Guardians of the Galaxy sålde sämre än Square Enix väntat sig

Robot
Guardians of the Galaxy sålde sämre än Square Enix väntat sig
Medlem

Jag gillar verkligen Marvel, men av nån anledning känns GotG som ett random sci-fi spel. Visst, kul karaktärer, men vad jag sett från gameplay så känns det som inget nytt under solen och med tanke på prisen på spel så blev det en pass för mig.


signatur

I drank what?

Medlem

Detta spelet påminner lite om Wii U.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Haha, jag tror inte att jag någonsin har läst en artikel där SE säger att de är nöjda med försäljningen 😊

Medlem

Spelade precis igenom detta. Jag upplevde det som ett väldigt mediokert spel, med ganska tråkigt och repetetivt gameplay, men som vägdes upp av ett bra manus och soundtrack. Tycker att spelet höjdes lite väl högt mot skyarna, men antar att det är kontrasten mot det andra p2w Marvel-spelet.

Flakmonkey

Gillade verkligen det här. Visst rent spelmekaniskt så var det ju inget nytt och det finns tajtare spel, men "allt det andra" tycker jag är riktigt riktigt bra. Karaktärerna, handlingen, musiken, etc etc är top notch förutsatt att man gillar stilen förstås. Kan tänka mig att om man inte gillar filmerna (är väl få som läst comicsen antar jag) så kommer man nog ha svårt att uppskatta spelet, men jag gillade det verkligen och ser fram emot fler spel i samma anda, så hoppas det fortsätter sälja. Tycker i varje fall att man gör sig otjänst om man dömer ut det på förhand eftersom det är ett Marvel-spel som ges ut av Square Enix.

Medlem

Jag gillade spelet. Skulle nog ge det 4/5 i betyg.
Vackert, bra manus, bra karaktärer, bra röstskådisar, bra ljud.
Gameplay lite halvt och spelets största brist.

Överlag kändes det lite som Uncharted i rymden med mer humor. Vilket i sig inte är dåligt

Medlem

Nöjde mig med att kolla på diverse genomspelningar av spelet på Twitch. Såg ut som en underhållande berättelse där gameplay och strider utanför dialogvalen såg allt annat än underhållande ut.

Medlem

Som vanligt då hos Square Enix. Släpp ett nytt tomb raider för fan

Medlem

Tyckte spelet va riktigt bra, stark 4/5. Bryr mig dock inte om DLC och annat, spelar inte om mina spel såvida det inte är typ diablo

Medlem

Inget spel säljer som Square förväntar sig.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Frilansare

Uncharted i rymden som någon sa, gillade det och då är jag inget fan av superhjälte-spel.

Medlem

Jag hade sjukt kul med spelet från början till slut.. Bra humor, intressant Story och underbara miljöer

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha, jag tror inte att jag någonsin har läst en artikel där SE säger att de är nöjda med försäljningen 😊

SE har såna förvrängda förväntningar på sina spel. Deras Deus Ex spel sålda fantastiskt bra och gick med vinst i god marginal, men dom vill inte fortsätta med serien för att dom sålde inte enligt deras verklighetsfrånvända förväntningar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Värt att spela igenom det bara för handlingen och karaktärernas interaktion med varandra. Vad gäller gameplay så var det mediokert.

Medlem

En av mina favoriter från förra året, gillade bättre än filmerna faktiskt. Känns mer som klassisk sci fi än superhjälte-grej vilket är bra.

Spelet led lite av några spelförstörande buggar som drog ned på upplevelsen.

Bäst, inga planerade dlc, inga påtvingade köp eller köpa till sig utrustning etc. Det som finns får man spela sig till. Bra, ganska koncentrerad story vilket jag saknar ofta. Även om jag gillar open world spel så är detta ett bättre sätt för berättande.

Men konstigt egentligen att man sätter måttstock för hur bra ett spel är utifrån hur mycket skit och som utvecklare annars proppar in i sina spel bara för att sälja onödigt innehåll.


signatur

Ultrazine

Medlem

Tyckte om spelet, bättre manus än filmerna vilket är lite oroväckande.

Jag tror dock deras ”dåliga” försäljning kan ha berott på alla de röda flaggor Avengers hade och folk satte detta spel i samma fack, på förhand. För det gjorde jag i början.

Så de har bara sig själv att skylla på.

Medlem

Jag tror att många är lite mätta på Avengers men även superhjältar överlag.

Medlem

Väldigt konstigt att de är förvånade faktiskt, marknadsföringen var ju fruktansvärt dålig för detta spel.
Verkar till och med så illa så att många trodde att det var en expansion till Avengers.

De borde åtminstone varit ute med spelet till recensenter ganska långt i förväg, ifall de trodde på produkten.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Väldigt konstigt att de är förvånade faktiskt, marknadsföringen var ju fruktansvärt dålig för detta spel.
Verkar till och med så illa så att många trodde att det var en expansion till Avengers.

De borde åtminstone varit ute med spelet till recensenter ganska långt i förväg, ifall de trodde på produkten.

Kan verkligen bara hålla med här.

Personligen tyckte jag spelet var riktigt bra och skulle nog säga 4 av 5 rent nöjesmässigt. Gameplay var mest ok, men story, karaktärer, miljöer och MUSIKEN VAR FANTASTISK

Dock är det nog av dom sämsta marknadsföringarna någonsin för en AAA studio känns det personligen som. Var ju "ingen" som visste vad detta spelet var innan det kom och som Fearnox säger var det många som bara trodde det var mer av Avengers spelet.
Jätte konstigt hanterat av marknadsförings avdelningen för detta spelet.

Medlem

Köpte det på release och ångrade inte en sekund att gjorde det Bra underhållande äventyr tycker jag

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Väldigt konstigt att de är förvånade faktiskt, marknadsföringen var ju fruktansvärt dålig för detta spel.
Verkar till och med så illa så att många trodde att det var en expansion till Avengers.

De borde åtminstone varit ute med spelet till recensenter ganska långt i förväg, ifall de trodde på produkten.

Ja jag trodde det till och med, gick omkring och hade åsikter om att det var sjukt dåligt att sälja en expansion för fullpris. Sen köpte jag det senare och blev nog en av de största överraskningar rent spelmässigt jag haft, mycket då på grund av förväntningarna. Dock ett riktigt underhållande spel, manus, humorn och 80-talsnostalgin satt som en smäck för mig. Även om kanske spelmekaniken inte är så banbrytande. Men att bli "rickrollad" när man ska skjuta utomjordingar var briljant


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det känns som att spelet flög under radarn för många.

Om det här var det första Marvel spelet från SE istället för Avengers då hade det nog också sett annorlunda ut.
Tror att många i kundgruppen inte tog upp titeln för att det kom tätt efter det första och att det var en besvikelse.

Medlem

Ohhh Xbox Game Pass incoming. 🤘

Medlem

Med tanke på hur... "det andra" spelet gick så borde de väl ha ... anpassat ... sina förväntningar. Å andra sida var "det andra" spelet så j-a dumt tänkt att man inser att SE är verklighetsfrånvända på en absurd skala.
Tyckte väl GotG var rätt ok, snyggt, och ett steg åt rätt håll efter... "det andra spelet" (who shall not be named ever again). Man hoppades de hade lärt sig av sina misstag. Synd det inte var tvärt om. Det där andra spelet hade en bra single player kampanj och potential. Mer single player och faktiskt innehåll så kunde det varit kul som tusan. GotG däremot hade jag inte sörjt om det blev en lootraidondemanddestinyclonecrapper. Även om jag typ gillade det, även om det inte var min typ av spel, även om... Ah, whatev'...

NEXT! (Spider-man 2, tack...)

Medlem

Väntar in lite rea på spelet innan köp .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dagen den kommer till Gamepass får de +1 spelare här☺️

Medlem

Jag gillade verkligen inte detta. Handlingen gjorde däremot att man tog sig igenom det. Resten var rent ut sagt skit. Combat var förbannat segt och tråkigt.

Medlem

Gillade guardians! Tyckte det var ett roligt spel...


signatur

stavfel är min grej

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha, jag tror inte att jag någonsin har läst en artikel där SE säger att de är nöjda med försäljningen 😊

Väldigt relevant: https://kotaku.com/guardians-galaxy-gotg-square-enix-sales-ta...

1
Skriv svar