Total War: Warhammer 3

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Då kommer du hamna rätt med Kislev här. Genommysigt gameplay.

Spasiba. The North remembers.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

förhands bokade detta spel, eftersom det är warhammer. ^^

Skrivet av Fiigaro:

För någon som aldrig lirat Total War men älskar Warhammer universumen, hur svårt är det att komma in i dessa spel? Det enda RTS jag är någorlunda bra på är Civ. Men blir lite sugen på att testa men osäker på om jag är för noob.

jag skulle säga det är ganska lätt.
Total War Warhammer är betydlig lättare att komma in i en total war (dom andra serierna)

Medlem

Ogre kingdoms kommer gå att köpa även om man inte förhandsbokar va? Plånboken är lite lätt just nu så lär behöva vänta på en rea men går det inte att få tag på DLCt senare så letar jag köpare till en njure.

Skrivet av borotroth:

Ogre kingdoms kommer gå att köpa även om man inte förhandsbokar va? Plånboken är lite lätt just nu så lär behöva vänta på en rea men går det inte att få tag på DLCt senare så letar jag köpare till en njure.

Yes, dlc kommer du kunna köpa efter en vecka har gått 24 (febuari är sista dagen för Ogre kingdoms) att få grattis.

jag skulle tipsa om denna sida Billiga spel som inte är grey markets.

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Yes, dlc kommer du kunna köpa efter en vecka har gått 24 (febuari är sista dagen för Ogre kingdoms) att få grattis.

jag skulle tipsa om denna sida Billiga spel som inte är grey markets.

Perfekt, tack för svaret! Den sidan har hjälpt en hel del genom åren, blir den jag kollar på senare i år

ahhh ser åxå att det släpps på morgonen klockan: 09:00!!
släppen brukar ju vara på kvällen, så gött då har jag hela dagen på mej att spela det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare
Skrivet av Fiigaro:

För någon som aldrig lirat Total War men älskar Warhammer universumen, hur svårt är det att komma in i dessa spel? Det enda RTS jag är någorlunda bra på är Civ. Men blir lite sugen på att testa men osäker på om jag är för noob.

Ja! Det går super att ta det i sin egen takt. Ställ in svårighetsgraden om det känns övermäktig, så kan du öka den succesivt.

Skrivet av deftune:

Metal är story.

Jo, det är helt sant.

Skrivet av Snake Plissken:

ahhh ser åxå att det släpps på morgonen klockan: 09:00!!
släppen brukar ju vara på kvällen, så gött då har jag hela dagen på mej att spela det.

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steamcommunity/public/...

Bra karta!

Medlem

Är det någon som föresten vet vart man kan köpa Steelbooken? Har båda de andra i steelbook format och hade velat fullborda samlingen, men ser ut som att det inte kan köpas i någon butik i Sverige vad jag funnit.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Är det någon som föresten vet vart man kan köpa Steelbooken? Har båda de andra i steelbook format och hade velat fullborda samlingen, men ser ut som att det inte kan köpas i någon butik i Sverige vad jag funnit.

har ej funnit.

Medlem

Ser fram mot detta, men det avslutande stycket i texten gör mig samtidigt lite orolig. Jag har redan fått känslan av att det börjar bli lite "för mycket" med alla DLCs som har kommit.

Visst det är kul med expansioner och nya fraktioner att spela, men jag får lite känsla av att man kastar in så mycket variation mest för att man kan. Fast under ytan är det kanske inte lika stor skillnad som man kan tro?

Håller verkligen med om stycket från första spelet i recensionen, så är det kanske lite samma känsla som ligger bakom texten att romansen kommer dö lite snabbare denna gång?

Mina favoriter är Medieval 2 och Rome-serien så det talar väl lite för vad jag tycker om för typ av spel. Warhammer 2 är dock spelet jag har lagt mest tid på av alla total war-spel men det är nästan uteslutande i mortal empires-läget.

Medlem
Skrivet av Kassman:

Visst det är kul med expansioner och nya fraktioner att spela, men jag får lite känsla av att man kastar in så mycket variation mest för att man kan. Fast under ytan är det kanske inte lika stor skillnad som man kan tro?

Det är faktiskt tvärtom - det är betydligt större variation och skillnad mellan de olika raserna än något annat strategispel. Dessutom så förändras vissa helt från grunden i och med släpp av viss DLC samt feedback från fanbase/community.

Skrivet av anon_79617:

Är det fortfarande flera grovt laggande minuters väntan varje gång man klickar End Turn på kartan?
Det var det jag störde mig på mest i ettan och tvåan.
Man fick klicka End Turn och sen gå och göra nåt annat en stund trots att jag har ett UFO till dator.

Men det går väl att ta väck vilka man vill följa å se efter man tryckt på end turn? bara att ta väck alla så slipper du se dom och dedt tar inte lika lång tid.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Men det går väl att ta väck vilka man vill följa å se efter man tryckt på end turn? bara att ta väck alla så slipper du se dom och dedt tar inte lika lång tid.

