Jämför Horizon Forbidden West på PS5, PS4 Pro och "gamla" PS4

Robot
Jämför Horizon Forbidden West på PS5, PS4 Pro och "gamla" PS4
Medlem

Resolution mode ser helt klart bäst ut på PS5, vilket även bekräftades av Digital Foundry i deras video. DF nämnde för övrigt att skillnaderna kan liknas vid att köra samma spel på grafikläget "low" (PS4) och "Ultra" (PS5 resolution mode) på en PC.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Blir resolution mode utan tvekan

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Blir resolution mode utan tvekan

Tråkigt nog verkar fps:en väldigt låg då

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Tråkigt nog verkar fps:en väldigt låg då

Jag ser ingen skillnad på 60 och 30 ändå, så gör mig inget.

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Tråkigt nog verkar fps:en väldigt låg då

30fps lågt??? Nej nej, den gyllene FPSen Hade jag spelat det där hade jag utan tvekan valt Resolution mode
Nej men jag vet inte vad det är, jag har absolut inga som helst problem med 30fps på konsol och väljer alltid kvalitet före 60/120fps på konsol. På PC däremot, där skaver allt under 60fps nå så fruktansvärt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Sedan jag skaffade min PS5:a har jag aldrig spelat några längre stunder i 30 fps och jag kommer inte göra det framöver heller. Att det skulle ta så många år för konsolerna att nå 60 fps är en gåta.

Prövar då och då att byta till 30 fps men de små skillnader jag ser i grafik är inte på långa vägar värt att behöva titta på en diabildsvisning.

Medlem

Resolution Mode ser riktigt bra ut, men 30 FPS går inte för mig så jag får leva med lite mindre skärpa.

Något mellanting med VRR vore ju inte fel, Sony får dra tummen ur med VRR-stödet nu tycker jag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Att det skulle ta så många år för konsolerna att nå 60 fps är en gåta.

Nu har jag dålig koll på konsolerna före n64/ps1 men gissar på att det fanns 60 FPS titlar även till snes osv.

Medlem

Meh, så länge det är ett bra spel kvittar det hur det ser ut på PS4. Ändå inte som att jag har något val 😄

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nu har jag dålig koll på konsolerna före n64/ps1 men gissar på att det fanns 60 FPS titlar även till snes osv.

ja! var nog som sämst FPS runt PS3/360 eran där dom inte ens kunde hålla stabil 30FPS.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Arzei:

Resolution Mode ser riktigt bra ut, men 30 FPS går inte för mig så jag får leva med lite mindre skärpa.

Något mellanting med VRR vore ju inte fel, Sony får dra tummen ur med VRR-stödet nu tycker jag.

Sant, förstår inte varför det dröjer, ut med det redan!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Nu är jag en PS5-spelare som har sett typ 60% av den här videon och gjort det på en mobiltelefonskärm, men jag är rätt övertygad om att min hjärna kommer gilla detta bäst i FPS Mode när jag väl köper det på någon rea framöver 😊

Men! Det som främst slår mig är hur sjukt bra detta ser ut även på en nästan 10 år gammal maskin i form av bas-PS4:an. Om denna video gör upplevelsen i sin helhet rättvisa så kan man bara lyfta på hatten åt Guerrilla Games jobb att ge PS4-spelarna en anständig spelupplevelse 👍🏻

Medlem

Jag är jäkligt kluven här. Har äntligen fattat grejen med fler fps tack vare PS5, men resolution ser onekligen riktigt krispigt ut. Får se när det väl är dags att faktiskt spela spelet, med tanke på backlogg…


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Mooorgul:

Nu är jag en PS5-spelare som har sett typ 60% av den här videon och gjort det på en mobiltelefonskärm, men jag är rätt övertygad om att min hjärna kommer gilla detta bäst i FPS Mode när jag väl köper det på någon rea framöver 😊

Men! Det som främst slår mig är hur sjukt bra detta ser ut även på en nästan 10 år gammal maskin i form av bas-PS4:an. Om denna video gör upplevelsen i sin helhet rättvisa så kan man bara lyfta på hatten åt Guerrilla Games jobb att ge PS4-spelarna en anständig spelupplevelse 👍🏻

Word. Jag var starkt skeptisk efter ett av de första klippen som visades av PS4-versionen men folk verkar nöjda överlag. Riktigt bra jobbat av Guerilla Games.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Sedan jag skaffade min PS5:a har jag aldrig spelat några längre stunder i 30 fps och jag kommer inte göra det framöver heller. Att det skulle ta så många år för konsolerna att nå 60 fps är en gåta.

Prövar då och då att byta till 30 fps men de små skillnader jag ser i grafik är inte på långa vägar värt att behöva titta på en diabildsvisning.

Håller med, hellre 60 fps och oftast är det ändå små skillnader mellan alternativen. Nu blev jag dock aningen orolig, då DF hade jämfört fps-läget med resolution-läget och kom fram till att förstnämnda var att köra på en PS4.

Detta skrev i en tidigare kommentar - ” Resolution mode ser helt klart bäst ut på PS5, vilket även bekräftades av Digital Foundry i deras video. DF nämnde för övrigt att skillnaderna kan liknas vid att köra samma spel på grafikläget "low" (PS4) och "Ultra" (PS5 resolution mode) på en PC.”

Medlem

30fps är fint att titta på när man står still. Att spela duger det inte till.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Svårt o låta bli o tänka sig hur det här spelet kunde sett ut om det inte varit cross gen utan de kunde lagt allt krut på ps5 versionen enbart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag är oerhört svag för kristallklar grafik så lär köra det i 4k resolution mode. Men visst fan jag skulle önska båda ingredienserna då 60 fps är skönt att lira i.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar