Street Fighter 6 har utannonserats

Robot
Street Fighter 6 har utannonserats

Spana in Ryu och Luke i teaser-trailern.

#Capcom, #Street-fighter-6, #nyhetstips


Medlem

Kan ju hoppas det kommer till både Playstation, Xbox och pc.

Medlem

Love it!
Blir ett day one köp och sedan spela med arcade stick

Medlem

FZ var väldigt snabba med denna nyhet, verken Eurogamer eller PCgamer.com har hunnit skriva något än. Snyggt jobbat!
Blir absolut ett köp, dags att skaffa en arcade stick också. Körde 5:an en del men inte lika mycket som 4:an.

Medlem

Hadouken!
Snygg teaser.

Jag trodde nedräkningen var till något RE.

SF är skoj så jag är inte besviken. Hoppas det finns story mode, då jag är värdelös i Multiplayer.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag förstår fortfarande inte hur de tror att den där Luke ska kunna agera frontfigur, han är jäkligt boring i min mening. Men det är kul att vi har en uppföljare officiellt utannonserad. Hoppas detta spel släpps i ett bättre skick än SFV gjorde på launch.

Testpilot

Snyggt av @PcGamer att gissa rätt

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Snyggt av @PcGamer att gissa rätt

det var väl kanske inte en så svår gissning ändå =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas dettta är mer hur spelet ser ut än den skiten som varit i sf4 och 5 med alla svarta linjer och outlines.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

det var väl kanske inte en så svår gissning ändå =D

Ändå var han typ ensam om att gissa på det? Jaja kul med nytt SF även om det nog inte är för mig.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Hadouken!
Snygg teaser.

Jag trodde nedräkningen var till något RE.

SF är skoj så jag är inte besviken. Hoppas det finns story mode, då jag är värdelös i Multiplayer.

SF är ju tyvärr ett sådant spel som får än att hoppas att de blir uppköpta av Sony. ¨
Tror det var 4:an som hade så dålig budget så att det inte ens fanns Story mode från början.
Senaste Marvel VS Capcom väl tyvärr en kalkon och cash-grab :/

Nu så äger ju Sony Evo så deras intresse och förmåga att satsa borde ju också vara väldigt hög.

En annan anledning till att jag inte säger Microsoft här är att Killer Instinct vart ett sådant fiasko och ifall de hade intresse för detta så skulle de lika gärna släppa ett nytt KI, inget fel på det IP:t annar heller.

Att Microsoft verkar arbeta på ett eget Monster Hunter skulle ju kunna bidra till intressant konkurrens, ifall vi går utanför SF.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

SF är ju tyvärr ett sådant spel som får än att hoppas att de blir uppköpta av Sony. ¨
Tror det var 4:an som hade så dålig budget så att det inte ens fanns Story mode från början.
Senaste Marvel VS Capcom väl tyvärr en kalkon och cash-grab :/

Nu så äger ju Sony Evo så deras intresse och förmåga att satsa borde ju också vara väldigt hög.

En annan anledning till att jag inte säger Microsoft här är att Killer Instinct vart ett sådant fiasko och ifall de hade intresse för detta så skulle de lika gärna släppa ett nytt KI, inget fel på det IP:t annar heller.

Att Microsoft verkar arbeta på ett eget Monster Hunter skulle ju kunna bidra till intressant konkurrens, ifall vi går utanför SF.

SFIV hade story. Det var SFV som släpptes utan story, men som lades till i efterhand som gratis DLC.

Det kommer komma nytt KI. Senaste informationen/ryktet är att Microsoft har gått ihop med en japansk studio som ska göra nästa KI (dock så vet man inte vilken studio det pratas om).

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

SFIV hade story. Det var SFV som släpptes utan story, men som lades till i efterhand som gratis DLC.

Det kommer komma nytt KI. Senaste informationen/ryktet är att Microsoft har gått ihop med en japansk studio som ska göra nästa KI (dock så vet man inte vilken studio det pratas om).

SFIV hade inte alls story mode, det hade arcade mode. Vilket SFV inte hade utan fick istället ett dlc med story mode.

Account Executive @ FZ

Oh, trevligt med ett nytt SF! Håller tummarna att det leder till att det snart kommer lite arkadstickor till PS5 också.


signatur

Practice makes purple.
Jesper Norrwie - Account Executive @ Geeks AB

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det kommer komma nytt KI. Senaste informationen/ryktet är att Microsoft har gått ihop med en japansk studio som ska göra nästa KI (dock så vet man inte vilken studio det pratas om).

Hoppas verkligen det och att de går tillbaka till sina rötter.
Fruktansvärt besviken på senaste försöket, de borde behållit de vuxnare temat och haft modern grafik.
En blandning emellan Mortal Kombat och SF typ, fast med lite högre tryck i gameplay kanske, kanske är just det de lyckats få till senaste MK.

Det kanske är lite inbillning, men jag upplever också att SF har gått lite mer åt Tekken hållet i stilen.

