Katastrofsiffror för Battlefield 2042 - under 2 000 spelare på Steam

Robot
Katastrofsiffror för Battlefield 2042 - under 2 000 spelare på Steam
Medlem

signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det är ju alla hjärtans dag idag, så folk laddar nog för det... 😏 Man kan ju inte kriga på en sådan kärleksfull dag.

Jag är bara chockad vad det 2000 stackarna har för sig i spelet. Njuter av en fuskfri platform? 😄😄

. . . och så är det snart 200.000 spelare som vill ha tillbaka sina pengar. Hur ska EA vinna över dom denna gång?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Det är ju alla hjärtans dag idag, så folk laddar nog för det... 😏 Man kan ju inte kriga på en sådan kärleksfull dag.

Jag är bara chockad vad det 2000 stackarna har för sig i spelet. Njuter av en fuskfri platform? 😄😄

Eller fuskar på en njutfri platform? 😏

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

. . . och så är det snart 200.000 spelare som vill ha tillbaka sina pengar. Hur ska EA vinna över dom denna gång?

Man kan ju hoppas att svaret är "genom att göra ett bra spel", men jag kommer inte hålla andan.

Medlem

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

In kommer "It takes two" som vinner årets spel och säljer som smör. Vad är framgångssagan här? Litet spel gjort med hjärta och inte girighet.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

Det är tur för dom att dom äger Respawn och Hazelight (inte så tur för studiorna), Jedi: Fallen Order & It Takes Two är nog de enda bra spelen EA stått bakom i alla fall de senaste 5 åren.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

In kommer "It takes two" som vinner årets spel och säljer som smör. Vad är framgångssagan här? Litet spel gjort med hjärta och inte girighet.

Glöm inte Unravel 1 & 2, sötare spel får man leta efter.

Skrivet av Force:

Det är tur för dom att dom äger Respawn och Hazelight (inte så tur för studiorna), Jedi: Fallen Order & It Takes Two är nog de enda bra spelen EA stått bakom i alla fall de senaste 5 åren.

"Stå bakom" är väl lite att ta i kanske, hela kreativiteten står ju Fares och hans gäng för, EA har bara godkänt finansieringen. Om EA haft ett finger med i utvecklingen hade spelet varit fyllt med MTX.

Medlem

finns det några siffror över spelarbasen till konsol?

Medlem

Om ni skulle ta av skugglapparna det är Dice som har gjort ett dåligt spel eller egentligen flera. EA råkar äga Dice och är utgivare, men ansvaret på Dice alla dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

. . . och så är det snart 200.000 spelare som vill ha tillbaka sina pengar. Hur ska EA vinna över dom denna gång?

Skrivet av Lombra:

Man kan ju hoppas att svaret är "genom att göra ett bra spel", men jag kommer inte hålla andan.

Tveksamt,

"Battlefield 2042 sold over 4.2 million copies in its first week; it now boasts the second-best launch in series history. According to reports from a reputable insider, Battlefield 2042 sold over 4.2 million units during its first week of sale, making it the second-best launch in franchise history"


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

PC-statistiken för BF4 ligger just nu på mellan 3500-4000 aktiva spelare enligt BF4DB så Origin (där spelet varit gratis flera gånger) har nog ganska många spelare, misstänker dock att så inte är fallet med 2042.

Skrivet av Zidious G:

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

Att Battlefield blivit skräp ligger helt på DICE. EA kan ju börja med att stänga ned hela den studion och börja om med kompetent folk (lättare än att säga upp folk) innan man börjar tala om att en utgivare med en hel del fantastiska spel (inklusive Free2Play-spel som Apex Legends) skulle "avslutas".

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

Jag minns hur folk trodde att EA och dess studios skulle lära sig efter Respawns Jedi Fallen Order som vart väldigt välmottaget och sålde många exemplar. Det går att göra bra spel som säljer mycket och därigenom tjäna pengar men EA verkar ha svårt att förstå och vill endast mjölka varje spel till maximal kortsiktig vinst. Det långsiktiga perspektivet verkar de ansvariga sakna helt.

