Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nej, det är fortfarande 1,1 miljoner spelare. Ganska otroligt ändå.

Kul för det är ett otroligt roligt spel! Men jobbigt med köer😅

Medlem
Skrivet av Deekar:

Snart 2 veckor efter launch så är det fortfarande megaköer. Trodde ärligt talat att de skulle lägga sig nu men de verkar det inte göra!

De har minskat en del, i alla fall på Zimmevale.

Medlem

Jag letar efter en trevlig guild på Thaemine. Någon som spelar där och har plats i sin?

Medlem
Skrivet av Fulci:

De har minskat en del, i alla fall på Zimmevale.

Knappt. Jag spelar Zimmervale, kunde fan inte komma in i eftermiddag/kväll😅

Medlem
Skrivet av Fulci:

De har minskat en del, i alla fall på Zimmevale.

Köerna går markant mycket fortare, tyvärr verkar inte serverna för Dungeons palla med trycket.

Spelet ligger fortfarande stadigt på 1 mille spelare och vid det här laget bör det har sjunkit en del som många har trott men så är verkligen inte fallet. Jag har märkt att på natten när det sjunker ner till 950 000 ish spelare och nedåt börjat spelet beté sig normalt. Denna statistiken är ju förmodligen EU och NA sammanlagt men det är var jag har lagt märke till.

Medlem

Kör på Antares. Köerna är ju som de är, men sällan man måste vänta mer än 10-15 minuter även vid peak nu.

Lirar ändå bara för PvE primärt. Tveksamt om jag har intresse av att köra vidare senare och PvP känns väldigt avlägset rent generellt

Medlem

Är det någon server på EUW, ni som spelar där, kan rekommendera? Där det finns folk

NiC
Medlem

Det verkar som att fixen för matchmaking problemen för EUC var att sänka antalet samtidiga spelare. Så köerna är nu återigen runt 17k vid 14 tiden.

Medlem

Hellre det ärligt talat. Inget är bra men att inte kunna göra instanser mellan 13-02 är värre imo...

Medlem

Nej nu lägger jag detta spel på hyllan. Pallar inte planera hela dagen utifrån ett spel. Omöjligt som småbarnsförälder. Så ni får iaf en mindre i kön på Zinnervale minst 1 vecka😝

Värdelöst...

Medlem
Skrivet av NiC:

Det verkar som att fixen för matchmaking problemen för EUC var att sänka antalet samtidiga spelare. Så köerna är nu återigen runt 17k vid 14 tiden.

Ne tror det är för det är sportlov nu

Medlem

Börja med 15000 i kö, låste sig på runt 7000 så börjar vi om igen.

Nu låste den sig på 3868

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nej nu lägger jag detta spel på hyllan. Pallar inte planera hela dagen utifrån ett spel. Omöjligt som småbarnsförälder. Så ni får iaf en mindre i kön på Zinnervale minst 1 vecka😝

Värdelöst...

Håller med har osså gett upp

NiC
Medlem

Vi lämnade våra t2 gubbar på zinnervale igår och började om på EUW. Det suger. Men tror det kommer bli bra framöver.

Medlem
Skrivet av NiC:

Vi lämnade våra t2 gubbar på zinnervale igår och började om på EUW. Det suger. Men tror det kommer bli bra framöver.

Jag och mina polare gjorde samma sak igår och började på Stonehearth. Även om vi hade 100+ timmar var det inte värt att stanna och det skulle bara bli svårare att byta ju längre tid man fortsatte.

Medlem

Gjorde också en ny på Stonehearth! Verkar vara ganska många skandinaver.

NiC
Medlem
Skrivet av Gullet:

Jag och mina polare gjorde samma sak igår och började på Stonehearth. Även om vi hade 100+ timmar var det inte värt att stanna och det skulle bara bli svårare att byta ju längre tid man fortsatte.

Skrivet av Dyngo:

Gjorde också en ny på Stonehearth! Verkar vara ganska många skandinaver.

Det blev på Stonehearth för oss också. Verkar vara enligt discord, den nya engelsk/skandinaviska servern.

Dex
Medlem

Börjar också tröttna rätt rejält på att planera jobb dagarna så att jag kan logga in så tidigt som möjligt så man kan spela sen efter jobb, men är verkligen inte sugen på att börja om helt från början på EUW server heller.

Mina vänner har också gett upp och kommer testa mer sen när dom är klara med Horizon och Elden Ring så funderar på att göra samma sak. Förhoppningsvis så är kö tiderna bättre på Thirain om någon vecka, men vem vet.

Ah beslutsångest

Medlem
Skrivet av NiC:

Vi lämnade våra t2 gubbar på zinnervale igår och började om på EUW. Det suger. Men tror det kommer bli bra framöver.

Gjorde samma här, bytte server till EU West. Hade ändå inte öppnat mina founders packs så att säga


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av NiC:

Det blev på Stonehearth för oss också. Verkar vara enligt discord, den nya engelsk/skandinaviska servern.

Vi valde den servern också för samma anledning

Tyvärr hängde inte resten av folket i guilden med över till EUW men vi gör ett försök på denna servern med.
Myshörnan heter vi och alla är välkomna. 30+are i sina bästa år

Medlem

Bytte till euw, utan tvekan visst bara 8k köer efter nya regionen sattes upp från 12k , men ne har annat o göra en att sitta i en kö.

Hade inte pushat så hårt så var väl typ lvl 47 när jag bytte region, chrystaline auran följde med från founders pack till alla regioner iaf us och eu när jag testade runt.

Sen hur länge man spelar får tiden utvisa, tar det lilla lugna är mitt chill spel för 2022 tills nått annat dyker upp.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Förbannad över att jag råkade ta Launch celebration-packet på fel server. Fattade inte förrän i efterhand att det inte var nåt exklusivt för European west-servrarna.

Medlem

Hela vår gulls bytte till EUW. Lämnade allt vi hade på Thirain.

Men det känns bättre nu när man kan spela tillsammans, och att systemen fungerar. Tänker på Dungeons etc.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Oppen:

Köerna är slut om 7-10 dagar högst och då är flera servrar rena öken...Håll ut ingen stress

Not really

Medlem

Kör på Inanna och varenda dungeon tar en kvart att komma in i om man ens kan joina överhuvudtaget

KUL SPEL ÄNDÅ!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Gnällkuk
Skrivet av unforg0tten:

Kör på Inanna och varenda dungeon tar en kvart att komma in i om man ens kan joina överhuvudtaget

KUL SPEL ÄNDÅ!

Ja, försökte mig på att spela lite av dessa igår kväll. 9/10 gånger så hävdade den att inte alla var redo, trots att alla hade markerats som redo med 18s kvar av timern.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nu ger jag upp på Zinnervale. Någon som rekommenderar någon annan server? Ifall någon skulle vilja lira så hade det varit super. Tänkte göra en paladin denna gång.

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Nu ger jag upp på Zinnervale. Någon som rekommenderar någon annan server? Ifall någon skulle vilja lira så hade det varit super. Tänkte göra en paladin denna gång.

Wei eller valfri på EU West löste det för mig. Spelat nu i 2 kvällar runt 18-21 utan kö


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av NiC:

Det blev på Stonehearth för oss också. Verkar vara enligt discord, den nya engelsk/skandinaviska servern.

Ja, det blev samma för mig. Funkar inte att sitta och bevaka ett spel med TeamViewer och försöka sköta ett jobb samtidigt bara för att kunna klämma in en timme här och där på Zinnervale. Hojta om ni har en ledig plats i guildet


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Nu ger jag upp på Zinnervale. Någon som rekommenderar någon annan server? Ifall någon skulle vilja lira så hade det varit super. Tänkte göra en paladin denna gång.

Jag och några polare har börjat lira Slen på EU central. Inga köer alls och man kan crossspela med sina gamla gubbar på Zinnervale sen om man vill:)

Skriv svar