FZ spår - Så här blir GTA 6

Inaktiv

(Jag är inte seriös för fem öre)

Var och när utspelas GTA 6?
Svar:
I Europa under slutet av 80-talet till i början av 90-talet.

En eller flera huvudpersoner?
Svar:
En till två spelare på delad skärm.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar:
Man måste köpa till ett nytt tillbehör för att kunna köra det online.

Största nyhet?
Svar:
Att spelet är i 2D igen.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar:
Dålig styrning.

Plattformar vid release?
Svar:
NES, Master System , Super NES och Mega Drive

När släpps det?
Svar:
I oktober 2022

Och (när) släpps det till pc?
Svar:
I december 2022

Vilket betyg sätter FZ?
Svar:
1 av 5 inte ens i nostalgi syfte funkar det här spelet skriver ni i recensionen.

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: Jag tror på minst tre delstater. Tiden är 80-tal.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Fler än en, och jag tror att de går tillbaka till upplägget som fanns i San Andreas där man kunde träna, svulla skräpmat och förändra sitt utseende ordentligt.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: En enorm singelplayerkampanj och efter en månad kör de ut ett nytt onlineläge som drar in motsvarande Norges bnp efter ett år.

Största nyhet?
Svar: Lokal co-op i kampanjen.

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Kontrollen har aldrig varit riktigt fulländad, men det finns en risk att de har lånat den hemskt sega kontrollen från RDR2 för att spelet ska kännas mer "realistiskt".

Plattformar vid release?
Svar: PS5 och Xbox Series X.

När släpps det?
Svar: 2025.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: 2026.

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5/5.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Tror det blir i en tid av gängmiljö eller maffiamiljö iaf då det är standard för gta, 90tal kanske?


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Väldigt kul hur ni valde att kalla Johan Lorentzon och Johan Olander i denna tråd.

Fast för mig som är en gammal Loadare så är det Lorentzon som är den ”riktiga Johan”

Hehe, undrar vad "Den fejk-riktiga Johan" har att säga - @Johan Olander?


signatur
Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: I en nära framtid. Apokalypsen har inte kommit men närmar sig. I spåren av det ökar kriminaliteten. Spelaren frodas i det.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Två. En manlig och en kvinnlig. I slutet så ligger de med varandra.

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: Båda släpps samtidigt men du måste klara en del av den första för att ta del av den andra.

Största nyhet?
Svar: Du kommer nu kunna planera rån mot postkontor, affärer och gallerior av eget val!

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Du kan fortfarande inte bli en beryktat arms dealer.

Plattformar vid release?
Svar: Xbox Series X/S, PS5 och Nintendo Switch 2!

När släpps det?
Svar: Planeras till 2024, men försenas till 2025. Minst.

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Tidigt 2027!

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 5/5! Det är stort, snyggt och innehållsrikt. Det revolutionerar ingenting men känns ändå larger-than-life!

#grand-theft-auto-vi

Medlem

Var och när utspelas GTA 6?
Svar: I en värld likt RDR2 som innehåller flera delstater, helst gärna två länder.

En eller flera huvudpersoner?
Svar: Tre som i femman

Hur blir upplägget mellan enspelarkampanj och multiplayer?
Svar: pass

Största nyhet?
Svar: Att det blir en annan värld än tidigare kanske?

En dålig grej som hänger kvar från tidigare spel?
Svar: Att polisen har superögon o superöron som gör att du får wanted när du skjuter en bonde i skogen.

Plattformar vid release?
Svar: Nintendo… nej menar PS5 osv

När släpps det?
Svar: 2024

Och (när) släpps det till pc?
Svar: Aldrig … jorå men 2026

Vilket betyg sätter FZ?
Svar: 11/10 kanske

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag höll på och svimma.

Trodde thumbnailen var utannonseringen av GTA VI.

Hade också en likande känsla, eller att FZ helt plötsligt fått massa information som är bekräftade. I dagens informationsvärld så kan PR göras på hur många vis men inte den här gången…

Nåväl är 35 när spelet kommer ut, känns som jag framstår som en 23 åring med mitt iver.

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Hehe, undrar vad "Den fejk-riktiga Johan" har att säga - @Johan Olander?

För det första var jag på Loading och skrev innan Jlo var född. För det andra kan det bara finnas en Johan och det är jag. Allt annat är humbug.

Skrivet av anon_326145:

Väldigt kul hur ni valde att kalla Johan Lorentzon och Johan Olander i denna tråd.

Fast för mig som är en gammal Loadare så är det Lorentzon som är den ”riktiga Johan”

Se ovan.

Nä, men Jlo är ju hedersjohan ändå. Det får man ge honom.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

För det första var jag på Loading och skrev innan Jlo var född. För det andra kan det bara finnas en Johan och det är jag. Allt annat är humbug.

Se ovan.

Nä, men Jlo är ju hedersjohan ändå. Det får man ge honom.

Så du var den första ”FörstaJohan”

Sorry för att jag glömt bort dig. Får väl skylla på att man mest såg det Oskar Skog skrev på den tiden.

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Så du var den första ”FörstaJohan”

Sorry för att jag glömt bort dig. Får väl skylla på att man mest såg det Oskar Skog skrev på den tiden.

Du såg ingen Johan för all Skog.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Du såg ingen Johan för all Skog.

Hahaha 😜 den var bra 👍

Medlem

Kul med gamla Loadare här! Är själv gammal räv då jag följde med från SuperPLAY, genom RESET och sammanslagningen med Player1 (på den tiden hängde jag också på Gameplayer.se och skrev lite för dem) till LEVEL och Loading.se där jag en kort tid var nyhetsskribent men fick sparken för att jag över en ångestfylla skrev en nyhet om att Sony skulle släppa Playstation-soppor (eller nått sådant, minns inte så noga) men annars var jag aktiv på forumet från början till "slut" - då de blev independent och RESET Media lades ned. RIP.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Så du var den första ”FörstaJohan”

Sorry för att jag glömt bort dig. Får väl skylla på att man mest såg det Oskar Skog skrev på den tiden.

Minns du inte ens "Osgar og Jolan"? Jag är en föredetting. Går och lägger mig med tårar i ögonen. På den tiden blev jag till och med en meme för att ingen stavade rätt på mitt efternamn.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hittade en fan-karta som jag tyckte var rolig. Tror att det är alla GTA-spelens städer som är med men jag är osäker. Det är före GT5 i alla fall för Los Santos behöver uppdateras.

Men om man ska drömma lite, kan rockstar göra en sådan karta?

Direktlänk
https://www.reddit.com/r/GTA/comments/svk3hm/huge_gta_usa_3d_...

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Minns du inte ens "Osgar og Jolan"? Jag är en föredetting. Går och lägger mig med tårar i ögonen. På den tiden blev jag till och med en meme för att ingen stavade rätt på mitt efternamn.

Oj, jag skäms. Kommer faktiskt inte ihåg det :/
Du får väl tänka om det känns bättre att jag bara är en nål i en höstack om man ska tänka på alla aktiva som finns och varit på både Loading och här.

Det med Oskar som jag däremot kommer ihåg om man bortser från hans skrivande på sidan, var någon gång i slutet när jag hade ändrat mitt konto och kallade mig för Emuell Moon istället för ZeldasCastle. Då fick man ställa frågor till Oskar inför en podd som de hade startat där. Jag frågade vilken drömstad Oskar skulle vilja se i nästa GTA om han fick välja vilken som helst förutom de som brukar vara med, och den som ställde frågan säger så här istället för att säga mitt användarnamn: Emanuel frågar vilken stad du skulle vilja se i nästa GTA…
Nu heter jag ju Emanuel på riktigt men det var ändå kul att han läste Emanuel trots att jag hade Emuell Moon som användarnamn.

Kommer du förresten ihåg vad Oskar svarade på den frågan?

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Kul med gamla Loadare här! Är själv gammal räv då jag följde med från SuperPLAY, genom RESET och sammanslagningen med Player1 (på den tiden hängde jag också på Gameplayer.se och skrev lite för dem) till LEVEL och Loading.se där jag en kort tid var nyhetsskribent men fick sparken för att jag över en ångestfylla skrev en nyhet om att Sony skulle släppa Playstation-soppor (eller nått sådant, minns inte så noga) men annars var jag aktiv på forumet från början till "slut" - då de blev independent och RESET Media lades ned. RIP.

Vad roligt!
Jag brukade köpa Player1 innan sammanslagningen och en gång skickade de med klistermärken så jag hade klistrat Player1 på min jacka i skolan tills en person pratade med mig och frågade: ”Vet du vad som menas med Player?” Jag tänkte inte på det innan men fattade vad hen syftade till och tyckte istället att det blev väldigt pinsamt att ha på sig det i skolan även att jag tänkte på tidningen.
Sen när sammanslagningen skedde så blev det ju Level. Reset missade jag på den tiden.

En annan rolig sak med tidningen Level btw.
En gång skickade jag ett sms och hörde om det var okej om jag fick köpa Level när jag var till affären.
Jag fick en ledsen smiley tillbaka och förstod först inte varför men sen fick jag veta att den jag skrev med trodde att jag menade cigaretterna Level.

12
Skriv svar