Elden Ring firar releasevecka med ny, ödesmättad trailer

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade kunnat ge min vänstra kula på att detta kommer att bli GOTY 2022.

Asbra trailer, hade inte kunnat bli mer hype nu!

Skrivet av Deekar:

Haha vågat med tanke på vad för spel som är tänkt att ha release 2022😂
God of War Ragnarök, Starfield och det kanske ännu mer hypeade spelet Zelda BotW 2😂

Om man ska snacka lite ovanligt så skulle jag säga att Callisto Protocol har stor potential att slå lite som Dead Space gjorde 2008. Ytterst sällan att skräck-genren ges AAA-budgetar, eller vilken nichad-genre som helst med tanke på vad spel kostar att utveckla med dagens förväntan. Därför är det ju lite extra trevligt att spel som Souls ändå går runt och fortsätter komma ut utan att falla totalt in i mainstream för att klara budget.

Tror förövrigt att Sony bara inväntar att ELDEN-hypen ska lägga sig så kör de igång marknadsföringen för en remaster av Bloodborne som ett uppsving inför ett BloodBorne 2 av Bluepoint. Det säger i alla fall min vänstra spåkula. MEN FOKUS NU, på fredag blir det helt klar Elden!

Medlem
Skrivet av heady89:

Om man ska snacka lite ovanligt så skulle jag säga att Callisto Protocol har stor potential att slå lite som Dead Space gjorde 2008. Ytterst sällan att skräck-genren ges AAA-budgetar, eller vilken nichad-genre som helst med tanke på vad spel kostar att utveckla med dagens förväntan. Därför är det ju lite extra trevligt att spel som Souls ändå går runt och fortsätter komma ut utan att falla totalt in i mainstream för att klara budget.

Tror förövrigt att Sony bara inväntar att ELDEN-hypen ska lägga sig så kör de igång marknadsföringen för en remaster av Bloodborne som ett uppsving inför ett BloodBorne 2 av Bluepoint. Det säger i alla fall min vänstra spåkula. MEN FOKUS NU, på fredag blir det helt klar Elden!

Enligt Omnipotent så ser det mörkt ut med Bloodborne-relaterade släpp, eller har åtminstone inte hört ett pip om det:

"Never say never I guess, and it’s definitely far more likely than any sequel but with that being said. In my entire time as an ‘insider’ I’ve been privy to a lot of stuff that From has worked on or been even somewhat related to in the past few years, Sekiro and Elden Ring being the big ones obviously, but also Demon’s Souls remake, Dark Souls Remastered, Metal Wolf Chaos, Deracine, and stuff that hasn’t even been announced yet.

While I don’t know every detail of everything, and some things I’ve known far more about than others, I’ve never come across anything being done with Bloodborne, even when actively seeking it out, multiple times, over a period of years. Sequel, Remaster, PC port, even a patch. Never have I heard a peep about anything, at least not from a concretely reliable place. So, do with that information what you will."

https://www.psu.com/news/bloodborne-2-bloodborne-remaster-are...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nope. Blir Elex 2 myspys 1 mars istället. 👍

Medlem

Mäktig trailer!
Blir lite sugen på att köra som astrologer/prophet nu.

Medlem

Står och velar mellan detta och Horizon men tror det lutar åt Elden trots allt. Om embargot lyfter den 23:e så hoppas jag på att DF kommer med någon matig tech review, gärna där de jämför de olika plattformarna så jag kan ta ett beslut baserat på det.

Vad ska ni spela på? PC, Xbox eller PlayStation?

Medlem
Skrivet av pinky:

Står och velar mellan detta och Horizon men tror det lutar åt Elden trots allt. Om embargot lyfter den 23:e så hoppas jag på att DF kommer med någon matig tech review, gärna där de jämför de olika plattformarna så jag kan ta ett beslut baserat på det.

Vad ska ni spela på? PC, Xbox eller PlayStation?

Xbox!

