Uncharted-filmen drar in pengar, men får ljumma betyg

Robot
Uncharted-filmen drar in pengar, men får ljumma betyg

Och då har den inte haft premiär i USA än.

#Film, #Tom-holland, #Uncharted


Medlem

*sätter in micropopcornen*

It's not a lake, it's an ocean

Räknar med en film i stil med National Treasure, dvs något man glömmer så fort man stängt av, men med vissa sköna blinkningar för oss som spelat Uncharted.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

nxo
Medlem

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Medlem

Lite tråkigt ändå att serien är starkt inspirerad av Indiana Jones men inte lyckas ta något imponerande steg tillbaka till videoformatet.

Får väl se hur det blir framöver när det blir tvärt om och Indiana Jones kommer tillbaka till spelvärlden, inte första gången i och för sig, men första gången när det på riktigt kan konkurrera med spelen som inspirerats av det i alla fall.

Riktigt tråkigt att de inte verkar vågat satsa ordentligt.

Själv så kommer jag se den när den dyker upp på stream som förhoppningsvis sker 45 dagar efter släpp, som avtalet som verkar gälla i USA är:

"The Uncharted movie will likely start streaming around April 4 on Netflix, or 45 days after the movie’s US theatrical release date on February 18, with a Disney Plus release likely a few months later. At the moment, however, no specific dates regarding the Uncharted movie’s streaming release have been announced so this is only an estimate. When Uncharted comes out in February it will be exclusively a theatrical release in all countries.

Last year, Sony Pictures signed a deal with both Netflix and Disney Plus to put the studio’s movie slate from 2022 to 2026 on the popular streaming services. The agreement is that Netflix will have first rights to Sony’s movies first and then Disney Plus will get them after they have completed their run on Netflix. This does not include the other recent Tom Holland movie Spider-Man: No Way Home, as that launched in 2021 and so will go to Starz first instead, but Uncharted is included."

Gen
Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Resident Evil har flest bra stunder per spelfilm enligt mitt tycke

Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Nu har jag själv inte sett dem, de står fortfarande inplastade i hyllan, men på rak arm så är väl exempelvis både den senaste Sonic-filmen samt Detective Pikachu rätt hyllade. Vet att många även uppskattade Tomb Raider-filmen från 2018 med Vikander samt Silent Hill från 2006, som jag sett många skriva är rätt bra.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Va!? En Tv spels film som inte är bra?!?! Nu har jag hört och sett allt…

Fragtjuv
Skrivet av Balunan:

Nu har jag själv inte sett dem, de står fortfarande inplastade i hyllan, men på rak arm så är väl exempelvis både den senaste Sonic-filmen samt Detective Pikachu rätt hyllade. Vet att många även uppskattade Tomb Raider-filmen från 2018 med Vikander samt Silent Hill från 2006, som jag sett många skriva är rätt bra.

Jag är en av de som uppskattade Tomb Raider med Vikander. Inte för att det är ett mästerverk men kort och gott en bra action-rulle att se en söndag innan en ny vecka börjar. Jag tror att det blir samma med Uncharted för min del! Och det finns ju sämre filmer än så förtås :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

🐘Steven Spielberg/George Lucas: låt oss göra en hyllning till alla klassika äventyrsfilmer och tar upp dem till en nivå aldrig förr skådas!
🐃 Spelindustrin/Hollywood ~10-15år senare: Gör desamma fast med en brud med vapen!
🦓 Hollywood några år senare: Gör desamma fast med Nicolas Cage!
🐖 Spelindustrin par år senare: Gör desamma fast jag kopierar kopiorna istället och kallar det Uncharted!
🦗 Hollywood igen: Jag gör en film av spel, som är en generisk kopia, av generiska kopior, vad kan gå fel...
🦠Spelpressen: Ge mig näring! Mer artiklar om desperata Hollywood cashgrabs, mer!

Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Warcraftfilmen var ju helt okej popcornfantasy.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Filmbetyg betyder fan ingenting.. underhållning är underhållning och jag ser fram emot detta på storbild

Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Silent Hill (2006) och Resident Evil (2002) tycker jag ändå är godkända!

Medlem

Jag ser fram emot den här filmen, även fast det kommer att vara en B-känsla över det hela. Är svag för äventyrsfilmer och älskar Uncharted-serien, så det här kommer att vara en guilty pleasure!

