Katastrofsiffror för Battlefield 2042 - under 2 000 spelare på Steam

Medlem

Någonting bra som kommer från allt det här...... Nytt Battlefield Friends avsnitt nu när Neebs gaming fått tillbaka sina rättigheter från Machinima

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Nä, Dice har släppt ett spel som är i ”alpha” stadiet

Undra varför man tar dessa självmords beslut.

Jag ska plantera EA’s affärsidén till byggbranschen. Bara flytta in! Köket kommer i nästa patch!


signatur

🐖💨💩

Medlem

Jag har skadeglädje. Släpper man ett spel som frångår allt som är Battlefield medelst medvetna beslut så förtjänar man all skit man får. Ingen vill ha ett coop battle royal-battlefield.

Skrivet av Tronic:

Undra varför man tar dessa självmords beslut.

Jag ska plantera EA’s affärsidén till byggbranschen. Bara flytta in! Köket kommer i nästa patch!

På rak arm skulle jag säga att Dice kostar jättemycket i drift och måste släppa sina alster i tid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelutvecklare och publicerare lär sig aldrig. De har bara sig själva att skylla.

Medlem

2000 spelare är fasen imponerande! Är väl bara att gratulera då. Så många spelare är det nog ingen som trodde att BF2042 skulle ha!

Skrivet av Mortac:

Spelutvecklare och publicerare lär sig aldrig. De har bara sig själva att skylla.

Vad finns det att lära sig?
Utvecklarna har inte det kapital som behövs för att missa en deadline och utgivarna har inte kapital för att låta utvecklare missa en deadline. Särskilt inte i dessa gigantiska produktioner.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad finns det att lära sig?
Utvecklarna har inte det kapital som behövs för att missa en deadline och utgivarna har inte kapital för att låta utvecklare missa en deadline. Särskilt inte i dessa gigantiska produktioner.

Att EA inte skulle ha kapital är löjeväckande.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Att EA inte skulle ha kapital är löjeväckande.

Precis som alla andra extremt stora företag är deras kapital starkt budgeterat. När budgeten är slut så blir det inte någon okontrollerad påfyllning huxflux.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Precis som alla andra extremt stora företag är deras kapital starkt budgeterat. När budgeten är slut så blir det inte någon okontrollerad påfyllning huxflux.

Säg det till Anthem.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Säg det till Anthem.

Där EA till slut tröttnade och budgeterade 0 kr?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Där EA till slut tröttnade och budgeterade 0 kr?

Det var inte fråga om de tröttnade, det var frågan om de hade resurser till sitt förfogande, och de har de. Budgetar kan ändras. Resurser kan omfördelas med enkelhet. EA har tonvis med pengar, det enda någon chef behöver göra är att se till att pengarna till hans projekt inte kommer från cost center X utan från cost center Y istället. Nya fräscha pengar, samma projekt. Enkel omfördelning. Sker hela tiden i stora bolag.


signatur

I drank what?

Medlem

EAs ursäkter för att BF2042 misslyckades.
Sämsta ursäkten är nog att man skyller på Halo mp släpptes runt samma tid och var välpolerat vilket ledde till att spelare hade högre förväntningar på BF2042? 😆

https://www.xfire.com/ea-acknowledges-battlefield-2042-failur...

Skrivet av Mirage:

Det var inte fråga om de tröttnade, det var frågan om de hade resurser till sitt förfogande, och de har de. Budgetar kan ändras. Resurser kan omfördelas med enkelhet. EA har tonvis med pengar, det enda någon chef behöver göra är att se till att pengarna till hans projekt inte kommer från cost center X utan från cost center Y istället. Nya fräscha pengar, samma projekt. Enkel omfördelning. Sker hela tiden i stora bolag.

Nädu, det är inte bara att allokera nytt kostnadsställe när det handlar om två olika bolag. Det kommer att bli röda siffror där EA inte vill ha röda siffror, vilket riskerar att påverka aktiekursen och då blir det snabbt väldigt dyrt.

Jag skulle gissa på att nedläggningsbeslutet i februari 2021 kom sig av att Bioware slutligen bad om att få göra en enkel omfördelning av EA:s pengar till Biowares konton för att ha råd att slutföra omarbetningen av Anthem. Så det blev ingen omarbetning och pengarna de pissat bort var i första hand Biowares.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad finns det att lära sig?
Utvecklarna har inte det kapital som behövs för att missa en deadline och utgivarna har inte kapital för att låta utvecklare missa en deadline. Särskilt inte i dessa gigantiska produktioner.

Att utgivarna inte har kapital är egentligen något du bara förutsätter. Jag tror inte att 6 månaders längre utvecklingstid hade varit något större problem.

Och om du menar att utvecklarna sedan inte har tid att göra färdigt spelet så har man ju antingen planerat in för mycket eller planerat för dåligt.

Det är ju inte direkt så att vi pratar om företag med lite erfarenhet heller i det här fallet.

Hela fenomenet är tyvärr ganska vanligt i dag och med facit i hand, vad tror du hade varit bäst för både utvecklare och utgivare i detta fall? Jag kan garantera att de hade fått mer utdelning för sin investering om de inte hade stressat ut spelet. Som sagt, väldigt vanligt, men det fortsätter att hända gång på gång.

Medlem
Skrivet av Tvaettis:

Som det tidigare har påpekats så tycker jag också att battlefield inte varit sig självt sedan bf2-eran.
Och som den förälder man är nu så...

Dice... Jag inte arg, jag är bara jävligt besviken.

yep:( konsolerna tog över serien.

12
Skriv svar