Bungie planerade en egen streaming-plattform innan Sony-uppköpet

Robot
Bungie planerade en egen streaming-plattform innan Sony-uppköpet
Medlem

Finns verkligen personen som tänker "Jag skulle verkligen vilja spela Bungies spel regelbundet, men jag vill inte ha en konsoll/PC, synd att de inte har en streamingtjänst"?

Streaming som komplement för att kunna testa ett spel snabbt, kunna lira hjälpligt på resande fot, absolut. Men jag har fortfarande oerhört svårt att se framför mig vem personen är som är så spelintresserad att man är beredd att betala en månadskostnad för en streamingtjänst, men absolut inte vill ha en konsoll/PC.

Medlem

Bungstany?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack för att det gick i graven.

Medlem

"Stå för innehållet"(?) skall man streama ett eller två spel för all framtid... eller i alla fall i många många år?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

"Stå för innehållet"(?) skall man streama ett eller två spel för all framtid... eller i alla fall i många många år?

Ja det är väl inte otroligt att Bungie kanske tänkte göra deals med andra spelutvecklare att släppa spel på plattformen, plus då sin egen lilla katalog.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är väl inte otroligt att Bungie kanske tänkte göra deals med andra spelutvecklare att släppa spel på plattformen, plus då sin egen lilla katalog.

Hoppas det är bra deals då, för deras egen katalog är högst barskrapad... + att alla halospel går bort eftersom det IPt ägs av MS?

=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Finns verkligen personen som tänker "Jag skulle verkligen vilja spela Bungies spel regelbundet, men jag vill inte ha en konsoll/PC, synd att de inte har en streamingtjänst"?

Streaming som komplement för att kunna testa ett spel snabbt, kunna lira hjälpligt på resande fot, absolut. Men jag har fortfarande oerhört svårt att se framför mig vem personen är som är så spelintresserad att man är beredd att betala en månadskostnad för en streamingtjänst, men absolut inte vill ha en konsoll/PC.

Stadia är ju gratis om man inte vill betala för Stadia pro. Får de bara spel med bra priser så är det egentligen en väldigt bra deal förutsatt att man har bra nätverksprestanda mot googles servrar och att de uppgraderar servrarna med jämna mellanrum.
Jag körde en testperiod på 3 månader för något år sedan och tyckte det fungerade bra, Mycket bättre än ps now och Xbox cloud strömmning. Kändes ungefär som GF now.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Men jag har fortfarande oerhört svårt att se framför mig vem personen är som är så spelintresserad att man är beredd att betala en månadskostnad för en streamingtjänst, men absolut inte vill ha en konsoll/PC.

Tror vi måste sätta in oss i dem här företagens långsiktiga mål. Om 10 till 20 år har med all sannolikhet streaming blivit så pass avancerat att traditionella konsoler kommer ses som ett förlegat sätt att ta del av spel. Du loggar in på en app i din TV och väljer sedan vad du vill spela. Vi kan ta ett faktiskt exempel: var du filmintresserade förut så köpte du dina filmer fysiskt, samt köpte en schysst VHS/DVD/Bluray spelare. Idag är det få som gör detta, utan majoriteten streamar sina filmer och serier från Netflix, Disney, HBO etc. Tror att både Sony och Bungie delar den här visionen av ett helt digitalt spelmedium med Microsoft och Google.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Tror vi måste sätta in oss i dem här företagens långsiktiga mål. Om 10 till 20 år har med all sannolikhet streaming blivit så pass avancerat att traditionella konsoler kommer ses som ett förlegat sätt att ta del av spel. Du loggar in på en app i din TV och väljer sedan vad du vill spela. Vi kan ta ett faktiskt exempel: var du filmintresserade förut så köpte du dina filmer fysiskt, samt köpte en schysst VHS/DVD/Bluray spelare. Idag är det få som gör detta, utan majoriteten streamar sina filmer och serier från Netflix, Disney, HBO etc. Tror att både Sony och Bungie delar den här visionen av ett helt digitalt spelmedium med Microsoft och Google.

Jag tror inte du har fel, men det måste vara stor skillnad på att strömma innehållet på ett spel som måste reagera omedelbart på spelarens agerande och en film som bara är ett linjärt innehåll.

Dock tror jag det största hindret för att eliminera hårdvara hos konsumenter är det digitala flödets känslighet. Förr eller senare lär vi få uppleva ett stort internethaveri vilket kommer få folk att ifrågasätta digitaliserandet allt mer och vi får nog se en viss tillbakagång.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Sony har ju redan ett avtal med Microsoft för moln-spelande och streaming."

Nej. MS och Sony har skrivit på en avsiktsförklaring om att man någon gång i framtiden ska samarbeta om att utveckla molntjänster. Att något avtal sedan skrivits på har det inte rapporterats om.

Det gick någon vecka efter att avsiktsförklaringen skrivits på tills diverse "fanboys" på något sätt nådde slutsatsen att PS Now "körs på Azure".

Medlem

No please... håll er till matiga single player lir, tack. Det finns enorm potential i studion Bungie men som de slarvar bort de med GaaS titlar. Gå tillbaka till ritbordet och snickra ihop en ny spännande serie som får leva i många år framåt och gör spännande världar att utforska och människor att möta med djupa backstories att lära känna o kunna hjälpa.

Detta är något jag suktar efter..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Asså jag gillar konsoller och så men det där att man ska betala för att få spela online kan jag inte släppa. Vet inte varför jag hängt upp mig på det men har alldrig betalat en enda månad på någon av konsollerna. Däremot köper jag dyra datorkomponenter och spelar online spelen på pc istället för där är det ju gratis. Tänk vad man kan hänga upp sig på vissa saker här i livet.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

"Bungie skulle stå för innehållet och att marknadsföra tjänsten medan Google skulle stå för teknologin.

Det är oklart om dessa planer grusades i samband med Sonys köp, eller om det faktiskt kan ha varit något som Sony planerar att göra något av. Sony har ju redan ett avtal med Microsoft för moln-spelande och streaming. Men det skulle ju inte vara konstigt om de vill bryta sig loss och klara sig på egna ben."

Fast om de byter streamingteknik från Microsoft, och ersätter den med streamingtenik från Goolge, så står de väl inte Sony "på egna ben"?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar