GTA 6 är officiellt under utveckling

Medlem

Vilken jävla hype det kmr vara när det släpps.

Medlem
Skrivet av Metsys:

Vilken jävla hype det kmr vara när det släpps.

Eller innan. Troligen det mesta sedan gta5 blev aktuellt. Hypen var sjuk där och det levererade med. Kan inte komma på något spel som skulle kunna mäta sig med en riktig gta-release. Inget annat IP...

Bara man tittar på dessa, som är så sjukt gamla... när de kom så försvann alla andra spel lite...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Eller innan. Troligen det mesta sedan gta5 blev aktuellt. Hypen var sjuk där och det levererade med. Kan inte komma på något spel som skulle kunna mäta sig med en riktig gta-release. Inget annat IP...

Bara man tittar på dessa, som är så sjukt gamla... när de kom så försvann alla andra spel lite...

https://www.youtube.com/watch?v=QkkoHAzjnUs

https://www.youtube.com/watch?v=N-xHcvug3WI

Har inget minne av att jag dök med dykarutrustning.
Men jag måste hålla med. Blev lite hypad och sugen på att spela gta 5 av att se videorna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Hade det inte varit trevligt om Rockstar hade gjort ett krigspel, något nytt, rymdopera, vad som helst istället för detta (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gissar på 2024, men det borde ha släppts redan till PS5 lanseringen. Det är rätt länge sedan GTA 5 släpptes nu och dom har alla resurser i världen efter så mycket de tjänat på GTA 5.

Medlem

November/december 2024 eller april 2025.
Screenshotta det här, om jag har fel så sågar jag av båda mina armar och hoppar
ner i Göta älv.

Medlem

Så de har med andra ord äntligen mjölkat klart GTA5 efter alla dessa år och alla konsolgenerationerna som det har släppts till?


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Vore spännande om dom flippade på steken så att man inte längre spelade kriminell utan lagens långa arm (med inslag utav att man kanske är lite korrupt och hamnar i allsköns trubbel).

Hade varit trevligt med fler spel av den sorten i allmänhet. Ge mig ett polis-RPG där man kan vara allt från paragrafryttare till genomkorrupt, bitte.

Medlem

Jag hoppas verkligen att de inte kör på samma sega sömnrealism som de valde i RDR2. Det spelet var otroligt långtråkigt, trots en fin och välgjord värld. GTA6 måste vara betydligt rappare, roligare och mer varierat.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Själv hade jag inte en tråkig stund med RDR2 trots två genomspelningar. Mycket att upptäcka att göra utöver grundspelet! De får mer än gärna gå den vägen med GTA VI - eller vad det nu blir. Gissade förövrigt på 2024 då innan kändes för optimistiskt och längre bort för pessimistiskt så vill inte ens tänka den tanken (även om jag antagligen kommer bli tvungen längre fram). Men fortsätter de som nu så kommer det ju ändå vara på PS7 eller så bästa möjliga upplevelse av spelet blir.

Medlem

Gissar på 2024, lagom till julhandeln. Främst som sagt för att spelarbasen måste få tid att uppgradera. Sen är det inte ekonomisk att dra ut på det längre och det är det viktigaste av allt för Rockstar. De vill maximera vinsten, så den sweetspotten är nog redan låst.

Mycket av det roliga i fyran, som fysiken, slagsmålen, replayen och komediklubben eller de feta DLC kom ju inte med till femman och jag är orolig att det blir värre än så. Drama istället för satir. PK istället för humor.

De offrar redan singleplayerupplevelsen för online. Inga nya kläder, vapen eller fordon på många år nu, girigheten genomsyrar Rockstar nu när ingen annan lägger sina spel på den nivån.

Samtidigt har som sagt de bästa killarna lämnat företaget, med betoning på bästa. Självklart kommer det märkas, förmodligen därför det gått så segt. Dan Houser var lejonparten av GTA och Leslie Benzies var i stort sett nummer två, störtskön kille, kolla in hans nya företag och deras kommande spel Everywhere. Kontor här i EU, bl a Budapest. (Gissa vem som var ansvarig för strippklubbarna i GTA?)

Utan själen är kroppen död, som en del säger. Därför är hypen sval inför GTA 6. Håller inte andan direkt. Kan pengar förstöra Cyberpunk, så kan det förstöra GTA 6. När aktieägarna blir viktigare än spelarna tappar man hoppet lite. Kanske man ändrar sig när trailern kommer. Då kanske allt är glömt och förlåtet. Den som lever får se...

Medlem

Hoppas dom skippar konsol exklusiviteten denna gång. Ge mig bara en pc version direkt tack.
Kommer vänta på en innan köp oavsett denna gång iaf.

Medlem

När kommer sjuan då?

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Fast det står väl inte att det är just 6an de jobbar på?
Bara ett nytt GTA

Skulle vara trevligt om de slutar helt med att sätta en siffra efter sina spel utan istället bara har något snyggt namn efter alla kommande GTA spel.

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hade det inte varit trevligt om Rockstar hade gjort ett krigspel, något nytt, rymdopera, vad som helst istället för detta (?)

Mer Table Tennis! Please! Älskade det spelet.

De kan väl åtminstone ha det som minispel i GTA6? Då kommer jag enbart spela det, skita i resten av spelet.

Skrivet av Sisyr:

Hade varit trevligt med fler spel av den sorten i allmänhet. Ge mig ett polis-RPG där man kan vara allt från paragrafryttare till genomkorrupt, bitte.

Sleeping Dogs är väl det närmaste man kan komma här? Bra spel också, vill ha en tvåa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tänkte i går, undrar om GTA6 kommer bli någon sorts mmo tro?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Metsys:

Vilken jävla hype det kmr vara när det släpps.

Oja, jag tänkte igår att jag direkt ville ha en värld som består av typ hela USA, lite som i RDR2 där världen man spelar i är inspirerad av väldigt stora delar av usa. Men att man får ha ordentliga städer som Los Santos, Las Venturas, Vice City och Liberty City.

Om ett rykte stämmer så kanske spelet kommer vara som Narcos och då får man jävlas med mexikaner istället… men jag hoppas lite att de också väljer en ny värld också. Tror dock att man kommer förvänta sig lite samma spelmotor som i RDR2 också.

För slåss man med folk i GTA5 så är det inte samma sak som i RDR2.

Men för att gissa årtal, tror att de förmodligen har idéer under utveckling och en artikel i Aftonbladet där en chef intervjuades så sa personen att det var så. Även att det skulle ta lite längre tid pga pandemin, så jag tippar ändå på 2024.

Medlem

2013 så hade de idéer för 45 år framöver, frågan är vad de gjort sen dess?
De ville också slänga ihop alla GTA till ett stort spel...
IGN 45 years worth of ideas 2013
IGN om att göra alla städer tillgängliga 2012

Det kommer säkert bli fantastiskt, men det går inte fort alltså.

Var tusan är 4K/60 patchen till RDR2? Ska det vara så svårt?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sleeping Dogs är väl det närmaste man kan komma här? Bra spel också, vill ha en tvåa.

Nja, där spelar man ju i praktiken som en gangster, med täckmantel som förevändning. Tänkte mig snarare något som fokuserar på polisarbete. I Sleeping Dogs agerar man ju mer eller mindre som i GTA, men med annan subtext. True Crime: LA är för övrigt ett annat sådant spel. Har för mig att Sleeping Dogs var inspirerat av det.

LA Noire är väl det närmsta man kan komma det jag tänkte på. Och det är ju inte nära det heller.

Medlem

Frågan är om de satsar på realism grafiskt typ Matrix demot eller om de gör mer tecknad grafik.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Nja, där spelar man ju i praktiken som en gangster, med täckmantel som förevändning. Tänkte mig snarare något som fokuserar på polisarbete. I Sleeping Dogs agerar man ju mer eller mindre som i GTA, men med annan subtext. True Crime: LA är för övrigt ett annat sådant spel. Har för mig att Sleeping Dogs var inspirerat av det.

LA Noire är väl det närmsta man kan komma det jag tänkte på. Och det är ju inte nära det heller.

Jo sant, men det skulle kunna vara "Dirty Cop"-vägen i ett GTA-spel med poliser, dvs att valmöjligheten finns att vara good guy eller bad guy.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tror att spelet släpps före Star Citizen i alla fall.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av Metsys:

Vilken jävla hype det kmr vara när det släpps.

Kommer bli helt sjukt!

Medlem
Skrivet av KoP:

Vore spännande om dom flippade på steken så att man inte längre spelade kriminell utan lagens långa arm (med inslag utav att man kanske är lite korrupt och hamnar i allsköns trubbel).

Mycket bra idé!

Medlem
Skrivet av KoP:

Vore spännande om dom flippade på steken så att man inte längre spelade kriminell utan lagens långa arm (med inslag utav att man kanske är lite korrupt och hamnar i allsköns trubbel).

Ja!

Medlem

2013 då släpptes GTA 5....Säger allt om deras girighet.....GTA 6 kommer säkert tidigast 2024 men det är alldeles för sent.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vore spännande om dom flippade på steken så att man inte längre spelade kriminell utan lagens långa arm (med inslag utav att man kanske är lite korrupt och hamnar i allsköns trubbel).

Låter så jäkla kul, ta ut en delinkvent i gränden bakom stationen, svinga lite med batongen tills han erkänner allt, sedan tar man upp gömman med stöldgods och säljer knarket till några andra kriminella som man sedan skjuter senare i spelet. Allt medans man håller uppe någon sorts fasad utåt.

Typ från Anti-Crime eller Inteligence kanske, en Vic Mackey eller Dennis Peck.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nja, där spelar man ju i praktiken som en gangster, med täckmantel som förevändning. Tänkte mig snarare något som fokuserar på polisarbete. I Sleeping Dogs agerar man ju mer eller mindre som i GTA, men med annan subtext. True Crime: LA är för övrigt ett annat sådant spel. Har för mig att Sleeping Dogs var inspirerat av det.

Sleeping dogs började sitt liv som True Crime: Hong Kong

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Krejsy:

Sleeping dogs började sitt liv som True Crime: Hong Kong

Var det så pass till och med. "Inspirerat" var ett för vagt ord då kanske.

123
Skriv svar