Jo det går att klicka i, men det står ändå och laggar länge.
Bara för att man inte ser animationerna måste datorn ändå räkna hur AIn rör sig antar jag.

Medlem

Vet man när Mortal Empire kartan släpps ?

Skrivet av Woopii:

Vet man när Mortal Empire kartan släpps ?

två fyra månader eller något. ^^ (dom har inte sagt något än)

Frilansare

Drömmer inte lyckodrömmarna om Mortal empires laddningstider. Undrar också hur det kommer att lösa kartan. Hoppas på båtrutter från öst till väst, Cathay-Lustria

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Joakim Bennet:

Drömmer inte lyckodrömmarna om Mortal empires laddningstider. Undrar också hur det kommer att lösa kartan. Hoppas på båtrutter från öst till väst, Cathay-Lustria

ja, det ska bli spännande att se vilken lösning CA bestämmer sig för. Jag antar att det funnits mer än en skiss på ritbordet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Drömmer inte lyckodrömmarna om Mortal empires laddningstider. Undrar också hur det kommer att lösa kartan. Hoppas på båtrutter från öst till väst, Cathay-Lustria

Tvåans Mortal Empires hade ju brutala end turn-tider när det implementerades. Sen dök det upp en patch någon gång (ett bra tag senare) som kortade ner turntimern rejält. Förhoppningsvis kan man ta med sig det till treans dito när det levereras.

Medlem

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?

Nej, finns inga fördelar.

Det är total war helt enkelt.

Geeks Gaming

Finns på gamepass så lär köra de där. Äger allt annat på Steam.

Frilansare
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?

Skrivet av anon_78917:

Nej, finns inga fördelar.

Det är total war helt enkelt.

Yes, det är ju fräsighetsfaktorn! Warhammer med sina mång olika modeller och allt jävla blod (när väl blodpatchen kommer) gör sig extra lämpat för sköna kameraåkningar och inzoomningar. Tror det var i Empire som jag senast zoomade så mycket.

Medlem

Det är så jäkla bra hittills! Började som Kislev och är på turn 42. I princip allt är förbättrat gentemot Warhammer II, framförallt kampanjkartan som fått sig ett rejält lyft.
Hej då, verklighet...

Inaktiv

Kan man inte spela de andra raserna alls?
Såg ju fram emot att mosa demoner som Dwarves.

(Har Warhammer 1, 2 och 3 installerat)

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?

Fräsigt ja, kan vara vettigt att se om ens trupper har fritt skottfält också, tex ratlin gunners och jezzails. Annars bara fräsigt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det någon egentlig poäng (spelmekaniskt etc) med att kunna zooma in. Jag förstår att det är lide fräsigt etc, men har man någon taktiskt/strategisk fördel att exempelvis kunna se ur truppernas synvinkel för att avgöra sikt etc?

Du gissar typ rätt - det används för att avgöra om enheterna kan skjuta, inte om de kan se. Gäller då enheter med krutvapen och dylikt som skjuter rakt kontra t.ex. bågskyttar som skjuter över hinder och trupper.

Skrivet av anon_79617:

Kan man inte spela de andra raserna alls?
Såg ju fram emot att mosa demoner som Dwarves.

(Har Warhammer 1, 2 och 3 installerat)

Nej, det fungerar precis som det gjorde med tvåan. Dvs att en enorm kampanjkarta med faktioner från föregående spel (förutsatt att man äger dem dvs) ingår och är spelbara, men läggs till efter släppet. Mortal Empires hette det i tvåan. Då lades den till ungefär en månad efter släpp. Vet inte hur långt det är tänkt att dröja denna gång.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Nej, det fungerar precis som det gjorde med tvåan. Dvs att en enorm kampanjkarta med faktioner från föregående spel (förutsatt att man äger dem dvs) ingår och är spelbara, men läggs till efter släppet. Mortal Empires hette det i tvåan. Då lades den till ungefär en månad efter släpp. Vet inte hur långt det är tänkt att dröja denna gång.

Fan, fick för mig att man kunde spela ettans raser i tvåan i skirmish, bara inte i kampanj.
Finns ju andra factions typ Empire när man kör kampanj, fast bara som AI.

Då var det bara att avinstallera så länge och vänta på Mortal Empires för mig då.
Har inget intresse att spela is-ryssarna, asiaterna eller nån av demonerna.
Ville ju ha dem som bad guys.

Medlem

Bara jag som inte har någon text i spelet???

Verkar inte vara en bra release detta...

Såhär ser menyn ut för mig. Kan inte uppdatera spelet heller...

http://www.bilddump.se/bilder/20220217192640-195.252.42.8.png

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lolflakes:

Bara jag som inte har någon text i spelet???

Verkar inte vara en bra release detta...

Såhär ser menyn ut för mig. Kan inte uppdatera spelet heller...

http://www.bilddump.se/bilder/20220217192640-195.252.42.8.png
http://www.bilddump.se/bilder/20220217192640-195.252.42.8.png

Gamepass-bugg. Sitter på mobilen och orkar inte försöka länka, men googla på typ "text bug warhammer 3" så hittar du lösning direkt.

123
Skriv svar