EA har nu två tunga studios som står och väger på vågskålen för om deras existens kan motiveras. Dice står nu bakom tre Battlefield spel som i mångas ögon floppat och sänkt serien. Tre spel på raken är värt att notera och visst vissa tycker att BF1 är ett relativt bra spel men de som verkligen gillade BFBC2 och Battlefield 3 har varit besvikna sedan Battlefield 1. Den andra studion är Bioware som nu också står bakom ett gäng spel vars kvalité svikit spelarna. Mass Effect: Andromeda, Anthem och till viss del Dragon Age: Inquisition (vilket jag iofs älskar men många ogillar). Hur många misslyckanden kommer accepteras av ägarna innan det blir en omfattande omstrukturering eller tal om nedstängningar?

Det sjuka är att Dice övergav BFV för 2042 och BFV har nu en hyffsad spelarbas, trots att spelet knappt är Battlefield enligt många äldre fans.

Medlem
Skrivet av Gen:

"Stå bakom" är väl lite att ta i kanske, hela kreativiteten står ju Fares och hans gäng för, EA har bara godkänt finansieringen. Om EA haft ett finger med i utvecklingen hade spelet varit fyllt med MTX.

Blev kanske lite fel ordval där ja, de enda spelen som det står EA på*


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Hur kunde man godkänna spelet från första början. Kulorna måste in antar jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Gen:

"Stå bakom" är väl lite att ta i kanske, hela kreativiteten står ju Fares och hans gäng för, EA har bara godkänt finansieringen. Om EA haft ett finger med i utvecklingen hade spelet varit fyllt med MTX.

Vilken konstig tanke...
Självklart arbetar EA diversifierat där de med ena handen kan råkapitalisera på de extremt stora spelserierna och med andra handen gulla lite med mindre utvecklare eftersom det bevisligen går hem bland kunderna och spelkritiker.

Det är ju ett rätt fint PR-grepp att låta exempelvis Fares gäng få låtsas vara lite indie-hipster-utvecklare där de kan prata stort om hur de skapar spelmagi genom hjärta och kreativitet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det är inte svårt att hitta matcher på Playstation än så länge. Har blivit lätt beroende av spelläget breakthrough och det brukar vara bra röj.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det komiska var ändå under releasen när man såg någon på LinkedIn som var Dice-anställd och jobbade på BF2042 vara så stolt över att de gjort spelet och skeppat det och såg alla ryggdunkningar och beröm i kommentarsfältet.

Fick hålla igen rätt bra för att inte något där.

Medlem

Att de ens har så pass mycket spelare är förvånande...

Medlem

Som BF fan är det tragiskt hur detta utvecklats. Tror dock utan större info att det inte är många kvar på dice som en gång gjorde BF serien..

Folk försöker illa kvickt sälja av spelet på t.ex. tradera för runt 150kr.. inte ens värt det.

Medlem

Som det tidigare har påpekats så tycker jag också att battlefield inte varit sig självt sedan bf2-eran.
Och som den förälder man är nu så...

Dice... Jag inte arg, jag är bara jävligt besviken.

Medlem

Har inte koll på BF2042. Vad är de som gör att alla gnäller?


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Tronic:

Har inte koll på BF2042. Vad är de som gör att alla gnäller?

EA har släppt spelet i alpha stadie för 600-1010kr

Medlem

Bara en tidsfråga innan det är över ..

Medlem

Oj! Det är så illa...

Jag kör det faktist själv, på PS4 (pga kompis)
Är lvl 93 nu.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Kan vi inte bara avsluta EA som företag? De står knappt bakom ett enda vettigt spel.

Det där är bara snack för att få likes. Asmånga bra spel kommer från EA.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle skämmas om jag hade anställning på Dice....

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

EA har släppt spelet i alpha stadie för 600-1010kr

Nä, Dice har släppt ett spel som är i ”alpha” stadiet

12
Skriv svar