Medlem

Okej. Dags att släppa Street Fighter 5 till Xbox One/Series då. Hur länge kan man betala för exklusiviteten?

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Hadouken!
Snygg teaser.

Jag trodde nedräkningen var till något RE.

SF är skoj så jag är inte besviken. Hoppas det finns story mode, då jag är värdelös i Multiplayer.

Trodde också det först, men sen såg jag att SF fyller 25 år, så då blev jag 95% säker på att det var SF6 och 100% att det var SF-relaterat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Okej. Dags att släppa Street Fighter 5 till Xbox One/Series då. Hur länge kan man betala för exklusiviteten?

Ja du, finansierar man typ 90% till dens existens tror jag den förblir ps exklusiv

Medlem

Ryu byggd som ett dubbel-kylskåp med skägg. Undra hur Zangief kommer att se ut då! Hahah


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas verkligen det och att de går tillbaka till sina rötter.
Fruktansvärt besviken på senaste försöket, de borde behållit de vuxnare temat och haft modern grafik.
En blandning emellan Mortal Kombat och SF typ, fast med lite högre tryck i gameplay kanske, kanske är just det de lyckats få till senaste MK.

Det kanske är lite inbillning, men jag upplever också att SF har gått lite mer åt Tekken hållet i stilen.

Killer Instinct 2013 är ett av om inte det bästa fightinspelet som kom ut på 2010 talet. Det sopade mattan med alla andra försök till multiplayer tack vare rollback och hade flertalet säsonger.
SF6 använder bara RE engine istället för Unreal. Kommer vara samma stil som 4an och 5an'

Trailern i sig säger ju absolut ingenting om spelet, vilket bekräftar att dom startat om utvecklingen av spelet för lite mer än två år sen och sparkat lead producern från projektet när interna tester sågat spelet med fotknölarna.
Man kan bara hoppas att dom fattat vad alla västerländska utvecklare av fightingspel gjort för scenen och följer efter. Tog bara 4 år för dom att fixa SF5...

Medlem
Skrivet av Tung:

Killer Instinct 2013 är ett av om inte det bästa fightinspelet som kom ut på 2010 talet. Det sopade mattan med alla andra försök till multiplayer tack vare rollback och hade flertalet säsonger.
SF6 använder bara RE engine istället för Unreal. Kommer vara samma stil som 4an och 5an'

Trailern i sig säger ju absolut ingenting om spelet, vilket bekräftar att dom startat om utvecklingen av spelet för lite mer än två år sen och sparkat lead producern från projektet när interna tester sågat spelet med fotknölarna.
Man kan bara hoppas att dom fattat vad alla västerländska utvecklare av fightingspel gjort för scenen och följer efter. Tog bara 4 år för dom att fixa SF5...

Vi har nog olika perspektiv på detta, det jag beskriver är ju andra aspekter ur spelet än det du tycker intressant.
Jag skulle beskriva det som tråkigt, mesigt och fult, men visst så kanske det rullade på väldigt bra i multiplayer.
De punketerna jag tog upp beskriver detta.
De äldre spelen och arkadspelet var ju betydligt mer spännande, mer intressant soundtrack(för tiden).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vi har nog olika perspektiv på detta, det jag beskriver är ju andra aspekter ur spelet än det du tycker intressant.
Jag skulle beskriva det som tråkigt, mesigt och fult, men visst så kanske det rullade på väldigt bra i multiplayer.
De punketerna jag tog upp beskriver detta.
De äldre spelen och arkadspelet var ju betydligt mer spännande, mer intressant soundtrack(för tiden).

Jag förstår att du personligen tycker att snes och N64 spelen är bättre, rent objektivt är det två helt olika spelserier. Jag hade kul med N64 spelet, Jag älskar KI 2013.

Att du beskriver ett XBLA spel som ett total fiasko är intressant då dom tjänade ihop sina pengar och fick fortsätta i ett par säsonger, är allt annat än ett fiasko för ett AA spel.

Medlem
Skrivet av Tung:

Jag förstår att du personligen tycker att snes och N64 spelen är bättre, rent objektivt är det två helt olika spelserier. Jag hade kul med N64 spelet, Jag älskar KI 2013.

Att du beskriver ett XBLA spel som ett total fiasko är intressant då dom tjänade ihop sina pengar och fick fortsätta i ett par säsonger, är allt annat än ett fiasko för ett AA spel.

Jo, jag överdrev väl lite där
Men jag gillade det inte och hade hellre sett något helt annat.
MK X och MK11 bevisade senare att det gick att göra den typen av spel som jag hade hellre viljat se och nå stor publik, vilket nog inte Microsoft trodde var möjligt runt den tiden, speciellt med tanke på hur illa det var med MK serien då.
Kan ju vara så att större företag är lite fega för att nå stor publik och vill Disneyfiera allting också...

Medlem

Fint ändå att man sparat pengar och lagt drygt $65 på att köpa en färdig logga från Adobe.

Medlem

Känns som jag har fått 6 olästa meddelanden när jag tittar på loggan. 😛

1
Skriv svar