Medlem

Det går knappt att förstå att det kan finnas så här bra spel. Fantastisk värld och atmosfär, spännande mystik, otrolig spelmekanik och combat, utmanande på riktigt. Och nu dessutom i open world.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Inte mycket för souls spel, men funderar på att ge det en chans. Riktigt jäkla snygg dark fantasy design på monster.

Är det alltid en totalt inlevelse-krossande lysande aura runt andra spelare i mp..?
Hoppas man kan stänga av det.

Nu är väl inte grafiken det viktigaste för de flesta.
Men är det bara jag som tycker grafiken inte är någon höjdare? Det är 2022 och på vissa ställen i trailern ser det ut som Arma 3 som släpptes 2013. Särskilt vegetation på närmare håll.
Känns lite som grafikutvecklingen har stannat av i ett slags övergångsläge nu och alla utvecklare väntar på att det kommer en boom när UE5 blir mer användarvänlig.

Klart du ska ge det en chans! Nu när det är ett Soulsspel som försöker avvika lite från de andra, med open world och lite tydligare story.

Du är inte den enda som noterar bristande grafik. Det är precis samma kvalitet som Dark Souls 3 från 2016. Gjort för PS4/XOne-generationen.

Men man kan inte få allt. För mig är det där fortfarande ändå tillräckligt snygg och vacker grafik. Mer än tillräckligt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det går knappt att förstå att det kan finnas så här bra spel. Fantastisk värld och atmosfär, spännande mystik, otrolig spelmekanik och combat, utmanande på riktigt. Och nu dessutom i open world.

Det är detta jag menar. Man tar ut i förskott att ett spel är ett mästerverk utan att ens ha spelat det😅

Så hypeat så det nästan blir löjligt😅

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha vågat med tanke på vad för spel som är tänkt att ha release 2022😂
God of War Ragnarök, Starfield och det kanske ännu mer hypeade spelet Zelda BotW 2😂

God of War tror jag absolut kan bli en värdig utmanare, men Stafield är i min bok överhypat som fan då man inte ens har fått se något vettigt från det än (troligtvis blir det ytterligare ett "meh"-spel från Bethesda) och BotW 1 var det absolut tristaste Zelda-spelet jag har klarat (vet att det är unpopular opinion). För övrigt vette jag fasen om jag tror på att Stafield och BotW 2 ens släpps i år.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Det är detta jag menar. Man tar ut i förskott att ett spel är ett mästerverk utan att ens ha spelat det😅

Så hypeat så det nästan blir löjligt😅

Nej då. Alla deras spel från Demon souls o Dark souls 1-3 o Bloodborne är 9.5/10 eller 10/10.

Det är närmast en garanti att Elden Ring är ett mästerverk nu när vi sett gameplay.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej då. Alla deras spel från Demon souls o Dark souls 1-3 o Bloodborne är 9.5/10 eller 10/10.

Det är närmast en garanti att Elden Ring är ett mästerverk nu när vi sett gameplay.

Håller med. Det är lite som ett förhållande, man litar på varandra när det är bra.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

God of War tror jag absolut kan bli en värdig utmanare, men Stafield är i min bok överhypat som fan då man inte ens har fått se något vettigt från det än (troligtvis blir det ytterligare ett "meh"-spel från Bethesda) och BotW 1 var det absolut tristaste Zelda-spelet jag har klarat (vet att det är unpopular opinion). För övrigt vette jag fasen om jag tror på att Stafield och BotW 2 ens släpps i år.

Jo men bara för att du inte gillar BotW (inte jag heller) så kan de ju mycket väl bli årets spel;p

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej då. Alla deras spel från Demon souls o Dark souls 1-3 o Bloodborne är 9.5/10 eller 10/10.

Det är närmast en garanti att Elden Ring är ett mästerverk nu när vi sett gameplay.

Tänk besvikelsen OM de inte skulle va ett mästerverk nu😂

Medlem
Skrivet av lerb:

Precis som Borås!

I egenskap av boråsare kan jag bekräfta detta.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar