FF om Cyberpunk 2077-uppdateringen, GTA 6-spekulationer, Steam Deck, Horizon Forbidden West, Warhammer 3 och mer

Robot
FF om Cyberpunk 2077-uppdateringen, GTA 6-spekulationer, Steam Deck, Horizon Forbidden West, Warhammer 3 och mer

Äntligen spelhelg igen. Och snart är spelvåren här! Jubel jubel.

#cyberpunk, #fragzone-fredag, #horizon, #spelhelg, #warhammer, #bildtext


Medlem

Tänkte vafan... det ska väl inte vara FragzoneFredag på Torsdagar, men tydligen så var det Fredag idag haha! 😂

Medlem

Semifinal mot Ryssland, eller Fragzone-fredag... Hmm...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arcadia:

Semifinal mot Ryssland, eller Fragzone-fredag... Hmm...

Why not both


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Johnny Silverhand har ett rykte om sig att vara vild i sängen, det sägs att han Reeves"

Frilansare
Skrivet av Arcadia:

Semifinal mot Ryssland, eller Fragzone-fredag... Hmm...

Skrivet av uberpwnage2.0:

Why not both

Det bästa av två världar!

Medlem

Vakna Samuraj det är fredag

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vakna Samuraj det är fredag
https://youtu.be/nfKzYh73UZI

(Credd till Svenskens på reddit)

#bildtext

Äntligen fick han brudar. Robotarmen och de coola solbrillorna tog bort all fokus från det faktum att Johnny var våldsamt skelögd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Frilansare

#Bildtext
Är det en röjsåg du har på armen eller är du bara glad att se mig?

Medlem

#Bildtext
Jag hade tvättstugan igen...

Medlem

#fragzone-fredag

Just det; Vore najs om Daniel kollade sin placering av mygga nästa fredag så vi får bra ljudupptagning på hans bra snack.

Backloggens befriare
Skrivet av Joakim Bennet:

Det bästa av två världar!

Sådär gött som man kunde få till det på antenn-tv-tiden, så man får in två kanaler samtidigt tack!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Att jag inte kan släppa tanken och önskan om en FZ-Rollspelar-serie! Lite smått utklädda, nedsläckt studio, tända ljus.

Börja med lite fantasy:
DnD 5e?
EON?
Mutant?

Sen kanske lite sci-fi:
Neotech?
Osv..

Ett kort äventyr i varje minisäsong. 80/20 på skalan av struktur och friform!
En spelledare, 3-4 spelare.
Vi är ett gäng som lätt skulle kunna hjälpa till att förberedda och lära ut regler och karaktärer.

Tack för Fragzone-Fredag ❤️


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Att jag inte kan släppa tanken och önskan om en FZ-Rollspelar-serie! Lite smått utklädda, nedsläckt studio, tända ljus.

Börja med lite fantasy:
DnD 5e?
EON?
Mutant?

Får rekommendera Symbaroum. Väldigt smidigt system! Spelledaren slår inga tärningar utan ger bara ett nummer man ska komma under.

Även Savage Worlds är smidigt.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Får rekommendera Symbaroum. Väldigt smidigt system! Spelledaren slår inga tärningar utan ger bara ett nummer man ska komma under.

Även Savage Worlds är smidigt.

Ja! Symbaroum - ännu bättre. Har boken, men inte läst - hur är världen? Något gubbarna skulle klara av?


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Ja! Symbaroum - ännu bättre. Har boken, men inte läst - hur är världen? Något gubbarna skulle klara av?

Mörk men väldigt intressant värld tycker jag.
Människorna ger sig ut på expeditioner i den gigantiska farliga skogen Davokar för att hitta uråldriga skatter. Vättar och resar är på människornas sida för ovanlighetens skull.
Alverna agerar typ antagonister och är skogens väktare och de vill hindra människorna från att plundra ruinerna i skogen och rota upp massa ondskefull korruption.
I skogen finns det även olika barbarklaner.
Det är även upplagt för intriger mellan olika parter då expeditionerna ofta saboteras av konkurrenter och sånt.

En expedition till att börja med borde inte vara så svårt att klara av.
Finns även ett enkelt äventyr som kommer med regelboken.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Mörk men väldigt intressant värld tycker jag.
Människorna ger sig ut på expeditioner i den gigantiska farliga skogen Davokar för att hitta uråldriga skatter. Vättar och resar är på människornas sida för ovanlighetens skull.
Alverna agerar typ antagonister och är skogens väktare och de vill hindra människorna från att plundra ruinerna i skogen och rota upp massa ondskefull korruption.
I skogen finns det även olika barbarklaner.
Det är även upplagt för intriger mellan olika parter då expeditionerna ofta saboteras av konkurrenter och sånt.

En expedition till att börja med borde inte vara så svårt att klara av.
Finns även ett enkelt äventyr som kommer med regelboken.

Det låter ju kul! Gillar konceptet, låter som att det passar perfekt. Såklart kan en expedition ta fler möten?
Känns som att kartor kan vara roligt att ha(?). Kanske inte går att kartlägga skogen?

Då får vi lobba för att FZ tar tag i detta. Starta en tråd. Hjälpa till att ta fram karaktärer, förklara regler osv.
Eller hur ska vi göra?

Helst skulle jag vilja se Jocke spela vampyr i en huva, men det kan vi ta i framtiden.


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Det låter ju kul! Gillar konceptet, låter som att det passar perfekt. Såklart kan en expedition ta fler möten?
Känns som att kartor kan vara roligt att ha(?). Kanske inte går att kartlägga skogen?

Jorå en expedition kan ta flera sessioner, beroende på hur mycket som händer och hur långt in i skogen spelarna vill ta sig.
Kartor kan man väl ha om man vill, men tror det är meningen att Davokar ska kännas förvirrande.
Föreslår att ha en NPC som guide genom skogen som också kan användas för att driva äventyret framåt. Det brukar vara en bra idé om det är många ttrpg nybörjare som inte tar så mycket egna beslut (det är sånt som brukar lossna efter man spelat sin karaktär lite). Strid och sånt kan man lämna till "theatre of the mind". Brukar funka bäst i stream/podcast-format. Slippa massa battle maps och flytta figurer och sånt.

Medlem

Hehe jubel jubel. Onkel referens?

Medlem

#bildtext

"I skumma kvarter så höll han alla med silvertunga på en armlängds avstånd, om han kom ihåg att ta med den."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Farornas Konung

#bildtext.

Fan är du dum i huvet eller? Detta är det sista du ser av mig.. Du tror väl inte att du ska kunna spela på PC efter 1.5 patchen ditt miffo!!
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Skaffa en konsol din pleb!

1
Skriv svar