Vad heter filmen

Inaktiv
Vad heter filmen

Tänkte skapa en tråd för dom som glömt filmens namn men minns lite om handlingen.

Filmen jag vill veta namnet på är en rysare från typ 2000-2007 som handlar om en grupp med folk som åker ut i skogen för att spela in någon form av reality TV show, har för mig att det börja men en tjej som kör i en röd cabbe och pratat i sin mobil om vägen kanske sker en olycka med bilen också minns ej. Sen får man följa dom i skogen när dom filmar och strular med varandra i vanlig reality show ordning sen börjar saker hända. Filmen slut utspelar sig i ett stor hus eller en lada och har för mig att mördarna är en Inbreed familj, någon som vet vad denna film heter?

Medlem

Wrong Turn, med Eliza Dushku i huvudrollen.

lägger till:

http://www.imdb.com/title/tt0295700/

Inaktiv

Suveränt, tror att det är den. Jag bockar och bugar för så snabbt svar

Medlem
Inaktiv

hehe ännu bättre det var Wrong Turn 2 som jag tänkte på men då har jag ju två som jag måste se

Medlem

haha, men du beskrev 1an, tyckte jag iallafall.

Medlem

Tro mig, storyn är precis likadan i tvåan...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Tycker helt klart tvåan är bäst, humor naket och massa splatter, nice

Inaktiv

Har en rysare till som jag vill ha namnet på. Handlingen bygger på ett tv spel och så som du dör i spelet så dör du i verkligheten. Sen var det två filmer som kom ganska samtidigt som handlar om lite folk som klättrar i grottor och det kommer några zombis, vet att en av dom är några tjejer som förlorar en kompis och på något vänster ska hedra henne genom att klättra i en ny grotta. vet någon några bra böcker med liknade tema så tipsa gärna om det med

Medlem

Kan grottfilmerna vara The Descent och The Cave?

http://www.imdb.com/title/tt0435625/

http://www.imdb.com/title/tt0402901/

Har en serie som jag såg som ung som har gnagt mig. Vette fan exakt hur serien startade, men tror det var en pojke som tröffade på någon som reser i dimensioner eller liknande. Det jag minns bäst är att dem hamnar i någon mystisk version av Medeltiden där, om jag minns rätt, dem onda har en T-rex för att hålla kungariket i shack. Dem "goda" fixar en Triceratops för att slå tillbaka tror jag. Sen har jag något minne av att dem hamnar i en dimension där dem blir tillfångatagna av jättar som har dem som husdjur eller dylikt.

Helt satans pårökt, men jag är SÄKER att jag faktiskt såg på serien, och inte drömde ihop den i någon fylledröm ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

har tänkt länge på en tvserie som jag följde som liten som handlade om en pojke som hamnade i en koma och allt handlar om det han drömmer om

any ideas?

Medlem

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

har tänkt länge på en tvserie som jag följde som liten som handlade om en pojke som hamnade i en koma och allt handlar om det han drömmer om

any ideas?

Åååh, har tänkt på den lite då och då med, kommer dock inte på vad den heter...
Han drömde nått om att han och hans vänner skulle hitta hans mamma, som var sjuk eller nått. Minns bara småbitar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Bingo! gud vad länge sen man såg den, tack

Medlem
Skrivet av flue:

Har en rysare till som jag vill ha namnet på. Handlingen bygger på ett tv spel och så som du dör i spelet så dör du i verkligheten. Sen var det två filmer som kom ganska samtidigt som handlar om lite folk som klättrar i grottor och det kommer några zombis, vet att en av dom är några tjejer som förlorar en kompis och på något vänster ska hedra henne genom att klättra i en ny grotta. vet någon några bra böcker med liknade tema så tipsa gärna om det med

Den första filmen du undrar över måste helt klart vara denna: http://www.imdb.com/title/tt0441796/

Inaktiv

Perfekt då vet jag namnet på alla tre

Inaktiv

Sen är det några gamla komedier från 80-90 talet som jag undrar över. En tror jag hette pang i plugget. Minns inte mycket om filmerna men det var det närmsta naket man kom över i den åldern en handlade om en nörd som blev osynlig i kemi labbet i skolan och sen spana på brudarna i duschen osv, den andra dör en ung kille och hans farbror som är en snusk gubbe hämtar han för att ta han till himlen men dom springer också runt och kollar på nakna damer ja ni förstår vad jag menar för filmer 80 talets American Pie typ.

Inaktiv

Gärna tips på liknade filmer för det var någon med polis aspiranter på en strand också.

Medlem

Har bara ett väldigt vagt minne från barndomen, kanske inte är en film men OM.

En läskig clown går långsamt fram mot en säng där en kvinna ligger å gråter och försöker krypa längre och längre in.

That's pretty much it...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

En läskig clown går långsamt fram mot en säng där en kvinna ligger å gråter och försöker krypa längre och längre in.

Steven Kings "IT"? kanske, ska leta efter en länk

http://www.imdb.com/title/tt0099864/

Medlem

Tänkte på den med, Har haft scenen i huvudet sen typ 14 år tillbaka.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Om man kunde köpa denna filmen så hade jag inte tvekat,bättre film finns nog inte:D

http://www.youtube.com/watch?v=q9UKvZKpZp4

Medlem

Jag vill veta namnet på en thriller, tror det var med Jodie Foster. Filmen utspelar sig i ett hus med spöken i. I slutet visar det sig att det var Jodie Foster och hennes familj som var spökena och det var vanliga människor som bodde i huset.


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

Hunter---> Låter som The Others med Nicole Kidman.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Nu har jag en svår en. Minns inte mycket av den men handlar om typ Einstein men är en helt oseriös komedi vet att han klyver atomen med en skruvmejsel i ett gammalt skjul som flyger i luften och har för mig att han gillar att sitta i badet och spel fiol. Någon som vet?

10s senare slog det mig att det är Young Einstein jag tänker på.

Medlem

yep Young Einstein

finns en till film med han som spelar einstein (Yahoo Serious)

Reckless Kelly

Medlem

1:an är nice, men del två är cool med Henry Rollins...

Medlem

Söker en film som handlar om två pojkar där den ene lider av någon form av blodsjukdom om jag minns rätt. De rymmer härifrån (tror jag) och så småningom stöter de på någon karl som inte vill dem så väl, grabben med sjukdomen tar då fram en kniv och förklarar att ifall han skär sig nu så kommer alla i hans omgivning få denna sjukdom, så småningom mår han sämre och sämre och tvingas till slut ta in på sjukhus där han dör.
Sjukdomen kan möjligtvis vara AIDS. Hjälp mig!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Ny film som jag behöver namnet på. Satt och kollade på Brudens far med Steve Martin och komma att tänka på den. Den handlar om en far som har problem när hans dotter börjar dejta, minns inte mer än att i slutet börjar problemen om för då börjar lillasystern. Har bara för mig att den var riktigt kul och borde vara från 80-90 talet. Någon som vet?

Medlem
Skrivet av flue:

Ny film som jag behöver namnet på. Satt och kollade på Brudens far med Steve Martin och komma att tänka på den. Den handlar om en far som har problem när hans dotter börjar dejta, minns inte mer än att i slutet börjar problemen om för då börjar lillasystern. Har bara för mig att den var riktigt kul och borde vara från 80-90 talet. Någon som vet?

Det låter som typ 90% av filmerna på detta tema. Mer information, vad händer i filmen?

En bra funktion för att hitta filmer på IMDB är att söka på "keywords" - i ditt fall exempelvis "daughter, father, dating" osv...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar