Dying Light 2 buggstädas för fullt

Robot
Dying Light 2 buggstädas för fullt

Techland berättar vilka ändringar som är på gång.

#dying-light-2


Medlem

bra att dom patchar tycker jag.

Medlem

Kul, en spelutvecklare som iaf är öppna med vad de gör och framtidsplanerna för spelet (även om det var buggigt från en början).

host, dice, host.

Skribent

"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"

Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har inte stött på så mycket buggar än, men spelet är väldigt beroendeframkallande. Nästan så att man ville ta en sjukvecka från jobbet 😅

Medlem

Den mest uppenbara buggen jag stött på är när man halshugger en zombie och huvudet stannar kvar uppe i luften.

Medlem

Den mest irriterande buggen jag och mina polare stött på är att encounters ibland är buggade och de NPCs man måste döda i stort sett är statyer - går inte att slå dem och de reagerar inte på din närvaro. Annars har jag inget att klaga på än sålänge, hoppas de kan optimera spelet ytterligare - FSR ser fanimej förjävligt ut

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"

Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.

Möt Sisyfos the zombie.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Möt Sisyfos the zombie.

haha! ja!

Var lite kul att slå runt honom som en baseball dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

Tur att man väntade med köp, verkar finnas mycket att göra här. Det värsta är nog DLSS problemet och story blocks. Köper så fort det kommit en eller två patcher.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"

Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.

Hände mig igår när man skulle ta över ett läger, vet inte hur många gånger jag slog fanskapet, till slut så kickade jag ner han från kanten då dog han haha

Medlem

Spelat 12 timmar hittills utan en enda bugg.

Jag hade väldigt höga förväntningar. Det har inte riktigt nått upp till mina förväntningar, men det är fortfarande ett mycket bra spel. 4/5 är mitt preliminära betyg.

Medlem

lirat hela helgen och inte märkt av något större bug.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag har haft rätt buggfri spelupplevelse hittills (spelar på PS5) och som @ChriL skrev — väldigt beroendeframkallande spel.

Medlem

jobbigaste buggarna på PS5 hitills har varit att skärmen då och då blinkar svart, som jag först trodde skulle simulera huvudkaraktärens blinkande ögon, men nä. en annan är att scan-funktionen (R3) ibland vägrar funka, vilket är ganska frustrerande.

Skribent
Skrivet av gizm0:

Hände mig igår när man skulle ta över ett läger, vet inte hur många gånger jag slog fanskapet, till slut så kickade jag ner han från kanten då dog han haha

Vissa buggar kan fan vara rätt roliga och dråpliga. Som någon skrev här också när avhuggna huvuden stannar kvar i luften är lite småkomiskt också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har haft lite småbuggar med zombies som inte går att döda och lite NPC-huvuden som varit demonaktiga (tänk The Exorcist), men annars funkat bra.

Men för allt i världen, inför så att man kan reparera sitt vapen, iaf en 2-3 gånger, är less på att hela tiden byta ett vapen man gillar... bränner ju igenom vapen snabbare än kallingar på en taco-blowout...

Har kört 5-6 timmar och upplever det so far buggfritt. Och jävligt roligt!
Märker dock av att det droppar lite i framerate ibland. Men Techland känns som att dom vill få detta riktigt bra så jag är pepp.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har haft rätt buggfri spelupplevelse hittills (spelar på PS5) och som @ChriL skrev — väldigt beroendeframkallande spel.

Kan du beskriva vad som är så beroendeframkallande? Jag är genuint intresserad av att veta då jag själv är väldigt besviken på spelet och känner knappt någon anledning att spela. Jag älskade Dying Light 1 men 2:an fastnade inte alls. Storyn känns trist/oviktig och voice-actors är rätt så illa ibland kan jag tycka.

Jag kanske inte har spelat tillräckligt, tror jag har klockat in 5-6 timmar nu. Det känns som att det enda jag gör är att gå runt och spamma mouse1, takedowns på natten och loota getingbon...

Skribent
Skrivet av mrpijey:

Har haft lite småbuggar med zombies som inte går att döda och lite NPC-huvuden som varit demonaktiga (tänk The Exorcist), men annars funkat bra.

Men för allt i världen, inför så att man kan reparera sitt vapen, iaf en 2-3 gånger, är less på att hela tiden byta ett vapen man gillar... bränner ju igenom vapen snabbare än kallingar på en taco-blowout...

Speciellt när man möter odödliga odöda som man kan slå 200 ggr XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"

Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.

Låter som en snubbe jag sprang in i på Kelly's på Folkungagatan för femton år sedan.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det låter som att jag har gjort ett klokt val med att avvakta spela spelet trots att jag redan har köpt det.

Medlem

finns det nåt AAA spel som släpps nuförtiden utan att behöva day 1 patchfixes? börjar bli kul detta.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Kan du beskriva vad som är så beroendeframkallande?

Spelet är grymt kul helt enkelt (för mig!), jag vill spela det ofta och jag har svårt att sluta spela när jag borde sova — det är väl främst därför jag känner att det är beroendeframkallande.

Vad som är kul i ett spel som detta beror förstås på vem man frågar. Jag kan till exempel stanna till vid en marmorstaty på någon liten innergård i spelet och bara studera den ett bra tag medan solen håller på att gå ned — jag älskar såna detaljer helt enkelt. Det finns mycket sådant i det här spelet vilket är stort plus för utforskare som mig, men spelare som tycker sånt är dötrist får givetvis inte alls samma upplevelse av spelet.

I övrigt så är jag rätt dålig på att följa huvudstoryn, istället så sticker jag iväg på massa random encounters och sidequests. Jag skapar mitt egna äventyr på sätt och vis.

Jag klättrar emellanåt upp på någon hög byggnad, sveper runt med kikaren och identifierar points of interest i horisonten, sedan drar jag iväg till ett av ställena och utforskar skiten ur det. 😁 Jag utforskar gärna på natten när de flesta zombierna är ute istället för att häcka inomhus — samtidigt blir det lite mera spänning i och med att det är mörkt.

Jag spelar på Hard förstås och stänger av alla indikatorer i HUDen som går att stänga av vilket ökar närvarokänslan — det är rätt viktigt för min del för om det känns för enkelt när det händer grejer så gäspar jag och brukar tröttna snabbt. I det här spelet så tycker jag att det är rätt okej när det gäller sånt — ibland känns det visserligen väldigt enkelt men rätt vad det är så åker jag på storstryk vilket är skoj på sitt sätt. Då ökar genast motivationen att spela lite till.

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

finns det nåt AAA spel som släpps nuförtiden utan att behöva day 1 patchfixes? börjar bli kul detta.

Det är lättare att ha överseende med det här spelet än många andra: görs av en fristående studio som dessutom ger ut spelet själva. Jag kan inte Techlands ekonomi, men misstänker starkt att de inte har riktigt samma resurser som t.ex. CDPR. Det gör inte buggar okej, men man har större förståelse för varför de finns där.


signatur
Medlem

6-7 timmar in och jag har inte märkt av någon större bugg, kanske någon texturebug men men 🤗


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Så ungefär 90% av spelet ska göras om då


signatur

//monster

Medlem

Spelat ett par timmar. Dock inte nattetid. Vägrar Så fort klockan blir 19:00 så panikletar jag efter lite blått UV-ljus man kan sova i...


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Har klockat in 19 timmar nu (blev inte mycket annat gjort i helgen), och jag har bara stött på en ordentlig bugg än så länge, skärmen blev svart efter en cutscene. Startade om sen var det löst.

Verkligen ÄLSKAR spelet än sålänge, parkouren är så sjukt rolig, kan bara springa fram och tillbaks hur länge som heslt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag lootade ett kassaskåp och föll därefter mot min död... rakt igenom golven på höghuset som jag hade klättrat upp i. Men annars har jag inte stött på sååå många buggar.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

12
Skriv svar