Bowser riskerar fem års fängelse

Robot
Bowser riskerar fem års fängelse
Medlem

Tråkigt när verkligheten kommer ikapp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

”Lås och bok”?, inte bom ni menar?

Medlem

Ska brott löna sig?

Skribent
Skrivet av Dralion:

”Lås och bok”?, inte bom ni menar?

Tror det är en av de få saker de får göra i fängelset..läsa böcker alltså


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ska brott löna sig?

I Sverige gör det ju ofta det, så varför inte försöka liksom

Inaktiv
Skrivet av Kavakava83:

Ska brott löna sig?

Det tycker jag, annars är det inte värt att göra.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det tycker jag, annars är det inte värt att göra.

High risk High reward

Medlem

Kan vi ta och uppskata sitvationene här att han heter Doug Bowser. liksom hans Mario kompis Bowser som är en 'bad buy' åker fast för brot

Tycker ändå han lever upp bra till namnet Bowser här


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Kan vi ta och uppskata sitvationene här att han heter Doug Bowser. liksom hans Mario kompis Bowser som är en 'bad buy' åker fast för brot

Tycker ändå han lever upp bra till namnet Bowser här

Bowser fick säkert förlängt straff på grunden ”guilt by association”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Och sen när klubban slår i domstolen så kommer Mario att säga
-So long kinga Bowser!


signatur
Medlem
Skrivet av m4gnify:

I Sverige gör det ju ofta det, så varför inte försöka liksom

Det lönar sig bäst om man har slips och kavaj och kallar sig politiker.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

"After those five years, the government said, Bowser should be supervised for three years."

5år fängelse + 3år övervakning + 90miljoner böter.
tycker personligen det känns lite extremt för brottet, den rejäla bötern borde vara straff nog.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

"After those five years, the government said, Bowser should be supervised for three years."

5år fängelse + 3år övervakning + 90miljoner böter.
tycker personligen det känns lite extremt för brottet, den rejäla bötern borde vara straff nog.

Vet dom om han har 90miljoner? Antar att dom vet annars känns det som det är omöjligt att lagligt betala så då måste personen bli brottslig igen för att betala det.

Medlem

Jag förstår inte riktigt underlaget för brottet. Är det alltså för att personerna har låst upp hårdvaran?

Medlem

Men om han redan har dömts till böter så kan han väl inte dömas för brottet en gång till? Eller har han fortsatt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Vet dom om han har 90miljoner? Antar att dom vet annars känns det som det är omöjligt att lagligt betala så då måste personen bli brottslig igen för att betala det.

Standard för amerikanska rättsväsendet ju. Som när RIAA ville ha mer pengar än vad det fanns på jorden för att någon laddade ner 1000 låtar.

Medlem

tycker han borde få minst 10 år med tanke på pengarna dom tjänade.. stora summor..

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tycker han borde få minst 10 år med tanke på pengarna dom tjänade.. stora summor..

20 års fängelse, släng iväg nyckeln!

*går tillbaka för att spela snes-roms på den upplåsta 3ds'en*

Medlem

Han har ju rätt tur ändå, i Sverige så är det ju dödsstraff på fildelning.

Men seriöst så är det ju helt sjuka straff i USA.
Utan fildelning så hade vi förmodligen fortfarande suttit med dvd och CD skivor och betalat typ 300Kr per skiva(om inte mer) på grund av inflation.

Medlem

Jag tycker man ska ge Bowser en eloge för att han tar sitt livsuppdrag på fullaste allvar. Nämligen att göra livet surt för Nintendo.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Han har ju rätt tur ändå, i Sverige så är det ju dödsstraff på fildelning.

Men seriöst så är det ju helt sjuka straff i USA.
Utan fildelning så hade vi förmodligen fortfarande suttit med dvd och CD skivor och betalat typ 300Kr per skiva(om inte mer) på grund av inflation.

"sjuka straff" i USA? Han tjänade ju tiotals miljoner kr på stöld. Då är ju 5 år i fängelse ingenting.

Sjukt milt straff.

Vad har han för ursäkt för att roffa åt sig andras pengar? Vad är det för daltande med onda och kriminella?

Fick jag bestämma skulle han sitta i 10 eller 20 år i ett fängelse med bröd och vatten och få vara avbetalningsskyldig och fattig resten av sitt liv.


signatur

Memento Mori

Ion
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"sjuka straff" i USA? Han tjänade ju tiotals miljoner kr på stöld. Då är ju 5 år i fängelse ingenting.

Sjukt milt straff.

Vad har han för ursäkt för att roffa åt sig andras pengar? Vad är det för daltande med onda och kriminella?

Fick jag bestämma skulle han sitta i 10 eller 20 år i ett fängelse med bröd och vatten och få vara avbetalningsskyldig och fattig resten av sitt liv.

Som jag förstått det tjänade han inte pengar på stöld, utan på att sälja en custom firmware för Nintendo Switch. Så stöld känns fel att anklaga honom för.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"sjuka straff" i USA? Han tjänade ju tiotals miljoner kr på stöld. Då är ju 5 år i fängelse ingenting.

Sjukt milt straff.

Vad har han för ursäkt för att roffa åt sig andras pengar? Vad är det för daltande med onda och kriminella?

Fick jag bestämma skulle han sitta i 10 eller 20 år i ett fängelse med bröd och vatten och få vara avbetalningsskyldig och fattig resten av sitt liv.

Lite svårt att argumentera med någon som tror på ondska och att den här typen av brott borde likställas med mord i Sverige.

Men visst, han ska såklart straffas hårt så att du får ut din hämnd.
Det gör ju varken honom eller samhället någon nytta ifall han får den typen av straff som du beskriver.

Medlem

Tycker han borde frias.
Att skapa en egen firmware ?
eller har han sålt olagliga kopior av nått ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker han borde frias.
Att skapa en egen firmware ?
eller har han sålt olagliga kopior av nått ?

Bowser har sen 2013, tillsammans med hackergruppen Team Xecuter, tillverkat modchip som gjorde det möjligt att spela piratade spel på Nintendokonsoler.

https://www.fz.se/nyhet/288605-bowser-tvingas-bota-90-miljone...

Håller med, knappt så att det borde räknas som brott.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Bowser har sen 2013, tillsammans med hackergruppen Team Xecuter, tillverkat modchip som gjorde det möjligt att spela piratade spel på Nintendokonsoler.

https://www.fz.se/nyhet/288605-bowser-tvingas-bota-90-miljone...

Håller med, knappt så att det borde räknas som brott.

JA förr så uppdaterade man konsolen för att undvika detta, nu sätter man skaparna bakom lås och bom som om det vore nån form av enemys of the state.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Möjliggöra piratkopiering, men det är ju inte han som har gjort piratkopieringen.
Om jag har köpt en konsol så borde jag få göra vad jag vill med den hårdvaru mässigt.
Väljer jag sedan att piratkopiera, då gör jag något olagligt.
Skulle vara om han tagit något firmware från Nintendo och modifierat den då, det skulle väl förmodligen vara olagligt.
Annars sälja ett chipp med egen programvara som möjliggöra upplåsning av en enhet borde inte vara olagligt.....

1
Skriv svar