Halo Infinite tappar spelare på STEAM

Medlem

Jag loggar in med jämna mellanrum och har hur kul som helst. Så jag kommer fortsätta med det.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Har du testat på Tactical Slayer?

Bra tips!
Inte spelat Halo MP innan och kände mig lite vilsen i alla spellägen. Men Tactical Slayer va riktigt kul tycker jag

Medlem

Folk hade väl prestanda problem på dator, det med kombination av att PC folket har stort utbud av denna typ av spel antar jag

Medlem
Skrivet av IMSG:

Har Halos mulitplayer någonsin varit en grej på PC?

Nej det har känts som det alltid vari en "xbox grej".
Tycker Halo för övrigt är otroligt överskattat och då har jag provat många Halo enda sen första spelet Combat Evolve


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av IMSG:

Har Halos mulitplayer någonsin varit en grej på PC?

Vill minnas att det första Halo hade många servrar och mycket spelare. Men sedan när 2:an släpptes så var det exklusivt till Windows Vista och då kan jag tänka mig att antalet spelare sjönk ganska rejält.

Sedan dröjde det väldigt länge innan dom andra spelen i serien släpptes till PC. Det var ju först 2020 i och med Master Chief samlingen.

Medlem

Halo är ju ett stenålder spel.

Medlem

Jag tröttnade på deras mp del ganska snabbt.. Inte spelat story delen då jag inte klarat det förra spelet..

Medlem

Första Halo var ju extremt populärt på PC, särskilt när man släppte Custom Edition, som hade full mod support.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Spelade en del i början men tröttnade eftersom time to kill är helt bisarrt lång i detta spel. Bullet sponge i multiplayer trodde jag hörde till 90-talet.

Tycker det ändå är kul med något som sticker ut ur mängden som inte behöver vara stenhårt serious-ultra-ttk.
Gillar att det finns en annan taktik än att bara pricka rätt. Vore det något annat spel så skulle jag tröttna väldigt fort när man bara tvärdör utan att ens ha en chans, men med Halo känns det annorlunda.
Det gäller ju att panga bort skölden och ofta blir det närstrid då man lägger den sista stöten med slaget. Vilket känns väldigt rättvist på nåt vis.

Har för mig att det finns spellägen där man kör utan sköld. Där hade jag inte en chans och jag tyckte inte det alls var i närheten av lika kul.

Medlem

Jag har alltid älskat Halo! men jag väntar på att dom ska släppa playlist. Någon som har hört om dom ska släppa Big Team Battle Slayer Only ?

Medlem

Spelar det lite då och då
Gameplay är 10/10, grymt kul, det är allt omkring som drar ner det för min del.
Hatar spel som kör enbart matchmaking där man skickas tillbaka till menyn efter varje match, jag vill kunna hänga kvar på en server flera matcher med det gamemode jag vill köra.

Medlem

Om de fixar Ray tracing så kommer ja tiillbaks å dreglar över hur snyggt det är


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det har känts som det alltid vari en "xbox grej".
Tycker Halo för övrigt är otroligt överskattat och då har jag provat många Halo enda sen första spelet Combat Evolve

Det är känslan jag får också. En amerikansk Xbox grej av någon anledning. 😃

Skrivet av Westrr:

Vill minnas att det första Halo hade många servrar och mycket spelare. Men sedan när 2:an släpptes så var det exklusivt till Windows Vista och då kan jag tänka mig att antalet spelare sjönk ganska rejält.

Sedan dröjde det väldigt länge innan dom andra spelen i serien släpptes till PC. Det var ju först 2020 i och med Master Chief samlingen.

Det förklarar ju en hel del. Gissar att majoriteten köpte Infinite för SP-kampanjen helt enkelt.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Det förklarar ju en hel del. Gissar att majoriteten köpte Infinite för SP-kampanjen helt enkelt.

Man gör bort sig ganska rejält om man köper Infinite för något annat än SP då MP är F2P.

Medlem
Skrivet av meanh:

Man gör bort sig ganska rejält om man köper Infinite för något annat än SP då MP är F2P.

Haha, kan man lugnt påstå i så fall. 😂 Gratis år gott men folk valde väl PUBGs F2P istället med tanke på vilka siffror det spelet visat upp senaste veckorna.

Medlem

Med hur andra stora franchisetitlar har presterat på senare tid i minne så tror och hoppas jag att folk börjat tröttna lite på att spela samma spel om och om igen.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Första Halo var ju extremt populärt på PC, särskilt när man släppte Custom Edition, som hade full mod support.

Skrivet av IMSG:

Det är känslan jag får också. En amerikansk Xbox grej av någon anledning. 😃

Det förklarar ju en hel del. Gissar att majoriteten köpte Infinite för SP-kampanjen helt enkelt.

Det har jag väldigt svårt att se faktiskt.
Det släpptes nästan 2 år efter Xbox versionen och jag känner ingen som lirade det samtidigt som det aldrig dök upp på någon av de LAN jag var på.
2003 så var väl inte online strukturen sådär jättebra heller och det skulle inte förvåna mig ifall 1:an körde Games for Windows live eller något liknande för online.

När jag försökte påtvinga mina kompisar att testa PC versionen på LAN så hade vi också stora problem med att få det att fungera och även när det fungerade så ballade det ur väldigt lätt.

Xbox versionen var dock extremt populär, typ därför väldigt många köpte Xbox till och med.

Eller du kanske menade när de släppte "Halo: Master Chief Collection"?

Efter egen erfarenhet såklart, men jag upplevde typ ingen buzz när PC versionen kom.
CS, Quake och Unreal stod stabilt.

PC versionen av 2:an släpptes 2,5 år efter Xbox versionen, så de verkar fortsatt inte varit så värst motiverade att släppa på PC.
3:an släpptes inte ens på PC.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det har jag väldigt svårt att se faktiskt.
Det släpptes nästan 2 år efter Xbox versionen och jag känner ingen som lirade det samtidigt som det aldrig dök upp på någon av de LAN jag var på.
2003 så var väl inte online strukturen sådär jättebra heller och det skulle inte förvåna mig ifall 1:an körde Games for Windows live eller något liknande för online.

När jag försökte påtvinga mina kompisar att testa PC versionen på LAN så hade vi också stora problem med att få det att fungera och även när det fungerade så ballade det ur väldigt lätt.

Xbox versionen var dock extremt populär, typ därför väldigt många köpte Xbox till och med.

Eller du kanske menade när de släppte "Halo: Master Chief Collection"?

Efter egen erfarenhet såklart, men jag upplevde typ ingen buzz när PC versionen kom.
CS, Quake och Unreal stod stabilt.

PC versionen av 2:an släpptes 2,5 år efter Xbox versionen, så de verkar fortsatt inte varit så värst motiverade att släppa på PC.
3:an släpptes inte ens på PC.

Det är nog isf enbart tvåan som var "Games for Windows Live" då den porten kom i samma veva som Windows Vista brann som värst.
Måste också säga att jag aldrig ens hört ett knyst om ettans PC version. Det kan inte ha varit så värst populärt.
Jag minns att jag testade demot som antingen kom i en PC gamer eller med nåt moderkort till min dator, men sedan dess har jag inte sett det på varken LAN eller klassrummen vid gymnasietiden (fick låna bärbara datorer).
Då stod, precis som du säger - CS 1.6, Quake, TS, SvenCoop, UT99 och de klassikerna väldigt stabilt.

Medlem

Ettan var väldigt populär, dock kanske inte lika hypad i Sverige. Men jag vet att min amerikanska bekantskapskrets inte kunde prata om något annat. lol

Medlem

Har spelat igenom alla Halo kampanjer men jag fick avbryta denna kampanj. Så enformigt. Många som klagar på 4:ans och 5:ans kampanj men detta.... nja.

12
Skriv svar