6 miljoner sålda Metro Exodus

Robot
6 miljoner sålda Metro Exodus

Trevliga nyheter. Det är den spelserie jag har spelat om flest gånger. Köpte en bundle till XboxXS så det ska bli kul att testa igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

It's not a lake, it's an ocean

Ett bra spel om än med vissa skavanker.

Jag kallade det mörkt, kallt och atmosfäriskt när jag spelade ut det för ganska exakt ett år sedan efter att ha gett det en andra chans. Kontrollen kändes ointuitiv och lite bökig hela vägen in i mål, jag blev aldrig riktigt vän med den. Men jag älskade verkligen miljöerna och berättelsen, och jag gav mig mer än gärna ut på sidouppdrag. Karaktärerna kändes äkta, även om röstskådespelet inte alltid låg på topp. Det fanns något mänskligt över alltsammans.

"Vad är bäst: ett liv byggt på en lögn eller en sanningens död?"


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Metro Exodus är ett spel jag kommer att minnas länge. Inget spel i serien har varit en fullpoängare, det har aldrig varit lika tight som andra spel med snarlik ambitionsnivå men det finns något här som många andra inte har. Atmosfären och inlevelsen väger upp med råge.

Jag väntade till Steam releasen då jag ställde mig tveksam till ett semi-open world Metro som till största del utspelar sig ovanför jord. Det fick jag äta upp, Exodus är tveklöst bäst i serien men jag kan tidvis sakna tunnlarna. De olika stationerna var så intressanta!

Gillar att varje område bjöd på något nytt och unikt och inte samma gamla fetch-quest i nya miljöer. Karaktärerna var otippat bra skildrade och Aurora-hubben skapade en sammanhållning av spelupplevelsen. Inte perfekt men en stark 4 av 5 från mig.

Farornas Konung

Lätt ett av de bästa spel jag spelat de senaste 10 åren. Välförtjänt minst sagt!!

Testpilot

Otroligt bra spel. Snålt betyg av Jocke! Även om det skavde lite när man väl lämnade metron. Får se hur nästa spel i serien blir.

Medlem

Bra siffror ändå. Då har jag inte hunnit köpa mitt ex av nyutgåvan till XSX än heller.

Medlem

Grymt gameplay, men storyn förstörs så mycket av dålig story och röskådespeleri.

Medlem

Jag hade låga förväntningar och avvaktade men tack vare Game pass så fick jag möjligheten att spela igenom det. Jag tyckte det var ett fantastiskt spel! Jag inser nu också hur bra hela trilogin är.

Medlem

Tycker de två första var bra.. Exodus är den svagaste länken i mina ögon..

Medlem

Jag köpte det digitalt på en psn-rea men spelade aldrig ut det. Ljudmixen förstörde det för mig. Antingen försvann ljudet eller fanns inte ens där och oftast hörde jag knappt vad karaktärerna sa. Sen kändes gameplayet föråldrat.
Nej jag håller mig nog till tredje person istället.
Lite bitter är jag nog också :P.

Grattis ändå!

Medlem

Fastnade aldrig för detta. Ruskigt fyrkantig spelupplevelse. Grafiken ingen vidare heller. Spelade inte tillräckligt för att bedöma storyn.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Köpte på rea nån gång men har ej hunnit lira igenom det än. Jävla back log 😅

Medlem
Skrivet av bronie:

Grymt gameplay, men storyn förstörs så mycket av dålig story och röskådespeleri.

Kör alltid på ryska för bästa inlevelse. Gör nog ganska så mycket tror jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag älskade de två första spelen i serien och försökte länge med Exodus. Tyvärr fastnade jag aldrig riktigt, men kanske dags för ett nytt försök snart igen?

Medlem

Första Metro spelet jag spelade. Tyckte det var vääldigt mysigt. Men skulle nog ha kört med ryskt tal, istället för engelskan som ibland var super keff.


signatur

Allätare

KoP
Medlem

Fastnade aldrig för första Metro pga att jag störde mig på att gameplayet kändes lite stelt och stolpigt. Hoppade 2:a spelet men fann kärleken igen i Metro Exodus.

Medlem

Exodus va inte alls lika strålande som dom första 2 spelen men fortfarande väldigt bra grym spelserie!

Medlem

Av någon anledning gav jag upp typ mitt i ... oklart varför, ibland blir det bara så. Kan tycka att det är svårt att plocka upp spel där man lämnat mitt i också.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Kör alltid på ryska för bästa inlevelse. Gör nog ganska så mycket tror jag.

Jag bytte faktiskt också till Ryska en bit in och det blev bättre, men dialogen och animationerna är ändå så överspelade.

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag bytte faktiskt också till Ryska en bit in och det blev bättre, men dialogen och animationerna är ändå så överspelade.

Okej, nå det är svårare att påverka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Otippat att det sålt så bra ändå.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Otippat att det sålt så bra ändå.

Nja vette fasen det är ju en ganska populär serie ändå och vill minnas att även om Exodus inte levde upp till förväntningarna från de tidigare spelen fick det relativt bra betyg av de flesta ☺️

Medlem

Gillade spelet skarpt men blev frustrerad då det plötsligt envisades med att krascha konstant ju längre in man kom i spelet.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Nja vette fasen det är ju en ganska populär serie ändå och vill minnas att även om Exodus inte levde upp till förväntningarna från de tidigare spelen fick det relativt bra betyg av de flesta ☺️

Ja, kanske är populärare än vad jag fattat. Får testa serien nån dag. Tror jag har alla utom Exodus.

Medlem

En avmina favoritserier gällande spel. Brukar spela om dem med max 2 års mellanrum, samt läsa böckerna. Det är nog bara The Last of Us-serien som jag spelar om lika odta.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ja, kanske är populärare än vad jag fattat. Får testa serien nån dag. Tror jag har alla utom Exodus.

Det bör du definitivt göra om du inte har gjort det ännu Dom första spelen kan nog kännas lite bulkiga idag (kommer med åldern haha) men dom är fortfarande bra

Medlem

Har blivit två köp för mig. Ett vid release och ett i somras när det var på rea + alla dlc till PS5. Då drog jag till med platinum på det.

Medlem

Har ju skickats med grafikkort och humble monthly bör ju blivit en hel del den vägen. Bra spel oavsett. Rekommenderar hela serien och även böckerna som de bygger på.

1
Skriv svar