Elden Ring får tokhöga betyg från alla håll och kanter

Robot
Elden Ring får tokhöga betyg från alla håll och kanter

"Hellre en Elden Ring än en ring i elden" – gammalt Gandalf-ordspråk.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Väldigt trevliga nyheter för oss fans av FromSoft och Miyazaki Fredag kan inte komma snabbt nog!

Medlem

Ser barnsligt mycket fram emot att inleda äventyret snart. Har aldrig tvivlat på att det här skulle bli något utöver det vanliga.

Kommer definitivt sitta uppe för att kunna spela så fort som möjligt.

Medlem

Ibland är det bara så skönt att ha 100% rätt.
Vi ses inatt Tarnished!

Medlem

Inte lirat nått souls spel innan men vännerna har tjötat om det så nu blir det åka av kl 00.00 inatt

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Inte lirat nått souls spel innan men vännerna har tjötat om det så nu blir det åka av kl 00.00 inatt

Välkommen till spelvärldens bästa spelgenre! 😉 Räkna med att dö.... mycket! 😅

Medlem

Gandalf ordspråk ftw xD

Medlem

Såklart. Som red dead fick 100 nästan. Helt otroligt vilka neutrala recensenter det finns. Suck. Red dead var ett bra spel men inte så bra som betygen visade. Känner att recensenter går inte att lita på i dagsläget.

Medlem
Skrivet av denza:

Såklart. Som red dead fick 100 nästan. Helt otroligt vilka neutrala recensenter det finns. Suck. Red dead var ett bra spel men inte så bra som betygen visade. Känner att recensenter går inte att lita på i dagsläget.

Det är nog många än idag som skulle ge RDR 10 av 10. Inklusive jag.

Medlem
Skrivet av denza:

Såklart. Som red dead fick 100 nästan. Helt otroligt vilka neutrala recensenter det finns. Suck. Red dead var ett bra spel men inte så bra som betygen visade. Känner att recensenter går inte att lita på i dagsläget.

Det är förstås rätt personligt men jag har rdr2 som ett av de bästa spelen jag kört, den finns där uppe med bf2 och quake (speciellt tf2 modden) . För egen del så är poängen som de satt för rdr2 helt rimligt alltså, men det gäller dock att se ifall man har samma smak som en recensent (tex ifall man tenderar att ha samma linje som X recensent) . Man kan förstås inte gå helt på en poäng, det är mycket annat som kan ändra ens åsikt om ett spel.

Personligen ser jag poäng från recensioner endast som ett riktmärke bland mycket annat, ser då hellre en video recension av spelet från en individ som jag vet tenderar att gå i samma fålla när det kommer till att smak och tycke. Ett betyg kam dock ge ett hum och ifall dessa poäng (ER har för tillfället 97 på meta) visar sig stämma när man själv börjar lira är det bara att tacka och ta emot. Ska bli intressant att se vad vanliga spelare kommer att säga om spelet. Är det även en obligatorisk day 1 patch?

Medlem

Glöm inte att Cyberkpunk 2077 också fick tokhöga betyg först, sen när vanligt folk väl hade spelat spelet så vågade dem ge spelet mindre betyg.

Medlem

Elden Ring ser jätte trist ut men efter lite forum diskussioner har jag blivit övertygad om att det är ett mästerverk och nu med höga betyg blir man ju pepp 😅Men hjärndöd slå och block + repetera spel brukar jag lessna på och tidigare Dark Souls spel var riktiga sömnpiller så vore trevligt att höra från någon som inte är ett fan! Skriv gärna vad ni tycker om spelet efter helgen (om du inte redan är frälst) vill gärna ge det en ärlig chans och allt snack om det har gjort mig hype men vill inte köpa grisen i säcken 😄

Medlem
Skrivet av denza:

Såklart. Som red dead fick 100 nästan. Helt otroligt vilka neutrala recensenter det finns. Suck. Red dead var ett bra spel men inte så bra som betygen visade. Känner att recensenter går inte att lita på i dagsläget.

