Horizon Forbidden West är ca 150 kr billigare på PS4 än PS5

Robot
Horizon Forbidden West är ca 150 kr billigare på PS4 än PS5

Spartips - köp billigare, uppgradera gratis.

#horizon-forbidden-west


Dex
Medlem

Har Gran Turismo en gratis uppdatering dock? Sa inte Sony att Horizon skulle vara den sista gratis uppdateringen av deras egna spel, eller minns jag fel?

Googlade och det kostar 10 dollar att uppgradera Gran Turismo 7 från PS4 till PS5.

"Can I upgrade my PS4 version to the PS5 version?
Players who purchase the standard edition of Gran Turismo 7 on PS4 consoles will be able to upgrade to the PS5 digital version for $10. Players who purchase the PS4 version on disc will need a PS5 console with a disc drive to upgrade to the PS5 digital version. PS4 game discs can’t be used with the PlayStation®5 Digital Edition."

Källa

Medlem

Ett tips jag såg här på FZ (minns inte av vem) är att vi som har Benify via jobbet får 20% rabatt när vi fyller på vår Playstation Wallet. En ganska bra deal.

Redaktör
Skrivet av Dex:

Har Gran Turismo en gratis uppdatering dock? Sa inte Sony att Horizon skulle vara den sista gratis uppdateringen av deras egna spel, eller minns jag fel?

Googlade och det kostar 10 dollar att uppgradera Gran Turismo 7 från PS4 till PS5.

"Can I upgrade my PS4 version to the PS5 version?
Players who purchase the standard edition of Gran Turismo 7 on PS4 consoles will be able to upgrade to the PS5 digital version for $10. Players who purchase the PS4 version on disc will need a PS5 console with a disc drive to upgrade to the PS5 digital version. PS4 game discs can’t be used with the PlayStation®5 Digital Edition."

Källa

Åhå. Tack för infon, jag får ändra. Jag fick uppfattningen att båda ingick i båda verrarna, men det var bara för PS5-versionen. Rörigt...


signatur
Dex
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Åhå. Tack för infon, jag får ändra. Jag fick uppfattningen att båda ingick i båda verrarna, men det var bara för PS5-versionen. Rörigt...

Ja dom gör inte det lätt att förstå direkt....

Medlem

Köper det nog svinbilligt på tradera nån gång nästa år.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köper PS5 version, trevligare med PS5 loggan

Medlem
Medlem

Köper digital PS5, orka krångla, dessutom stöttar jag gärna Sony med en extra hundring för spel av denna kvalitet.

Redaktör
Skrivet av lars_kongo:

Köper digital PS5, orka krångla, dessutom stöttar jag gärna Sony med en extra hundring för spel av denna kvalitet.

Det där är lite kul att läsa. Även om 850 kr är mycket för ett fullprisspel så är vi rätt bortskämda med billiga (och gratis) spel numera, så din kommentar känns som en frisk fläkt. Spel kostar ju pengar att göra, särskilt såna här.


signatur
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Köper digital PS5, orka krångla, dessutom stöttar jag gärna Sony med en extra hundring för spel av denna kvalitet.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det där är lite kul att läsa. Även om 850 kr är mycket för ett fullprisspel så är vi rätt bortskämda med billiga (och gratis) spel numera, så din kommentar känns som en frisk fläkt. Spel kostar ju pengar att göra, särskilt såna här.

Tycker dock att digitalt borde vara billigare än en fysisk skiva eller iallafall kosta lika mycket.. Blir ps4 versionen och gratis uppdatering senare :).

Redaktör
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker dock att digitalt borde vara billigare än en fysisk skiva eller iallafall kosta lika mycket.. Blir ps4 versionen och gratis uppdatering senare :).

Jo, såklart. Men säljare med ensamrätt (eller nära på) brukar betyda höre pris. Var samma med Steam en gång i tiden: många svor men köpte digitalt pga bekvämligheten.


signatur
Medlem

Kan tipsa om att CDON kommer att ha spelet för 100 kr billigare på onsdag för CDON+-medlemmar. Jag kommer då ha fått den fysiska PS5-versionen för 549 kr, det är jag riktigt nöjd med. Då kommer ju PS4-verren vara ännu billigare än det.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Köper PS5 version, trevligare med PS5 loggan

Skönt att det finns minst en person som inte heter Ove Sundberg!

Medlem

Får för mig att man får ett bättre andrahandsvärde med bara "PS5-förpackningar" på sina spel när man säljer sin PS5 i framtiden.

Kan ha att göra med en släng av OCD också att det ska va rent och snyggt med lika färgade ryggar på spelen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ännu ett spartips: Vänta en stund. Såg att det ändå hade lite problem med buggar och nåt slags minnesläckage så fps dippade. Väntar man en stund så blir spelet billigare och fixat. Men jag vet hur det är, när man är sugen på något väntar man aldrig för länge.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ännu ett spartips: Vänta en stund. Såg att det ändå hade lite problem med buggar och nåt slags minnesläckage så fps dippade. Väntar man en stund så blir spelet billigare och fixat. Men jag vet hur det är, när man är sugen på något väntar man aldrig för länge.

Digital Foundrys analys:

Om performance mode 60fps: "There are minor blips here and there, but overall it's remarkebly smooth most of the time. In fact, the one time I did run into an area with noticible dips I wasn't actually capturing and wasn't able to replicate the problem in a later attempt"

"It's the first time Guerilla has shipped a brand new game with a proper, smooth 60 frames per second mode."

Om quality mode 30fps: "The quality mode is then much the same, delivering a stable 30 frames per second throughout, with even frame pacing. Any dips or drops were limited to single frames here or there, but it was very, very stable."


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

nice att det är billigare på PS4, som jag har! det gillar min studentplånbok!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

1
Skriv svar