EA räknar med två miljoner Old Republic-spelare

Medlem
EA räknar med två miljoner Old Republic-spelare

Osäkert.

Medlem

Tror det har stora möjligheter om det är lika välslipat som resten av Biowares spel

Medlem

Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^

Medlem

Jag tycker det låter som ett rimligt mål.

Levererar Bioware (Som om de inte skulle det?) så kommer det här bli det nya "it".


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Efter många förlorade år inom WoW så skulle Old Republic faktiskt vara det enda MMO jag nånsin ens testar igen. Så mycket gillar jag Bioware!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hurvida dom lyckas eller inte ligger helt och hållet på hur stabilt MMO dom levererar. MMO spel behöver fan inte marknadsföring, word-of-mouth kan sänka spelet totalt eller göra det till en best-seller på en månad.

P.S. Med att gå runt med 1 miljoner spelare menar dom den initiala spelförsäljningen eller? Känns som det bör gå runt iaf efter ett par år med typ 500 000 spelare som betalar varje månad. Även fast såklart en stor del av månadspengarna går till att hålla spelet uppe och uppdaterat så glappar dom säkert nog för att gå med vinst varje månad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir alltid lite mörkrädd när utgivare skryter om hur mycket pengar de skyfflar in i diverse projekt, som om det skulle vara nån garanti för att det kommer bli en storsäljare..

Medlem

EA kan inte räkna 2+2... tror inte på 2 miljoner

Medlem

Kan väl komma upp i det om det går bra. Tror dock att det drar mindre folk för att det är Sci-Fi. Men lär ju inte ha sådana siffror förrän efter ett år iallafall. Fast beror väl helt på hur buggigt det är vid releasen, de flesta MMO är ju nästan ospel bara i början. T.o.m World of warcraft. Bästa releasen jag varit med om var Lord of the rings online.

Medlem

Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Garanterat köp ^^


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Sci-Fi, Check.
MMORPG, Check.
BioWare, Check.

Garanterat köp, indeed.

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^

Skrivet av Sillage:

Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver

Se där, 2 miljoner redan


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Lotzym:

Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^

Skrivet av Sillage:

Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver

Se där, 2 miljoner redan

ha ha


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Håller tummarna för Bioware. Törs inte ge mig in i MMO-träsket igen efter all ödslad tid på WoW. Hade helt klart kastat mig över detta om jag hade tid.

Medlem

Det kommer lätt bli 2mil spelare på denna till och med mera!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ja, om de har gjort ett bra spel så, annars så blir det nog bara tom öken...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ska vara en av de 2 millarna! med tanke på hur stort star wars är tror jag de lyckas...

Medlem

Hoppas att de inte blir för giriga när det gäller att gå runt, då kommer folk hoppa av.

Inaktiv

Mja kanske dom kommer upp i det antalet för alla jag känner som spelar lir ska allafall köpa det och tror t.o.m att folk runt om i världen som inte ens spelar spel men e riktiga star wars nördar kan tänka sig att lira detta. Samt att i regel så brukar ju Bioware vara storsäljare. Men får la hoppas att det håller hög klass samt har ett bra endgame så ska det nog bli roligt att kötta lite med lightsaber

Medlem

Visst, men hur snabbt kommer den siffran falla efter dom 30 gratis dagarna?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Tja, Bioware är en av de spelutvecklare som har mina kronor garanterade, så jag hoppas det blir välförtjänta slantar...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ingen tvekan om att spelet kommer sälja bra, förhoppningsvis är det bra nog att hålla kvar folk också.

Skrivet av Sillage:
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Lotzym:

Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^

Skrivet av Sillage:

Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver

Se där, 2 miljoner redan

ha ha

Klockrent.

Medlem

Tror på det här.


signatur

Meep!

Inaktiv

Blir väl så att alla köper det men 75 % kommer gå tillbaka till World of Warcraft efter 1 månad.

World of Warcraft <3

Inaktiv

Oj!

Två miljoner är ganska många. Kanske kommer tre miljoner spela direkt men som alltid hoppas folk av och upptäcker "vad är det för skräp?!".

EA... Ni hoppas på för mycket.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Star Wars + MMO + Bioware = Hög potential. Problemet är väl kanske att det ska vara historiedrivet, vilket kanske kan begränsa attraktionskraften lite. Men 2 Miljoner är nog inte orimligt och jag hoppas verkligen det blir bra. Vore speciellt skönt om ungarna kunde få något annat att snacka om än WoW.

12
Skriv svar