Ubisoft är också öppna för att bli uppköpta

Robot
Ubisoft är också öppna för att bli uppköpta

Men kan även stå på egna ben.

#Ubisoft


Medlem

Tencent är nog intresserade, förövrigt så är det nog bara Sony som har de ekonomiska musklerna som krävs, eventuellt EA. Högst tveksamt om Microsoft kommer att göra några större köp ett tag framöver, särskilt inte förrän Activision Blizzard affären har gått igenom.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Tencent är nog intresserade, förövrigt så är det nog bara Sony som har de ekonomiska musklerna som krävs, eventuellt EA. Högst tveksamt om Microsoft kommer att göra några större köp ett tag framöver, särskilt inte förrän Activision Blizzard affären har gått igenom.

Tror inte Sony har råd, däremot så är Microsoft långt ifrån färdiga med sina köp.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Är det någon som köper upp dem tycker jag inte de ska få bestämma själva, vill att någon annan kan styra o ställa o neka dem plantera massa NFT o skit i spelen.

Medlem

Tycker att sony och ms kan vara nöjda med vad de har, spelvärlden vinner inget på att bara ha två giganter.

Medlem

Höll inte Ubi på att bli uppköpta (fast sneaky) av Vivendi för en massa år sedan ? Bland annat därför Tencent kom in i bilden. Som en "räddande ängel"

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Höll inte Ubi på att bli uppköpta (fast sneaky) av Vivendi för en massa år sedan ? Bland annat därför Tencent kom in i bilden. Som en "räddande ängel"

Jag har också för mig det. Var det inte tack vare dom som det tvingades in mp segment i alla AssCreed spel ett tag för att dom trodde det skulle sälja mer spel?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tycker att sony och ms kan vara nöjda med vad de har, spelvärlden vinner inget på att bara ha två giganter.

Embracer och tencent?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Embracer och tencent?

Alla glömmer Embracer, europas största spelföretag, 50% högre börsvärde än Ubisoft t.ex. som är tvåa. 😅

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/varmlandska-spelja...

Medlem

Tja, de har ju ett par underbara ip's som Beyond Good & Evil och Rayman.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Tack för Embracer group...Deras svar på frågan om att bli uppköpta var "Vi är inte till salu"...

Medlem
Skrivet av necrolock:

Tencent är nog intresserade, förövrigt så är det nog bara Sony som har de ekonomiska musklerna som krävs, eventuellt EA. Högst tveksamt om Microsoft kommer att göra några större köp ett tag framöver, särskilt inte förrän Activision Blizzard affären har gått igenom.

... Har du någon koll på hur mycket pengar MS har i jämförelse med Sony? Sony om någon har inte råd att kasta pengar omkring sig.

Medlem
Skrivet av kaealy:

... Har du någon koll på hur mycket pengar MS har i jämförelse med Sony? Sony om någon har inte råd att kasta pengar omkring sig.

Man kan nog inte räkna så rakt av.
Precis som hela MS inte är XBOX är inte hela Sony, Playstation.
Playstation "är större" än XBOX fortfarande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tencent eller Microsoft kommer nog vilja äta upp dem


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bara det inte blir Tencent


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan nog inte räkna så rakt av.
Precis som hela MS inte är XBOX är inte hela Sony, Playstation.
Playstation "är större" än XBOX fortfarande

Har ingen betydelse att Playstation är större än Xbox.
Det vi är nu fortfarande företaget Microsoft eller Sony (exempel) som skulle köpa Ubisoft inte Playstation eller Xbox.

Taget ur minnet så har Microsoft någonstans runt 10 ggr bättre resultat jämfört med Sony, med knappt dubbla antalet anställda . (110 000 mot 180 000)

Då beaktar vi inte att MS resultat är till mycket stor tjänster och mjukvara. (Windows, Azure, Office, Teams m.m)
Där personalen är till stor del utgiften.
Sony har avsevärt mycket mer produkter, tjänster som kräver långsiktigainvesteringar (tv/ljud, mobiler, filmer m.m)

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Har ingen betydelse att Playstation är större än Xbox.
Det vi är nu fortfarande företaget Microsoft eller Sony (exempel) som skulle köpa Ubisoft inte Playstation eller Xbox.

Taget ur minnet så har Microsoft någonstans runt 10 ggr bättre resultat jämfört med Sony, med knappt dubbla antalet anställda . (110 000 mot 180 000)

Då beaktar vi inte att MS resultat är till mycket stor tjänster och mjukvara. (Windows, Azure, Office, Teams m.m)
Där personalen är till stor del utgiften.
Sony har avsevärt mycket mer produkter, tjänster som kräver långsiktigainvesteringar (tv/ljud, mobiler, filmer m.m)

Det är klart det har betydelse.
Men det klart, MS kan ju besluta att ta budget från nått annat och "lägga över det till xbox" och köpa mer studios så klart, men det var inte det jag menade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony är nog inte intresserade, med tanke på hur kritiska dom är till spel som är opolerade. Dom skrotade en days gone uppföljare för att spelet var buggigt och inte sålde som förväntat.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Sony är nog inte intresserade, med tanke på hur kritiska dom är till spel som är opolerade. Dom skrotade en days gone uppföljare för att spelet var buggigt och inte sålde som förväntat.

Days gone har sålt i 9miljoner ex, och det var också hyllat som det bäst säljande spelet på psn, samt det 19:de bäst säljande spelet i USA det året.

Om ditt påstående stämmer så ställer jag mig kritiskt till Sonys ledarskap


signatur

Everyday I worry all day

Börjar fundera snart hur mycket som krävs för att konkurrenslagarna kommer börja stoppa uppköp

Medlem
Skrivet av Angelino:

Days gone har sålt i 9miljoner ex, och det var också hyllat som det bäst säljande spelet på psn, samt det 19:de bäst säljande spelet i USA det året.

Om ditt påstående stämmer så ställer jag mig kritiskt till Sonys ledarskap

Here you go https://www.fz.se/nyhet/288871-days-gone-regissor-havdar-att-sony-uttryckte-besvikelse-trots-att-spelet-salde-battre-an-ghost-of-tsushima

Jag är ganska säker på att anledningen till varför Sony hyllar ghost of tsushima men inte days gone är för att days gone fick sämre betyg av stora outlets och priset sjönk betydligt fortare än priset för ghost of tsushima. Det handlar inte om hur många kopior man säljer, det handlar om hur många kopior man säljer till fullpris. Sen TROR jag att budgeten för days gone var större än ghost, men det går inte att få tag i uppgifter om det. Days gone är säkert helt ok (har inte spelat) men när man jämför med andra Sony exklusiva titlar så är det kvalitetsskillnader. Ribban hos Sony är hög antar jag.

Medlem

Sony skulle ju kunna köpa in sig i Ubisoft, dom behöver inte nödvändigtvis köpa hela direkt. Tror också att olika företagskultur kan vara en grej också. Skillnad på hur ett japanskt och ett franskt företag jobbar.

Medlem

Det vore inte bra om Ubisoft blir uppköpta. Europa behöver också ha egna utgivare som inte styrs av Amerika eller Kina...

Medlem

Personligen vet jag inte vad, av ubisoft som jag vill ha. Så för mig kvittar det faktiskt.

Det hade väl varit om de satsar mer på prince of persia. Assassin's Creed borde ha lags ner för länge sedan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Så länge EPiC inte shoppar upp UBIsoft så är jag lycklig. Jag vill se en återgång av UBIsoft spel tillbaka till Steam klienten därför vore jag glad om Valve öppnade sin portmonnä. Eller MicroSoft som nu släpper alla sina spel till Steam Store. SONY kanske skulle behöva denna studio men det tar ju år innan de släpps till dator och Steam launcher...
____________________________
EPiC kan äta en purjolök..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar