Ny bärbar konsol från Nintendo

Robot
Medlem
Ny bärbar konsol från Nintendo

Nice om de lyckas med någon bra teknik vad gäller glasögonfri-3d... Antar iofs att det handlar om fasettad skärm eller vad det kan tänkas kallas. Iaf sådan som finns i sånna där checka 80-talkskort som skiftar beroende på var man tittar på dem.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

skulle vara roligt om någon kunde översätta allt som står på PDF filen.... (bilden där uppe)

Inaktiv

23 Mars 2010

Till vem det må intressera:

Svar: Släpp av en ny portabel konsol

Företaget Nintendo (i kyoto, president Satoru Iwata)
kommer att släppa NINTENDO 3DS"(temporärt namn)
under skatteåret i slutet på Mars 2011, spel skall kunna spelas med 3D effekter utan några speciella glasögon.

"Nintendo 3DS"(temporärt namn) kommer att bli den nya bärbara konsolen som skall ersätta "Nintendo DS serien" som sammanlagt sålt över 125 miljoner exemplar fram tills slutet på December 2009, och kommer innehålla bakåtkompatiblitet till Nintendo DS serien samt Nintendo DSi serien.

Vi planerar att tillkännage fler detaljer på E3-mässan, som är planerad att hållas den 15 Juni 2010 i Los Angeles, USA.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Kanon om det fungerar! Lär väl bli lite påfrestande på de japanska magnettågen för de som inte har en konsol och får skott/sköldpaddsskal/Pokémons i ansiktet vart de än vänder sig


signatur
Medlem

Låter som en ny virtual boy


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nintendo gillar att återanvända sina saker, som Macnille skriver "Låter som en ny virtual boy" även Wii är ju en gammal produkt som putsades upp.

Men det låter intressant det gör det.

Medlem

vafan jag vill ju ha nyheter som intresserar, inte leksaks

Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

vafan jag vill ju ha nyheter som intresserar, inte leksaks

leksaks? låter som du hamnat på helt fel ställe om du kvalificerar spel / konsoler som leksaker och dessutom ogillar att läsa om det..?

Sjukt intressant ser fram emot.. trista är väl att man får vänta på generation 3 eller nått av produkten innan den har bra skärm osv (som med DS)...


signatur
Medlem

Jag har hört att den ska använda sig av nvidias grafik.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Medlem

Så länge Nintendo investerar pengar i projektet så det fungerar bra, så kommer de att leda vägen för nästa generations (bärbara iaf) konsoler. Dock så är det "nya Nintendo" vi talar om, Wii var ett budgetprojekt med dålig motion sensor, klart 3DS kommer följa samma spår. Hyfsad 3D, men långt från bra, som sedan kan fixas med tillbehöret "3D+" inom 2 år. Då har väl MS/Sony/Apple redan släppt konsoler/mobiler med bra 3D, men då har alla casual redan handlat som vildar, eller?

Dock så håller jag med Nintendo, 3D utan glasögon är verkligen nästan ett krav som alla borde ställa...

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag har hört att den ska använda sig av nvidias grafik.

Jag menade den här teknologin NVIDIA® Tegra.

http://www.nvidia.co.uk/page/handheld.html

http://gear.ign.com/articles/107/1079234p1.html

http://ds.ign.com/articles/105/1058495p1.html


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

orka -.-


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Underbart! Ser fram emot detta.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Jee
Medlem

Funderade på att byta ut mitt 5 år gamla DS för bara någon dag sen till ett DSi. Men väntar och ser hur detta kommer bli istället.
Känns som att det som skulle kunna gå fel med detta är att det blir för mycket. Touch-screen, motion sensor, kamera, 3D. Men det blir intressant att höra om vilken 3D-teknik dom kommer använda. Finns ju något liknande head tracking med hjälp av kameran, en speciell skärm som ger illusionen av 3D när man kollar från viss vinkel (kommer inte på vad tekniken heter) eller så kan man använda motion sensorn.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Herbert:

Underbart! Ser fram emot detta.

Ja, onekligen riktigt intressant. Känns som en lång väntan till e3 nu.

Medlem

Undrar om det är någon variant på sådan här sorts 3d?

edit: såg sen att det var samma län som Jee postade.

Medlem

Intressant, men jag hoppas dem har mer än 3d som nyhet- är ju trots allt en totalt icke interaktiv "gimmick" som i sig inte ändrar hur man spelar.

1
Skriv svar