Ny hjältedesign i Portal 2

Robot
Inaktiv
Ny hjältedesign i Portal 2

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Mer DLC till Left 4 Dead 1 aint gonna happen...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fattar inte varför en del folk vill ha en helt ny motor, Source-motorn är ju förbannat bra och håller än. Det är starkt jobbat av Valve. Men är fortfarande sur att dom underhåller information om Episode 3 :/

Medlem

Så du vill vänta 2-3 år eller mer för att få en annan motor? Valve uppgraderar sin motor hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av Nilhom:

Så du vill vänta 2-3 år eller mer för att få en annan motor? Valve uppgraderar sin motor hela tiden.

Visst med lite nytt ljus här och där. Om man jämför när Half life 2 kom och Left 4 Dead 2 så ser jag ingen skillnad om jag ska vara ärlig. Lite extra ljus och andra ljud.

Hellre väntar jag 6 år till en ny motor så man inte blir "tvingad" att köpa spel som en privatperson kan göra på några veckor i SDK.

Medlem

Lika bra man väntar, och trivs man inte så finns det andra spel man kan lira.

Medlem

Man ser stor skillnad på HL2 och Ep2, kolla upp ansikten mellan HL2 och L4d2 så ser du skillnad. Plus att L4D spelen känns inte så välgjorda, fast det kan vara för att det är multiplayer.

Eller kolla på Cinematic Mod 10 så ser man att Source motorn har potential.

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Vem bryr sig? Är inget fel på motorn. Grafik är inte allt.

Medlem

Betala för saker som moddar kan erbjuda, nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kommer att spela det, men jag kommer inte betala för det.

Medlem

Ni borde vara tacksamma att Valve ger ut sin SDK. Annars skulle det bara finnas Portal 1 och 2. Så spela moddar istället om ni inte vill betala.

Gnäll gnäll.

Medlem

Kul att läsa deras resonemang, jag tycker det dock ser ut som att hon har en blöja på huvudet! Och, det känns ju lite bullshit att alla robotar är väldigt designade, varför skulle då inte hennes outfit vara det?

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av showerguy:

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Vem bryr sig? Är inget fel på motorn. Grafik är inte allt.

Fargo har jag nämt något om grafiken? Jag älskar Source motorn och den kan hålla i många år till. Jag älskar alla spel som Valve släpper.

Som med Left 4 dead 1. Man kan ladda ner kampanjer som folk har gjort och vissa av dom är betydligt bättre än en riktig kampanj på Left 4 dead 2. Så i princip så släpper dom inget nytt i sina spel. Bara lite andra skinns och banor.

Medlem

Men om du älskar source motorn, varför klagar du då på det? nu får du allt ge dig. Och om man ser det så här jag spelar hellre banor som valve har gjort än någon random noob. Är alltid najs att ha bra röstkådespelare med i spel. Ser fram emot Portal 2 lär nog vara mysig "lore" i det.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Nilhom:

Så du vill vänta 2-3 år eller mer för att få en annan motor? Valve uppgraderar sin motor hela tiden.

Visst med lite nytt ljus här och där. Om man jämför när Half life 2 kom och Left 4 Dead 2 så ser jag ingen skillnad om jag ska vara ärlig. Lite extra ljus och andra ljud.

Hellre väntar jag 6 år till en ny motor så man inte blir "tvingad" att köpa spel som en privatperson kan göra på några veckor i SDK.

Tror knappast en privat person slänger ihop varken L4D2 eller Portal 2 på ett par veckor i ett SDK. Kanske dags att inte mumla så mycket om saker du inte vet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av showerguy:

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Vem bryr sig? Är inget fel på motorn. Grafik är inte allt.

Fargo har jag nämt något om grafiken? Jag älskar Source motorn och den kan hålla i många år till. Jag älskar alla spel som Valve släpper.

Som med Left 4 dead 1. Man kan ladda ner kampanjer som folk har gjort och vissa av dom är betydligt bättre än en riktig kampanj på Left 4 dead 2. Så i princip så släpper dom inget nytt i sina spel. Bara lite andra skinns och banor.

Tror spelet kommer erbjuda mer än moddscenen. Den som lever får se.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av showerguy:

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Vem bryr sig? Är inget fel på motorn. Grafik är inte allt.

Fargo har jag nämt något om grafiken? Jag älskar Source motorn och den kan hålla i många år till. Jag älskar alla spel som Valve släpper.

Som med Left 4 dead 1. Man kan ladda ner kampanjer som folk har gjort och vissa av dom är betydligt bättre än en riktig kampanj på Left 4 dead 2. Så i princip så släpper dom inget nytt i sina spel. Bara lite andra skinns och banor.

Vad skulle en ny motor erbjuda, utöver bättre grafik som du inte efterfrågar?

Tin
Medlem

Tror inte det blir nåt Half-Life 2 Ep 3, jag tror nästa spel i serien blir Half-Life 3 med ny motor. eftersom ep1 släpptes 2006, ep2 2007, nu har det gått 3 år och inget nytt info, så de har nog Half-Life 3 under produktion

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av showerguy:

1. Nya skinns, banor och utmaningar.
2. Samma motor.

Vad är det för nytt? Finns väl säkert moddar över internet som erbjuder samma sak som dom kommer släppa i Portal 2.

Satsa på en helt ny motor och ge oss Half life 2 Episod 3 + DLC till Left 4 dead 1.

Vem bryr sig? Är inget fel på motorn. Grafik är inte allt.

Fargo har jag nämt något om grafiken? Jag älskar Source motorn och den kan hålla i många år till. Jag älskar alla spel som Valve släpper.

Som med Left 4 dead 1. Man kan ladda ner kampanjer som folk har gjort och vissa av dom är betydligt bättre än en riktig kampanj på Left 4 dead 2. Så i princip så släpper dom inget nytt i sina spel. Bara lite andra skinns och banor.

Vad skulle en ny motor erbjuda, utöver bättre grafik som du inte efterfrågar?

hahah ja han bryr sig inte om grafilken men vill ha ny motor.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Nice, fast hatten/mössan/headwaren är ju helt hemsk!!!!

Medlem

Totalt onödigt att byta motor när dom istället uppgraderar den hela tiden, har alltid tyckt sourcemotorn varit en av dom fräschaste, även nu. Som Loading sa så är det najs att ha bra röstskådespelare med i ett spel, alla Valvespel jag köpt har varit väldigt prisvärda, tvivlar inte att det blir fallet även nu.

Visst att modscenen kan göra bra grejer, men kan inte komma på ett enda singleplayerspel från modscenen jag kört som jag tyckt varit bra.

1
Skriv svar