Vad jag sett av elden ring så imponerar inte utseendet inte ett dug.
Miljön reagerar inte på spelaren och animationerna är stela så bara där drar det av betyg för kunna nå fullpoängare.
Jag har bara testat Sekiro från utvecklaren och det var omöjligt att spela nå länge på efter man kört Tsushima precis innan.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Spelat igenom Dark souls 1-3, men tröttnade lite genren efter detta och har inte orkat fortsätta.
Skippade Vendrick och Elder dragon i 2:an till och med, men kanske borde ge mig på ett nytt försök snart.
Kanske borde spela igenom spelen som kommit sen dess innan man ger sig på elden ring?

Lyssnade på IGNs recensent som sa att sista bossen var väldigt svår och han verkar väldigt bra på denna typ av spel, så jag vet faktiskt inte om jag pallar.
Jag kanske får vänta lite med detta tills vardags stressen är lite mindre istället, nu vill jag nog bara spela något som är mellansvårt, typ Forbidden west eller något...

Ända kritiken som jag har till spelet i sig annars är att grafiken kunde varit lite snyggare, men det är väl inget stort minus i detta fallet.

Medlem

Finns det något jag avskyr i spel så är det trial-and-error. Det är enda gångerna som jag tar till könsord i kombination med svordomar och jag påminner där och då mycket om en skadeskjuten grizzlybjörn. Men roligt för er som gillar det, det verkar som ett väldigt bra spel i övrigt. Får väl fortsätta vänta på ett spel värt att köpa till min PS5:a som samlat damm sedan december 2020.

Medlem

Detta känns som ett speciellt spel. Hade varit roligt om det var mer i The Witcher stil och inte att världen är död och man ska "straffas" som spelare.

Medlem

Jo, det blir till att sitta uppe ikväll, snart är det dags gott folk!

Uj som jag längtat efter ett nytt FromSoft-spel, att bara få känna deras otroliga och speciella atmosfär ska bli fantastiskt.

Jag antar att vi kommer använda denna tråd som "Den officiella Elden Ring-tråden" - #4235185 ? Jag hoppas det kommer användas spoilertaggar vid större händelser/hemligheter så man vågar gå in sen. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

5/5 för mig låter som ett "fläckfritt" spel. Alltså inga brister, bara fördelar. Allt är ju förstås subjektivt (precis som alla andra recensioner) men hur kan något vara absolut perfekt? Eller är fördelarna så pass starka att de försummar de negativa aspekterna?

Har inte provat spelet själv, enbart läst flertalet recensioner och inte för att vara den men väldigt få nämner ens något om ain, vilket borde vara prio i denna typ av spel? Sett x flera videor där fienden bara står och slår på stenar eller går mot väggar fast man står stilla. Andra gånger verkar den inte klara av att beräkna ut vägar ett nå spelaren, utan fastnar istället på diverse platser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Vad jag sett av elden ring så imponerar inte utseendet inte ett dug.
Miljön reagerar inte på spelaren och animationerna är stela så bara där drar det av betyg för kunna nå fullpoängare.
Jag har bara testat Sekiro från utvecklaren och det var omöjligt att spela nå länge på efter man kört Tsushima precis innan.

Well, alla tycker vi om olika saker. Sekiro är ju för mig en fempoängare medans Ghost of Tsushima får en trea. Sen utseendet har ju för det mesta (hej Demon's Souls-remaken) varit sekundärt i alla deras spel. För min del känns det märkligt att grafiken ska spela så stor roll för betyget, men som sagt, to each their own.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Elden Ring ser jätte trist ut men efter lite forum diskussioner har jag blivit övertygad om att det är ett mästerverk och nu med höga betyg blir man ju pepp 😅Men hjärndöd slå och block + repetera spel brukar jag lessna på och tidigare Dark Souls spel var riktiga sömnpiller så vore trevligt att höra från någon som inte är ett fan! Skriv gärna vad ni tycker om spelet efter helgen (om du inte redan är frälst) vill gärna ge det en ärlig chans och allt snack om det har gjort mig hype men vill inte köpa grisen i säcken 😄

"Hjärndöd slå och block"? Kan det bli mer fel än så?

Medlem
Skrivet av magma:

Undrar hur ain är i detta? Och hur har man lyckats balansera svårighetsgraden?

