Next gen-uppdateringen till Cyberpunk 2077 är här. Spela demo. Se gameplay

Medlem

Jag har laddat ner ps5 versionen nu med ps4 skivan i men kan inte starta spelet… det står bara att jag måste sätta i skivan för ps4 versionen (Har testat båda skivorna). Någon som fått det att fungera?

Medlem
Skrivet av Erki:

Jag har laddat ner ps5 versionen nu med ps4 skivan i men kan inte starta spelet… det står bara att jag måste sätta i skivan för ps4 versionen (Har testat båda skivorna). Någon som fått det att fungera?

Funkade inte för mig heller. Tar bort allt och laddar ner PS5 versionen direkt nu så får vi se.

Medlem
Skrivet av Erki:

Jag har laddat ner ps5 versionen nu med ps4 skivan i men kan inte starta spelet… det står bara att jag måste sätta i skivan för ps4 versionen (Har testat båda skivorna). Någon som fått det att fungera?

Nej.. Laddade ner testversionen tills vidare och måste säga att spelet känns mycket bättre. Smådetaljer som verkligen märks. Bättre ljudmix (även smådetaljer som att man hör klädernas friktion när man rör sig. Kanske fanns förut men det var något jag reagerade på). Mer responsiv värld när det kommer till folkmassor och bilar etc. Bättre AI och animationer i strider också.

Saknar fortfarande möjlighet att sätta mig ner vid matkioskerna och käka nudlar i gränderna (GAME BREAKING!).


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Efter allt strul fick jag till slut PS5 versionen installerad, men möts nu av att min save är korrupt... Dock så fungerar den utan problem om jag startar PS4 versionen på samma konsol. Fortsätter att gå ruskigt bra för CDPR.

Gen
Medlem

Testade PS5 free trial och performance verkar hålla 60 fps relativt bra. Dock är spelet rätt så grynigt måste jag säga, undrar hur lågt de satte upplösningen för att hålla 60fps. Hade inte varit fel med ett Resolution läge också med bra motion blur.

Skrivet av Gesturr:

Någon som testat om 1.5 gör spelet bra? Har ej kört det alls och har en kapabel PC

Körde det vid release och det fungerade finfint förutom ett par buggar. Denna uppdateringen lär göra allt ännu bättre så det är bara att köpa och spela!

FM-guru
F.d. Sisyr

Kanske börjar spelet närma sig 1.0 nu då.

Medlem

Ni som har koll, kan jag köpa en billig ps4-version någonstans och få tillgång till PS5-versionen (och denna patch)?

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Ni som har koll, kan jag köpa en billig ps4-version någonstans och få tillgång till PS5-versionen (och denna patch)?

Ja. Men det går inte spela med PS5 versionen för stunden. Iallafall inte med PS4 skiva.

Medlem

Jag har PS4 diskversionen. Laddade hem testversionen igår eftersom det stod 270kr för fullversionen. Idag stod det ”Free” istället och jag kunde starta spelet i PS5-läge. DOCK kan jag inte importera sparfiler från ps4-versionen då det står ”save file corrupt”.

Så för er som ska köra spelet från början bör det funka med ps4-diskversion nu.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:

Jag har PS4 diskversionen. Laddade hem testversionen igår eftersom det stod 270kr för fullversionen. Idag stod det ”Free” istället och jag kunde starta spelet i PS5-läge. DOCK kan jag inte importera sparfiler från ps4-versionen då det står ”save file corrupt”.

Så för er som ska köra spelet från början bör det funka med ps4-diskversion nu.

Nej det funkar inte. Står bara sätt i ps4 skivan blablabla.

Skribent
Skrivet av Flower Knight:

Ni som har koll, kan jag köpa en billig ps4-version någonstans och få tillgång till PS5-versionen (och denna patch)?

Jag plockade upp ett ex på MediaMarkt för 229 kr idag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Frilansare
Skrivet av Nimin:

För alla med PS4-disc som vägrar uppgradera till PS5 så verkar det gälla följande länder...

"These countries may carry different disc versions with different languages, check with your vendor which disc version they have in stock
Includes: Belgium, Cyprus, Denmark, Finland, Greece, Iceland, Ireland, Malta, Norway, Portugal, Sweden, The Netherlands"

Det beror på att dessa länders marknader fått blandupplagor. De flesta med problem på Reddit verkar också uppge att de kommer från just dessa länder. Det lär lösas men ytterligare en tabbe som CDPR inte behövde.

