

Kollade upp det och det bygger på en pc baserad server liknande gfn, en ofantlig skillnad mot att porta till linux och vulcan för stadia.

Fast det håller dom ju på att jobba med och var en av aspekterna google tog upp i somras.

"The first key aspect of the Stadia Porting Toolkit is a suite of “translation libraries” that automatically bridge the gap between a Windows game’s calls to DirectX into calls to Vulkan. These libraries are available to Stadia developers now in early access, and more are in development. The idea is that it can keep your game, your Windows game, as much as possible, and you do not have to develop against new APIs, but you can just link against new libraries and most things would just work out of the box."

Så förhoppningsvis är det inte så långt borta, att vi kan få flera spel snabbare på stadia.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Man bör dock ta vad som sägs från de större nyhetssiterna med en stor nypa salt. Oftast så kastar de ut saker för att få klick än att faktiskt kolla upp saker eller kör rykten som fakta.

Tycker det inte var något fel på rapportering hos The Verge som maq777 länkade till. Speciellt lite nu i backspegeln så visade de ju sig få mycket rätt om hur lågt Stadia prioriteras av Google.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av robbis:

Lyckas dom streama det till switch borde dom fasiken ha med stadia oxå

Verkar inte finnas något release datum för Switch versionen. Inom 6 månader efter releasen av första släppet.
Så då håller jag tummarna för en Stadia Pro release av det.
Inte för att jag vet när jag ska hinna spela det, men det är en annan femma.

Medlem

Någon som har spelat Cyberpunk 2077 till och från sen det kom?
Har Cyberpunk 2077 Ray-tracing på Stadia?
Såg denna tabellen på cyberpunk 2077s hemsida med vad som kom med 1.5 patchen.
https://cdn-l-mkt.cdprojektred.com/image/CP2077_infographics-...

Medlem

signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Någon som har spelat Cyberpunk 2077 till och från sen det kom?
Har Cyberpunk 2077 Ray-tracing på Stadia?
Såg denna tabellen på cyberpunk 2077s hemsida med vad som kom med 1.5 patchen.
https://cdn-l-mkt.cdprojektred.com/image/CP2077_infographics-...

Det hade inte det när jag spelade det sist, men när jag sett den där bilden måste jag in och kolla ikväll.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det hade inte det när jag spelade det sist, men när jag sett den där bilden måste jag in och kolla ikväll.

Raytraced shadows är nog inte samma sak som ni tänker på med att världen reflekteras i vattenpölar m.m utan hur skuggorna kastas mot objekt.

Medlem

Hmmm.....
Hur kort var reakampanjen på Fifa 22?
Var det bara över helgen som det var typ 180kr för det?

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Hmmm.....
Hur kort var reakampanjen på Fifa 22?
Var det bara över helgen som det var typ 180kr för det?

Ja fram till första maj, lite kort.

Medlem

Denna månad var ganska uselt för oss PRO subbar. Ett nytt paw patrol till dottern är aldrig fel dock

Medlem

Outriders har jag haft en hel del timmar kul med iallafall vid släppet. Kaze har jag sneglat på, så usel var den inte för mig iallafall och som du säger, paw patrol kommer nog funka för yngsta sonen.

Medlem
Skrivet av piddau:

Outriders har jag haft en hel del timmar kul med iallafall vid släppet. Kaze har jag sneglat på, så usel var den inte för mig iallafall och som du säger, paw patrol kommer nog funka för yngsta sonen.

Jo jag har kört en hel del outriders, ägde det sedan dag 1 på stadia, fick dock köpa det på PC också då dom inte fick igång cross-play på sjukt länge mellan PC/Stadia och jag ville kunna köra med mina vänner.

Medlem

Cities Skylines är gratis nu på Stadia om någon missat det

Medlem

Var ett tag sedan någon skrev här.
Just nu spelar jag AC Odyssey dlc och ligger på över 140h i det nu. Fantastiskt spel som jag spelar tack vare Ubisoft+.
Var ganska trött på AC spelen men tack vare en paus från dom så har jag nu fastnat för dom igen.
Först Origin och nu Odyssey.
Snart dags för Valhalla, men måste spela klart odyssey dlcn först.
Och just nu blir det mycket spelande på iPad, så kan man vara ute med ungarna samtidigt som man sitter i skuggan och spelar.
Nu hoppas jag bara att Witcher 3 kommer till Stadia samtidigt som PS5 versionen släpps.

Medlem

Stadia släpps snart i mexico! Mer spelare fler spel förhoppningsvis

Medlem

Roguebook som man får med Pro just nu är riktigt kul. Visserligen bara spelat fyra timmar än men känns som det kan hålla ett bra tag för mig.

Man går rund i en hexagon-världar och samlar kort som man använder när man strider mot fiender. Man har två aktiva hjältar som har sina egna kort. Det gäller att blockera motståndarnas skada och samtidigt få in skada på dem. Så man måste kombinera korten man spelar på ett bra sätt.

Världarna har "krigsdimma" som man måste få bort innan man kan gå in på en hexagon. Runt om på kartan finns olika föremål som hjälper en i kampen. I slutet av varje värld finns en boss som måste besegras innan man kommer vidare. Dör båda hjältar i en strid så får man börja om, men man kan förbättra hjältarna så det blir lite lättare att komma längre i nästa omgång.

Medlem
Skrivet av Kirkx10:

Roguebook som man får med Pro just nu är riktigt kul. Visserligen bara spelat fyra timmar än men känns som det kan hålla ett bra tag för mig.

Testade lite snabbt igår, kan bara hålla med, verkligen ett roligt spel!

Medlem

Lite goda nyheter med Skull and Bones och Saints Row

Medlem

Ett nytt gratis spel på stadia idag. "Time on frog Island"

Skriv svar