5/5 för mig låter som ett "fläckfritt" spel. Alltså inga brister, bara fördelar. Allt är ju förstås subjektivt (precis som alla andra recensioner) men hur kan något vara absolut perfekt? Eller är fördelarna så pass starka att de försummar de negativa aspekterna?

Toppbetyg har väl aldrig menats som ett spel helt utan brister, FZ nämner ju plus och minus i deras recensioner, även dom som får 5/5. Det är väl bara ett så pass bra spel att helheten förtjänar högsta betyg helt enkelt, inte att dom är helt perfekta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Finns det något jag avskyr i spel så är det trial-and-error. Det är enda gångerna som jag tar till könsord i kombination med svordomar och jag påminner där och då mycket om en skadeskjuten grizzlybjörn. Men roligt för er som gillar det, det verkar som ett väldigt bra spel i övrigt. Får väl fortsätta vänta på ett spel värt att köpa till min PS5:a som samlat damm sedan december 2020.

Men alltså, Forbidden West är ju ett mästerverk på PS5. Satan vad bra det var.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

In your face alla som var snea på att man förbokade Elden Ring och HFW. Precis klar med HFW mainstory och det är fan det bästa jag spelet på väääääldigt länge. FIFAN vad bra det var.

Och Elden Ring verkar inte sämre!!

Sen är det lite kul med att det är så jävla många som inte pallar souls-spel som skall i och kommentera hahaha, varenda post om souls-spel "Näe men ja hatar soulsspel men kul ni som gillar dom"

Inatt blir det åka!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kommer lätt vara vaken och testa detta i natt och troligen jobba rätt dåligt imorgon innan man slutar tidigt!

Inte lirat dark souls innan men detta verkar vara ett mästerverk utan dess like som jag är lika hyped på som när wow skulle komma.

Medlem
Skrivet av magma:

5/5 för mig låter som ett "fläckfritt" spel. Alltså inga brister, bara fördelar. Allt är ju förstås subjektivt (precis som alla andra recensioner) men hur kan något vara absolut perfekt? Eller är fördelarna så pass starka att de försummar de negativa aspekterna?

Har inte provat spelet själv, enbart läst flertalet recensioner och inte för att vara den men väldigt få nämner ens något om ain, vilket borde vara prio i denna typ av spel? Sett x flera videor där fienden bara står och slår på stenar eller går mot väggar fast man står stilla. Andra gånger verkar den inte klara av att beräkna ut vägar ett nå spelaren, utan fastnar istället på diverse platser.

Med din logik ska inget spel få 5/5 då inget spel någonsin har varit fläckfritt.

Logiken är väl att om ett spel är nästan perfekt bortsett från ett par mindre brister så avrundar man uppåt till 5/5. Ditt resonemang fungerar bättre när man pratar om betygsskala 1-100.

Medlem

Är det här "Cyberpunk"-10:or eller är det äkta 10:or? Man vet aldrig med speljournalistik längre.

Medlem

Fan va sugen man blir. Har dock inte tiden att lägga på ett souls spel just nu. Gillar att det verkligen betyder något när man till sist klarar av den där bossen som från början tycktes helt omöjlig.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Toppbetyg har väl aldrig menats som ett spel helt utan brister, FZ nämner ju plus och minus i deras recensioner, även dom som får 5/5. Det är väl bara ett så pass bra spel att helheten förtjänar högsta betyg helt enkelt, inte att dom är helt perfekta.

Exakt. Man kan ju få högsta betyg även i skolan utan att vara vare sig fläckfri eller fullärd.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Med din logik ska inget spel få 5/5 då inget spel någonsin har varit fläckfritt.

Logiken är väl att om ett spel är nästan perfekt bortsett från ett par mindre brister så avrundar man uppåt till 5/5. Ditt resonemang fungerar bättre när man pratar om betygsskala 1-100.

Tycker 1-100 är bättre då den lämnar mer utrymme för just brister, precis som den t ex hade i pcgamer. Även om ett spel kunde vara "månadens eller årets spel" så fick det aldrig 100%, för då ska det vara perfektion, alltså felfritt rakt igenom. Inget spel kan vara det men det kan vara jävligt nära.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas man blir nöjd, köpte spelet igår och förladdat klart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar