EA räknar med två miljoner Old Republic-spelare

Medlem

Tror tom att jag, som hatar allt vad MMO heter, måste prova detta..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Synd att Electronic Aids är inblandad. Inget som jag kommer testa vid release, möjligen efter de patchat spelet så att det fungerar.

Bioware kan sina saker, men det är ju inte dom som bestämmer?

Medlem

Ogillar skarpt Bioware, men tänker nog ändå köpa detta då man är SW nörd..


signatur
Inaktiv

det är nog 2 miljoner som kommer att prova spelet men osäker på om 2 miljoner kommer att stanna kvar.


signatur

/Lord BBQ

Avstängd

känns som EA tar siffror i luften!
Vad ligger notan på?
Tror EA och andra spelföretag måste tänka vilken jävla prislapp de säljer online spel för. FFS WOW ex, kostar det säkerligen runt 1000kr att först få hela wow (alla expansionen) sen ska du sitta och betala jävla månadsavgift för att ens få spela spelet du har köpt! Kom igen, jag är villig att betala månadskostnad om klienten är gratis, om man nu måste betala förklienten så får de fan slopa månadskostnaden. Titta bara hur Valve har lyckats med TF2, L4D och L4D2.

Medlem
Skrivet av jiwn:

känns som EA tar siffror i luften!
Vad ligger notan på?
Tror EA och andra spelföretag måste tänka vilken jävla prislapp de säljer online spel för. FFS WOW ex, kostar det säkerligen runt 1000kr att först få hela wow (alla expansionen) sen ska du sitta och betala jävla månadsavgift för att ens få spela spelet du har köpt! Kom igen, jag är villig att betala månadskostnad om klienten är gratis, om man nu måste betala förklienten så får de fan slopa månadskostnaden. Titta bara hur Valve har lyckats med TF2, L4D och L4D2.

Bistår Valve med hundratals enorma, dedikerade servrar som, var och en, hostar enorma spelvärldar och kalkylerar digitala öden för flera tiotusentals spelare? Tillhandahåller de dessutom regelbunden service till dessa dedikerade servrar?
Går Valve in för att balansera, småputsa och lägga till extra material var- och varannan dag under hela decennier?
Oj nej just det! De skyfflar in sina trogna följare under skosulan och krossar dem med hälen; de tvingar dem att efter 1 ynka år köpa ett helt "nytt" spel för att få tillgång till lite nya banor och vapen.

Inte för att det spelar någon roll eftersom de ändå måste byta till det här "nya" spelet för att undvika att sitt community splittras.

Okej att till exempel Blizzard inte behöver ha en såpass hög månadsavgift för att gå runt, de stoppar ju givetvis en hel del i egen ficka. Men det Valve gjorde med l4d är ren våldtäckt.

Månadsavgift är ett nödvändigt ont.

Hursomhelst så ser jag fram emot det annorlunda konceptet med SWtOR. Ska bli kul att se ifall de lyckas göra ett MMO såpass storydrivet som de vill utan att man blir så isolerad att det första M'et i MMO försvinner.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Borde väl gå med alla Star Wars-fans därute. Och 2 miljoner är ju inte direkt något orimligt mål att kunna uppnå.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Borde väl gå med alla Star Wars-fans därute. Och 2 miljoner är ju inte direkt något orimligt mål att kunna uppnå.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

kommer helt klart att testa detta

12
Skriv svar