Next gen-uppdateringen till Cyberpunk 2077 är här. Spela demo. Se gameplay

Medlem

Har samma problem med att uppgradera till ps5 versionen. Jag har skivan, men får valet att ladda ner demo eller köpa det igen.
Koden på fodralet stämmer överens med landet man är i
.så antar att detta bara är ännu en bugg... Men skriv gärna här om ni med skivan lyckas ladda ner ps5 versionen.
Gissar på att det bara är en tidsfråga.

Medlem
Skrivet av Nimin:

För alla med PS4-disc som vägrar uppgradera till PS5 så verkar det gälla följande länder...

These countries may carry different disc versions with different languages, check with your vendor which disc version they have in stock
Includes: Belgium, Cyprus, Denmark, Finland, Greece, Iceland, Ireland, Malta, Norway, Portugal, Sweden, The Netherlands

Det beror på att dessa länders marknader fått blandupplagor. De flesta med problem på Reddit verkar också uppge att de kommer från dessa länder. Det lär lösas men ytterligare en tabbe som CDPR inte behövde.

Kung. Tack för info👏🏼


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Vilka klåpare CDPR är, ändå. Två timmar har gått åt till att försöka få igång den fysiska utgåvan på PS4. Först en patch på 50-någonting gigabyte, får meddelande om att applikationen är korrupt och att jag bör radera spelet och försöka igen. Sagt och gjort, installerar dem 50-någonting gigabyten igen.. bara för att mötas av samma meddelande igen. Googlar och ser att andra har åkt på samma nit.

Inte ett rätt kan de göra.

Medlem

Har samma problem som alla andra med ps4-disc och ps5-uppgradering...säkert löser CDPR det snart...

Medlem

Vad jag vill minnas så var det ett liknande problem med The Witcher 3 och dess sparfiler, åtminstone för mig. Jag hade först spelet på skiva men sålde det för att sen köpa den digitala versionen när jag blev sugen att spela det igen. Sparfilen fungerade inte och det berodde också på olika upplagor. Väldigt skumt system.

Btw så läste jag precis att ps5-versionens filstorlek är knappt hälften så stor som ps4 diton. Kan det stämma? Må hända att Kraken hjälper till att trolla lite..?

Medlem

Någon som testat om 1.5 gör spelet bra? Har ej kört det alls och har en kapabel PC

ELF
Medlem

Äntligen. Får slänga in det och testa även om jag inte tänker spela på bra länge igen.
Added AMD FidelityFX™ Super Resolution (FSR) 1.0 algorithm, replacing Contrast Adaptive Sharpening (CAS).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av alx242:

Har samma problem som alla andra med ps4-disc och ps5-uppgradering...säkert löser CDPR det snart...

Japp, det kommer räknas som nästa DLC 😅

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Någon som testat om 1.5 gör spelet bra? Har ej kört det alls och har en kapabel PC

Har bara spelat ett par timmar men på XSX så känns spelet betydligt mer välpolerat nu på alla sätt och vis.

Medlem

Han aldrig spela igår, min stackars lilla internetkabel kunde inte hantera att få ner CP2077 på två st xsx från det att jag kom hem tills jag gick å la mig.. men ikväll så.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Avstod från att spela spelet då det verkade vara så kulissartat och scriptat. Vet inte om något kan ändra på de faktorerna.

Medlem
Skrivet av Issue:

Han aldrig spela igår, min stackars lilla internetkabel kunde inte hantera att få ner CP2077 på två st xsx från det att jag kom hem tills jag gick å la mig.. men ikväll så.

Tips för framtiden: Installera på den ena och använd sen nätverkstransfer för att installera på den andra. Det bör vara snabbare, förutsatt att ditt nätverk är snabbare än din internetanslutning.

Medlem

Sitter med den fysiska utgåvan köpt på rea för ett tag sen. Som jag tänkt spela på min ps5 när "next gen" patchen kom. Blev taggad när jag läste nyheten, mindre taggad när jag läste kommentarererna... Ser ut som jag får vänta några dagar till innan CDPR fixat patchen till oss med skiva.

Medlem
Skrivet av Catsmuggler:

Sitter med den fysiska utgåvan köpt på rea för ett tag sen. Som jag tänkt spela på min ps5 när "next gen" patchen kom. Blev taggad när jag läste nyheten, mindre taggad när jag läste kommentarererna... Ser ut som jag får vänta några dagar till innan CDPR fixat patchen till oss med skiva.

Samma här. Prövar att installera skiten och hoppas på ett litet mirakel.

Medlem

Självklart orka/hade de inte tid tid att ge duelsence support till pc....

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Avstod från att spela spelet då det verkade vara så kulissartat och scriptat. Vet inte om något kan ändra på de faktorerna.

Jag slås av hur alla personer på gatan beter sig som ballonger/tvålar när dom ”glider” mot varandra. Kanske en svårt anal kommentar, men i en open world setting så stör det mig enormt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Avstod från att spela spelet då det verkade vara så kulissartat och scriptat. Vet inte om något kan ändra på de faktorerna.

De påstår att de jobbat mycket på att göra att staden ska kännas mer levande, men jag har inte jämfört själv så jag kan inte säga om de lyckats eller inte.

Skrivet av Swayer:

Självklart orka/hade de inte tid tid att ge duelsence support till pc....

Jag har ingen dualsense controller själv så jag vet inte, men är det vanligt att spel har stöd för dessa funktioner på PC?

Medlem

Nu gick det att uppgradera till PS5 om du har ps4 skiva. Laddar ner just nu

Medlem
Skrivet av RaXha:

De påstår att de jobbat mycket på att göra att staden ska kännas mer levande, men jag har inte jämfört själv så jag kan inte säga om de lyckats eller inte.

Jag har ingen dualsense controller själv så jag vet inte, men är det vanligt att spel har stöd för dessa funktioner på PC?

Ja om de haft det på playstation brukar det finnas på pc med.

t.ex. God of war och Death Stranding DC kommer ha det. Nyaste Metro spelet har det och även Deathloop, men fler finns.

Medlem

Smart Delivery! <3

Medlem

Nu funkar det att uppgradera med skiva!
Ta bort ps4 versionen och sätt i play disc så kommer du få alternativet att uppgradera gratis till ps5 versionen nu

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nu gick det att uppgradera till PS5 om du har ps4 skiva. Laddar ner just nu

Hoppas det funkar för dig.
Vad har du för CUSA kod på fodralsryggen?

Medlem

Funkar nu för mig också, CUSA 16579

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Hoppas det funkar för dig.
Vad har du för CUSA kod på fodralsryggen?

Jag skrev ju att det funkar. 😁 Håller på att ladda ner PS5 versionen. 90 någongting gig.
CUSA 16579

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Skäggmannen har rätt

Är det bara jag som vill se Calle äta filmjölk med gaffel i linne och hatt, i sommar på sitt landställe?
🥸🥣🍴

OT: O ye!


signatur

Niet.

Skrivet av kalaspuffar:

Jag skrev ju att det funkar. 😁 Håller på att ladda ner PS5 versionen. 90 någongting gig.
CUSA 16579

För mig står det att den är 55 GB?

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

För mig står det att den är 55 GB?

Ops my bad. Blandade ihop med ett annat. 56 står det här. Sorry.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Smart Delivery! <3

En sån funktion vi inte hade tänkt på alls om inte andra konsoler fanns.

Medlem

Jag har laddat ner ps5 versionen nu med ps4 skivan i men kan inte starta spelet… det står bara att jag måste sätta i skivan för ps4 versionen (Har testat båda skivorna). Någon som fått det att fungera?

Medlem
Skrivet av Spelfantast:

Vilka klåpare CDPR är, ändå. Två timmar har gått åt till att försöka få igång den fysiska utgåvan på PS4. Först en patch på 50-någonting gigabyte, får meddelande om att applikationen är korrupt och att jag bör radera spelet och försöka igen. Sagt och gjort, installerar dem 50-någonting gigabyten igen.. bara för att mötas av samma meddelande igen. Googlar och ser att andra har åkt på samma nit.

Inte ett rätt kan de göra.

Kanske inte bara är deras fel. Verkar ju allmänt struligt med olika versioner på PS5:an.

Skriv svar