Resident Evil 3 har skeppat i över 5 miljoner ex

Robot
Resident Evil 3 har skeppat i över 5 miljoner ex

Mycket tack vare ett pc-fokus, hävdar Capcom.

#resident-evil-3


Medlem

Varvade remake-tvåan och trean i samma veva och tyckte det var en fantastisk sömlös upplevelse av underhållning.

Sedan skadar det inte att jag plockade upp båda väldigt billigt i en paketrea på PS store🙂

Har inte spelat originalen så kan inte jämföra innehållsmässigt, men spontant värderar jag underhållningsfaktor och spelglädje högre än faktiskt spellängd (kvalitet vs. kvantitet).

Och för att vara en person som sällan varvar ett spel mer än en gång, fann jag faktiskt omspelsvärde i båda dessa titlar!

Medlem

trean var inte alls bra. för kort och många områden var ju helt bortklippa från originalet.. tvåan däremot var väldigt bra.

Medlem

Älskade remaken av 2an men 3an kändes bara som en dlc där de spolade sig igenom spelets händelser


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hade väldigt kul med trean, även om det saknades en del från originalet. Fast tvåan är så klart bättre.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gav REMake 3 en andra chans i backloggprojektet under fjolåret och visst är spelet för kort och inte lika vasst som REMake 2, men spelmekaniken är ju densamma och det är ett underhållande spel. 7/10! (3/5)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

3an känns opolerad. Vad hände med fysiken? I 2an kunde dubskjuta av armarna o de hängde o dingla. Zombies reagera med varandra etc. I 3an är detta borta... Fattar inte varför. Jäkligt skumt val.

Som föregående sagt att de plocka bort en massa miljöer är riktigt kasst med. Den enda delen i 3an ssom jag gillade rätt skarpt var sjukhuset, men spelet är på tok för kort!

Till och med 2an remaken är för kort.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

3an känns opolerad. Vad hände med fysiken? I 2an kunde dubskjuta av armarna o de hängde o dingla. Zombies reagera med varandra etc. I 3an är detta borta... Fattar inte varför. Jäkligt skumt val.

Som föregående sagt att de plocka bort en massa miljöer är riktigt kasst med. Den enda delen i 3an ssom jag gillade rätt skarpt var sjukhuset, men spelet är på tok för kort!

Till och med 2an remaken är för kort.

Fast dessa spel är ju designade för att man ska spela igenom dom flera gånger. Är därför man t.ex får ett betyg på genomspelningen och har möjlighet att låsa upp olika bonusföremål. Spelen har ju t.o.m. utmaningar/achievements där man ska klara ut dom på väldigt kort tid.

Medlem

En extended cut hade inte skadat, men jag tyckte mycket om det. 2an har däremot ett mycket större omspelningsvärde

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast dessa spel är ju designade för att man ska spela igenom dom flera gånger. Är därför man t.ex får ett betyg på genomspelningen och har möjlighet att låsa upp olika bonusföremål. Spelen har ju t.o.m. utmaningar/achievements där man ska klara ut dom på väldigt kort tid.

Där tvåan hade lite omspelningavärde så saknar trean det helt och hållet. Du kan göra en speedrun för att få bättre betyg men det är inga val, inga nya vägar att ta och spelet är alltid samma.

Resident Evil 2 remaken är sämre än originalet bara för att A och B-spåren är sämre men det är nog mer för fansen än något annat. Resident Evil 3 remaken är däremot betydligt sämre än sitt original där innehållet som tagits bort var en alldeles för stor del sett till helheten och att inte ha några val om jag vill strida mot Nemesis eller inte kändes otroligt statiskt för min egna smak.

Sen håller jag RE3 väldigt högt så är lite väl partisk i målet vilket jag inte förnekar.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast dessa spel är ju designade för att man ska spela igenom dom flera gånger. Är därför man t.ex får ett betyg på genomspelningen och har möjlighet att låsa upp olika bonusföremål. Spelen har ju t.o.m. utmaningar/achievements där man ska klara ut dom på väldigt kort tid.

Ja det är jag medveten om. Att man kan göra en speedrun på en timma är för lite enligt mig. Folk speedrunnar 4an och den är inga fjuttiga 5 timmar första genomspelningen.

det gör de fortfarande inte okej att de half assar med utvecklingen. Man känner verkligen att de är mindre passion bakom 3an.

ELF
Medlem

Jag skulle vilja ha en ren remaster av spelen istället för remakes. Jag vill bara ha snyggare grafik, inte omgjorda banor. Då är det bättre att släppa nya spel med samma gameplay som i remakesen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bra då kan Capcom släppa den beryktade VR versionen av Residenrt evil village till PC också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

trean var inte alls bra. för kort och många områden var ju helt bortklippa från originalet.. tvåan däremot var väldigt bra.

Tvåan var bra, men jag blev lite besviken över att typ halva spelet var bortklippt.

Att spela claire eller leon var ju i princip exakt samma oavsett vilken ordning.
Mr x var liksom aldrig med i första scenariot man körde i orginalet.

Medlem

Original 2an anser jag vara ett av världens bästa spel någonsin, original 3an snäppet sämre men fortfarande riktigt bra.

Remake 2an tycker jag är nästan lika bra som originalet, extremt bra. Tycker dock remaken på 3an va lite sämre. Sämre gore, kortare och rent allmänt kändes det som en billigare produkt än 2an. Tyckte fortfarande att de va underhållande 3-4 timmar.

Medlem

Re3re är verkligen en Remake; fördummande och så mycket ändringar i design att det skulle kunna vara ett helt egen titel. Det jag tycker är lite tråkigt är att om kollar på originalen så är kvalitén (enligt mig): RE1<RE2<RE3 ,
där RE3 kom så långt med att introducera intressant uppdateringar. Personligen håller jag RE2 högst, är lite av nostalgi, men även att mr X tillförde så mycket när jag spelade det första gångerna.

Tittar man istället på re-makes så ligger det
RE1>RE2>RE3 ,
Där första gör precis vad en Remake skall göra: ändrar och lägger till lite, och hottar upp det.

Re3re hade så många ställen jag tvingades få förklarat för mig, att "aha det är det stället som skall ersätta det stället i originalet". Är inte bäst på upptäcka sådant, iofs, men hade inga problem i föregångarna...

1
Skriv svar