För alla med PS4-problem, undersök utifrån detta.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Va snabbt många verka förlåta nu när dom släppt next-gen-versionen. Dom ska ju faktiskt fortfarande bevisa att spelet fungerar och är helt, inte bara att det funkar på nya konsolerna.

Jag köpte det på release och har väntat på uppdateringen sen dess, så jag är mest glad över att det ens är spelbart nu☺

De har ju skjutit på datumet hela tiden också, så jag har ju tyvärr kastat nästan 300Kr i sjön(kostade 500Kr på Elgiganten vid launch).

Medlem

Sådär ja, nu verkar det fungera att uppgradera till PS5-versionen. 26 minuter kvar:)

Ja, nu verkar det vara löst med att uppdatera på ps5!

Medlem

Så vaddå, ingen demo för PC?

Medlem
Skrivet av Ninami:

Så vaddå, ingen demo för PC?

Nope, å andra sidan kan du ju spela 2h via Steam eller Epic och refunda. GOG är nog ännu mer generöst.

Medlem

Nu kunde jag skaffa ps5-versionen oxå...vi fick bara vänta lite extra tid, gött så

Medlem

Skulle precis in och prova lite snabbt PS5 versionen men kan inte ladda sparfiler från PS4 versionen jag har spelat. står att filen är korrupt..... Det går bra nu för CDPR..

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Skulle precis in och prova lite snabbt PS5 versionen men kan inte ladda sparfiler från PS4 versionen jag har spelat. står att filen är korrupt..... Det går bra nu för CDPR..

Nä det går inte så bra för dem känns det som, många störiga stenar i skorna.

Jag hade samma bekymmer och försökte på de flesta sätt och vis utan framgång men tillslut fick jag igång det. Jag vet inte om det spelade någon roll att jag lät ps4-versionen uppdateras till senaste versionen också men jag gick in i ps4-versionen och jag tror det var inne på sparfilsmenyn som man kunde markera en sparning och välja att exportera den. Det står nån notis om att den kommer laddas upp till servrarna och efter det kunde jag gå in i ps5-versionen istället och ladda ner samma sparfil genom att trycka import från laddmenyn. Inte direkt logiskt eller enkelt som det verkar vara på Xbox-versionen där det bara blir automagiskt bättre som jag tolkat det. Störigt minst sagt!

Medlem

Så här flyttar man över saves.

Transferring Saves Files from PS4 Console
Launch the PlayStation 4 version of Cyberpunk 2077 on either a PlayStation 4 or PlayStation 5 console.
Load any save file.
Press the Pause button, go to’ Save Game’, and highlight your chosen save file.
Press the Square button to export the save file to the cloud.
You will now be able to import and load this save file on the PlayStation 5 version of Cyberpunk 2077 with Patch 1.5. No PlayStation Plus subscription is required for Cyberpunk 2077 save transfers.

Skrivet av Flower Knight:

Ni som har koll, kan jag köpa en billig ps4-version någonstans och få tillgång till PS5-versionen (och denna patch)?

Lättast är väl att köpa PS5-versionen digitalt för 264,50 kr i PS Store? Går att hitta ett fysiskt PS4-ex lite billigare men prisskillnaden känns för liten för att motivera att lämna soffan.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Lättast är väl att köpa PS5-versionen digitalt för 264,50 kr i PS Store? Går att hitta ett fysiskt PS4-ex lite billigare men prisskillnaden känns för liten för att motivera att lämna soffan.

Jo såg det sen tack

Medlem

Hade ni spelat detta på en PS5a eller en ”gammal” PC med GTX 1080 Ti-kort och en i7-processor?

Riktigt sugen på detta.

ELF
Medlem

Vilken jäkla skillnad FSR gjorde. Men det verkar bara vara snyggaste inställningen som gör någon nytta.
Maxade allt. Utan FSR så laggar det apa, med FSR på snyggaste inställnigen så är det spelbart. Men väljer jag en hårdare nedskalning så känns det som att jag förlorar prestanda igen. Med maxad FSR så allt blir suddigt så känns spelet laggigare än på snyggaste inställningen. Kan det vara "motion blur" lagg måntro eller bara buggat?

Och fortfarande inget enhetligt ui där man kan klicka på allt med musen, utan tbordet måste blandas in ibland.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Vilken jäkla skillnad FSR gjorde. Men det verkar bara vara snyggaste inställningen som gör någon nytta.

Dålig koll på FSR, vad bidrar det mest med?

ELF
Medlem

FSR och DLSS är till för att öka prestandan


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Sjukt imponerad av spelet (PS5) inte rört de sen release men de första 10h har varit amazing!

Medlem
Skriv svar