FZ spår - Så här blir GTA 6

Robot
FZ spår - Så här blir GTA 6

Redaktionen spekulerar om Rockstars nästa - och vi vill att du också tycker till!

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: GTA-motsvarigheten till Boston eller Miami under två olika eror, typ 70-tal och tidigt 00-tal.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Två huvudpersoner, eventuellt far och son/dotter.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: GTA Online blir en egen grej, likt Call of Duty: Warzone.

Största nyhet?
Svar: Spelet utnyttjar dagens snabba SSD-enheter för att hoppa mellan spelvärlden på 70-talet och samma värld i mer modern tid. Vi får mer eller mindre två spel i ett. Dubbla uppsättningar låtar, vapen, fordon, karaktärer, und so weider.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Den stundtals trötta uppdragsstrukturen som plågat Rockstar-spel sedan hedenhös.

Plattformar vid release?
Svar: PS5, Xbox X/S och PC.

När släpps det?
Svar: När allt är sagt och gjort släpps spelet den 11 maj 2025.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Det släpps till PC och konsol samtidigt!

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5 av 5 blir det faktiskt. Nu-och-då-greppet får superlativen att hagla.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: 70-talet, New York

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Flera

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Kampanjen sammanflätas med online, oklart hur, men mycket micro-transaktioner räknar jag med

Största nyhet?
Svar: En karaktär kommer vara "på andra sidan lagen"

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: GTA Online kommer fortsätta vara prio 1, och det kommer dröja ytterligare 10-15 år till del 7 i serien

Plattformar vid release?
Svar: Multiplattform direkt

När släpps det?
Svar: 2025

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Samtidigt

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 4:A

Moderator | Testpilot

Daniel: 2. Communityt rasar, stormar redaktionen och avsätter alla. FZ gör avbön men för sent, då nya chefredaktören Uberpwnage2.0 är skoningslös och maktgalen.

moahahahahahahah


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: I modern tid i ett Vice City där demokratin är på väg att rasa samman efter att Vita husets stormats och landets första kvinnliga president jagats bort. Det förekommer även tillbakablickar till glamrockens storhetstid.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Tre . En man och en kvinna i modern tid som tillhör olika gäng samt deras far under 80-talet.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: En rejäl SP och en rejäl MP. Det enda gemensamma är kartorna.

Största nyhet?
Svar: Rockstar utlovar redan från början att spelet kommer att byggas ut med matiga DLC under flera år.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar:???

Plattformar vid release?
Svar: Xbox Series X, Ps5 och Switch Pro.

När släpps det?
Svar: 2024 lagom till jul och releasen av Xbox Series Y som är en Streaming-maskin.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: 2025

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: Betyget blir 2 av 2 efter att FZ bytt betygsskala. 1 betyder dåligt och 2 betyder bra.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: Betyget blir 2 av 2 efter att FZ bytt betygsskala. 1 betyder dåligt och 2 betyder bra.

VILKEN DRÖM!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Södertälje tidigt 2000-tal

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Flera

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: En spelare multiplayer

Största nyhet?
Svar: Skapa din mamma (jag skulle skriva avatar men fick en autocorrect som jag tyckte var rolig)

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Cash is king (nåt skit kommer dom tvinga in)

Plattformar vid release?
Svar: Alla

När släpps det?
Svar: 2024

Och (när) släpps det till pc?
Svar: 2024

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 4

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

VILKEN DRÖM!

haha är ju lite som Loading hade när jag skrev recensioner där Ja/nej XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag höll på och svimma.

Trodde thumbnailen var utannonseringen av GTA VI.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Fragtjuv
Skrivet av Johan Olander:

VILKEN DRÖM!

Ja. Det hade varit allra bästa :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Tror på ett modern Vice City.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Två huvudpersoner. En kvinnlig kriminell skriven som en man och en manlig korrupt polis.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Samma som med RDR2 och GTA:V men en separat solo-del och multiplayer vid sidan om (som börjar säljas separat vid PC-release). Tror dock att man försöker baka in lite betal-dlc (ej story) även i solodelen.

Största nyhet?
Svar: Egentligen inga nyheter utöver uppfräschad grafik och större spelvärld, tror dock att man fokuserar på den kvinnliga karaktären som någonting stort och nytt.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Inga story-expansioner, all fokus på multiplayer efter release.

Plattformar vid release?
Svar: PS5/Xbox Series S/X

När släpps det?
Svar: Julen 2027

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Våren 2029

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 4

Medlem

Läste artikeln, men det måste vara något galet här. Stämmer det att Vice City är det GTA som fått lägst betyg av fz??? Nu vet jag att jag aldrig kan lita på fzas betyg igen. VC är ju lätt det bästa av alla GTA.

Edit:
Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Vice City igen, men modern tid.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Flera. En polis och minst en kriminell. Hoppas på att man kan bli boss, inget jävla low life-drägg.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: De slås ihop så att kampagnen är i samma värld och man sömnlöst kan spela mp eller sp eller coop osv.

Största nyhet?
Svar: Att vi får spela som polis

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Värdelösa kontroller

Plattformar vid release?
Svar: Xbox Series, PS5

När släpps det?
Svar: Julen 2024

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Våren 2026

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5

Medlem

Största nyhet?
Svar: Spelet släpps enbart till PC, exklusivt på Rockstars egna butik och kräver ett 3090 för att ens starta.

Det definitivt sjukaste ryktet jag hört om spelet är att det faktiskt kommer sträcka sig över ca 20 In Game år. Där karaktären kommer åldras med tiden, bilmodeller uppdateras för att passa det året man är i, samma med mode och vapen. Även byggnader och vägar kommer förnyas eller rivas. Byter man inte sin privata bil under alla de åren så kan den antingen sjunka i värde eller öka beroende på om det är en unik modell, rost osv. Jag hoppas verkligen detta är sant. Hade varit perfekt att sträcka de 20 åren över tex 1000 riktiga timmar eller 1500.

Kommer alltid finnas något att göra för allting förnyas. Man kommer vilja byta ut sin bil varje år tex för att hålla det fräscht eller så kör man gamla bettan hela tiden och gör modifieringar och fixar till den då och då tills den ger upp.

Avstängd

Intressant artikel, gillar konceptet.

Var och när utspelas GTA 6?
Svar:
Modern tid, Florida. Både Miami/Vice City och diverse ödemarker, tänk typ träskmark, swamp-boat, rednecks och krokodiler (eller aligatorer?)

En eller flera huvudpersoner?
Svar:
2-3 (Tyvärr, ser hellre 1!)

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar:
Upplägget är likt det koncept man körde i GTA V. Hoppas dock man inte glömmer bort SPn utan att det kanske också uttökas med expansion(s),

Största nyhet?
Svar:
NFT:er! Nä skoja bara(!) Cross-platform vore schysst, kanske?

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar:
Galen "micro"transaktionshysteri i online-delen.

Plattformar vid release?
Svar:
Senaste konsollerna vid tiden (PS5/PS6/Whatever) och PC (tror & hoppas att man inte låter pc-härskarras vänta denna gång, med tanke på vilka obscena summor onlinedelen av GTA V dragit in på PC).

När släpps det?
Svar:
14:e april 2024.

Och (när) släpps det till pc?
Svar:
14:e april 2024.

Vilket betyg sätter FZ?
Svar:
4/5

One
Medlem

Gillade Daniels svar 😅

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Det definitivt sjukaste ryktet jag hört om spelet är att det faktiskt kommer sträcka sig över ca 20 In Game år. Där karaktären kommer åldras med tiden, bilmodeller uppdateras för att passa det året man är i, samma med mode och vapen. Även byggnader och vägar kommer förnyas eller rivas. Byter man inte sin privata bil under alla de åren så kan den antingen sjunka i värde eller öka beroende på om det är en unik modell, rost osv. Jag hoppas verkligen detta är sant. Hade varit perfekt att sträcka de 20 åren över tex 1000 riktiga timmar eller 1500.

Kommer alltid finnas något att göra för allting förnyas. Man kommer vilja byta ut sin bil varje år tex för att hålla det fräscht eller så kör man gamla bettan hela tiden och gör modifieringar och fixar till den då och då tills den ger upp.

Det här låter ändå ballt! Har inte spelat 5:an, och är faktiskt inte ens intresserad, men ovanstående skulle kanske få mig att hålla lite koll på serien igen.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

b]Var och när utspelas GTA 6?[/b]
Svar: Miami, Sent 70 till mitten av 80-talet.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: En huvudkaraktär.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: En tillfredställande SP-kampanj man överger för att ge allt fokus på MP.

Största nyhet?
Svar: Emperium-manangersystem, med fokus på kokainförsäljning.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: GTA Vs bilfysik och deformering.

Plattformar vid release?
Svar: XS, PS5

När släpps det?
Svar: sent 2023, eller närsom under 2024.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: 2024,2025,2026

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5/5


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skrivet av Tubb3:

Det här låter ändå ballt! Har inte spelat 5:an, och är faktiskt inte ens intresserad, men ovanstående skulle kanske få mig att hålla lite koll på serien igen.

Eller hur! Som en nystart, Gta IV är det bästa 5an mnjee kanske 3a

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: 70-tal, med både hipsters och karteller inblandat. Jag gissar på att det utspelar sig i Vice i city, men att man kommer ha tillgång till södrare delar, Kuba. Storyn kommer handla om att Kuba är en mellanlandning för droger som transporteras från Mexico, via Kuba och in i Usa.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: En huvudperson.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Bra och fyllig story i klass med Gta V, onlinedelen kommer att gå samma bana som i Gta V, efter release kommer de lägga allt krut på onlinedelen, inga dlc kommer släppas för singleplayerdelen.

Största nyhet?
Svar: Många miniuppdrag återkommer så som att köra taxi/buss, viigilante m.m. Man kommer kunna gå in i fler byggnader och utföra mer spektakulära saker även när man freeroamar i single player, som bankrån och butiksstölder, är den nya kavajen för dyr? Chansa med att prova att stjäla den, en misslyckad stöld resulterar i 2 stjärnor direkt.
Polisen kommer agera mer som poliser i verkliga livet, de kommer inte börja skjuta hejdlöst mot dig om du är obeväpnad och står still trots att du har 5 stjärnor.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Att man per automatik får flera stjärnor efter sig så fort man går över en gräns in på ett flygfält.

Plattformar vid release?
Svar: Playstation och Xbox.

När släpps det?
Svar: Tidig vår 2024

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Ganska exakt ett år efter release på Xbox och Ps.

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5/5

MrU
Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Vice city och sydamerika. 90-talet men prolog i nutid. Även online i nutid.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Två. En man och en kvinna.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Som V men tror spelet kommer vara "mindre" vid release för att under tidens gång expanderas. Gäller både SP o MP

Största nyhet?
Svar: Kvinnlig karaktär och den expanderande världen.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Inte särskilt utmanande, relativt enkla uppdrag.

Plattformar vid release?
Svar: PS5/XBOX X/S. Släpps på PC inom 3 månader efter release.

När släpps det?
Svar: April 2024.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Juni 2024.

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5/5. Årets spel.

Redaktör
Skrivet av Kalliban:

Läste artikeln, men det måste vara något galet här. Stämmer det att Vice City är det GTA som fått lägst betyg av fz??? Nu vet jag att jag aldrig kan lita på fzas betyg igen. VC är ju lätt det bästa av alla GTA.

Jag blev också förvånad, hade glömt att det fick så lågt betyg. Bitvis fantastiskt spel för sin tid. Men så är det - spel är tycke och smak.


signatur
Medlem

"Jocke: 4 av 5. Tror att storyn och en del av känslan kommer att ha försvunnit med avhoppen från flera prominenta GTA-skapare. Kommer kännas lite tillrättalagt, med GTA-mått mätt."

This!

Kompenseras med mera gore när det nakna försvinner.

Hagelbössa ala RDR2 med ny ragdoll ser dock till att 18-årsgränsen bibehålls. Debatten om realistiskt TV-spelsvåld blommar upp igen och vår "träffsäkra" analytiker flippar loss totalt.

DLC blir suburbs till staden, då inte hela GTA 6 är klart till release. På så sätt kan man mjölka även singleplayer denna gång.

Medlem

Jag är så sjukt trött på allt vad exotiska platser, gerilla och diktatorer heter. Så otroligt överanvänt sista tiden. Jag hoppas att de kommer gå åt motsats riktning. Jag vill ha ha snö, regn, mörker, höstvindar, ångest och totalt jävla mörker. Ozark är en intressant inspiration, men kanske ännu mer Fargo. Tycker det mest atmosfäriska och samtidigt mysigaste delen i GTA 5 var Snö-återblicken. Bara att åka på den där landsvägen medan snön piskade och vinden ven var fan den bästa delen i hela spelet. Det borde de bygga vidare på. Gärna en delstat i norra USA. Minnesota eller Montana typ. Tyckte serien "Maid" hade en fin och spännande setting med sjöarna, små samhällen och de stora skogarna. Twin Peaks är också en bra referens på samhälle. Sen en stor skitig mörk stad som tornar upp sig i horisonten.

Kontot avslutas

Var och när utspelas GTA 6?
Svar:
Det kommer utspela sig i Vice City och senare i spelet kan man även kunna ta flyget till Las Venturas. Spelet utspelar sig under tre olika tidsperioder, Dåtid, nutid och framtid. De kommer också använda sig av det som vi sett i både GTA IV och GTA V att handlingen ibland påverkar vad som händer senare i spelet. Men denna gången kommer något i dåtiden påverka nutiden och något i nutiden kommer påverka framtiden. Detta resulterar i att spelet har tre olika slut.

En eller flera huvudpersoner?
Svar:
Jag tror på (hoppas) att vi får minst en kvinnlig karaktär och en manlig. Sen fick jag en idé när jag läste era svar att den tredje karaktären kanske är en karaktär som man själv får skapa och bestämma om det är en kvinna eller man.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar:
Det kommer vara en story i enspelarläget men onlinespelet kommer vara en utbyggnad på det tidigare GTA Online. Så man kommer fortsätta ha GTA Online i Los Santos men att man nu även kan flyga till Vice City och Las Venturas.

Största nyhet?
Svar:
Att en av huvudpersonerna är en kvinna. (Äntligen)

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar:
Att vi inte kommer få något DLC eftersom det satsas mer på GTA Online.

Plattformar vid release?
Svar:
Playstation 5 och Xbox Series X/S. Det kommer till Nintendo om 20 år.

När släpps det?
Svar:
Hösten 2023 (vågat)

Och (när) släpps det till pc?
Svar:
Våren 2025

Vilket betyg sätter FZ?
Svar:
FZ kommer sätta 4 av 5 och jag kommer älska det så mycket när jag spelar det om 20 år till Nintendo så att jag sätter 5 av 5 och ingen förstår varför eftersom vi då nyss har fått GTA 7.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Flera städer i USA som man kan resa mellan, kan segla snett in i mexiko med kanske.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: En eller en familj.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: GTA Online kommer bli mera integrerat i SP delen.

Största nyhet?
Svar: Troligen något sömlöst med världen, det kan till och med kanske bli så att all singleplayer görs online till stor del och där flera personer kan göra "sina" singleplayersaker samtidigt som någon annan gör sina. Kanske, något nft-skit... som om rockstar gör det kommer bli stort som fan i det spelet.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Online som kom stort i GTA5, flera karaktärer, som också kom i GTA5.

Plattformar vid release?
Svar: PS5/Xbox och seanre PC, kanske inte steam.

När släpps det?
Svar: 2024 eller sent 2023

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Senare.

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: Max.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja det ska bli spännande o se, själv har jag bara kört lite av 5ans kampanj o några timmar i online,hoppas dom förbättrar laddningstiderna rejält för även med en biffig dator som har 1 TB SSD så tog det ändå typ 5- 10 minuter bara i laddningsskrämen.

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha är ju lite som Loading hade när jag skrev recensioner där Ja/nej XD

Ja just det. Det hade jag glömt bort att gamla Loading hade börjat med innan de försvann.

Skrivet av Poisoninmyveins09:

Det definitivt sjukaste ryktet jag hört om spelet är att det faktiskt kommer sträcka sig över ca 20 In Game år. Där karaktären kommer åldras med tiden, bilmodeller uppdateras för att passa det året man är i, samma med mode och vapen. Även byggnader och vägar kommer förnyas eller rivas. Byter man inte sin privata bil under alla de åren så kan den antingen sjunka i värde eller öka beroende på om det är en unik modell, rost osv. Jag hoppas verkligen detta är sant. Hade varit perfekt att sträcka de 20 åren över tex 1000 riktiga timmar eller 1500.

Kommer alltid finnas något att göra för allting förnyas. Man kommer vilja byta ut sin bil varje år tex för att hålla det fräscht eller så kör man gamla bettan hela tiden och gör modifieringar och fixar till den då och då tills den ger upp.

Det hade varit häftigt om de gjorde


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Väldigt kul hur ni valde att kalla Johan Lorentzon och Johan Olander i denna tråd.

Fast för mig som är en gammal Loadare så är det Lorentzon som är den ”riktiga Johan”


signatur

ゼルダの城

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Vice City + något liknande Guarma i RDR2, 80-tal till modern tid.

Hade dock hellre sett något helt nytt. Boston och irländska maffian, som någon var inne på, vore grymt! Även Mellanvästern och italienska maffian i Kansas City även om det känns osannolikt. En annan setting som är osannolik men som jag själv hade älskat vore om det utspelade sig i både USA och Kanada med Seattle och Vancouver som de två stora städerna i spelet.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Flera, minst 2.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Som tidigare

Största nyhet?
Svar: Spelet utspelar sig över en längre tidsperiod och byggnader, fordon, butiker, kläder, vapen och teknik förändras genom spelet. Lite som epilogen i RDR2 men på ett mer uppenbart och påtagligt sätt.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Alltför mycket fokus på multiplayer och mikrotransaktioner och för lite fokus på single player efter release.

Plattformar vid release?
Svar: Playstation 5 och Xbox Series S/X

När släpps det?
Svar: Våren 2025

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Våren 2026

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5

12
Skriv svar