Medlem

Var kan man kolla på filmen? kommer den på någon streamtjänst?

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Var kan man kolla på filmen? kommer den på någon streamtjänst?

Jag har för mig att Sony har någon deal med Netflix, så jag skulle tippa på att den kommer dit efter att bio-perioden är över. Annars så lär den väl dyka upp på SF anytime inom en kort period.

Det här är bara antaganden dock, någon som vet mer får gärna rätta mig!

Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Postal.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Resident evil

Medlem

Jag har väldigt lite förtroende för sidor Rotten tomatoes eller Imdb för det verkar finnas så många pretentiösa människor som ger filmer dåliga betyg av konstiga anledningar.
Kommer ihåg att jag läste en recension av en Jackass film där någon skrev att filmen hade en obetydlig handling som inte engagerade och därför gav filmen 1 av 10. Det är ju inte filmens fel att vederbörande har fel förväntningar.
Eller politiska sidor som tycker en film är för woke eller inte tar tillräcklig politisk ställning och där för ger 1 eller 10 beroende på film och ståndpunkt.
Jag tror jag kommer gilla Uncharted för jag brukar gilla lättsam underhållning.

Skrivet av nxo:

Har det någonsin gjorts en bra spel > film ?

Sonic och Detective Picachu filmerna från några år sen tycker jag är riktigt bra. Lättsamma roliga filmer.

Sen finns en Dead or Alive film från kanske tio år sen som också är väldigt underhållande. Mer fokus på humor än supercoola fightingscener.

Sen har jag för mig att den senare av dom två Hitman filmerna är ganska bra actionröj.

Och om man skulle räkna med tv-serier baserade på spel finns ju alltid Arcane som är svinbra.


signatur

PSN: OAKTHYR

nxo
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Silent Hill (2006) och Resident Evil (2002) tycker jag ändå är godkända!

Ja jag hade Silent hill (06) filmen i tanke när jag skrev kommentaren, men det måste vara den enda jag personligen gillar. Tycker dom aldrig lyckas fånga spel känslan, miljöerna eller karaktärerna i filmerna.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

🐘Steven Spielberg/George Lucas: låt oss göra en hyllning till alla klassika äventyrsfilmer och tar upp dem till en nivå aldrig förr skådas!
🐃 Spelindustrin/Hollywood ~10-15år senare: Gör desamma fast med en brud med vapen!
🦓 Hollywood några år senare: Gör desamma fast med Brandon Fraiser!
🐖 Spelindustrin par år senare: Gör desamma fast jag kopierar kopiorna istället och kallar det Uncharted!
🦗 Hollywood igen: Jag gör en film av spel, som är en generisk kopia, av generiska kopior, vad kan gå fel...
🦠Spelpressen: Ge mig näring! Mer artiklar om desperata Hollywood cashgrabs, mer!

Tycker nog Mumien är mer Indy och än vad National Tresure är


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Balunan:

Nu har jag själv inte sett dem, de står fortfarande inplastade i hyllan, men på rak arm så är väl exempelvis både den senaste Sonic-filmen samt Detective Pikachu rätt hyllade. Vet att många även uppskattade Tomb Raider-filmen från 2018 med Vikander samt Silent Hill från 2006, som jag sett många skriva är rätt bra.

Dessa. Lägg till Mortal Kombat från 1995 eller Rampage med the Rock och vi har en topp-5 spelspelfilmer.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

One
Medlem

Denna film lär nog göra sig bäst när man är bakis.
Mark Wahlberg känns väl lite Kevin Bacon nowadays

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Dessa. Lägg till Mortal Kombat från 1995 eller Rampage med the Rock och vi har en topp-5 spelspelfilmer.

Mortal Kombat, köpte en samling med två av dom på Blu-Ray på den tiden då Discshop fanns. fortfarande väldigt underhållande. tyckte faktiskt att Rampage funkade bra. Man får se det för vad det är. inte direkt en Schindler list men underhållande. jag uppskattade faktiskt Warcraft filmen, tyckte den hade sina moment.
Gillar Pikachu filmen, underhållande. som någon sa, en popcorn 🍿 film man inte bör ha stora förväntningar kring, men likväl kan den vara en kvälls underhållning

Medlem

Underhållande film men ja, inget mästerverk precis. Tror inte man förväntade sig det heller för den delen🙂


signatur

Specs: PS5

1
Skriv svar