Snabbkollen - Jag spelar Elden Ring på...

Robot
Snabbkollen - Jag spelar Elden Ring på...
Medlem

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Medlem

Det kommer bli PC, då jag inte har en PS5 ännu.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

ER, PS5, Fåtölj, storbild och snacks/öl till helgen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag köper alltid på fler enheter 👍

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Dark Souls 2-3 och Sekiro har inte varit några problem för mig personligen på PC.

Det blir Elden Ring på PC här, förinstallerat och klart, taggad till tusen. Hoppas det flyter på med minimala skavanker, har läst varierande rapporter för PC optimeringen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

för stor backlog, får vänta och se

Medlem

Väntar på steam deck tester men kommer köpa det lagomt tills jag får min deck. För mycket annat just nu ändå.

Medlem

Köpte mig en Series S att ha medans jag inväntar en PS5 utan krig och snuskiga överpriser. Så blir mitt första Soulsborne på Xbox!

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Som ovan talare också skrev så har det inte varit några som helst problem med deras senaste titlar på PC vid release så förhoppningsvis och troligtvis så ska det inte vara några problem nu helller.

Medlem

Ingen aning då jag inte läst recensionerna eller sett videor på hur spelet flyter ännu.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det blir på Xbox och en snabb tillfällig flytt till Nya Zeeland.

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Snackar i nattmössan.

Medlem
Skrivet av dTexN:

ER, PS5, Fåtölj, storbild och snacks/öl till helgen

Hade varit samma här, men hela familjen har fått corona

Medlem
Skrivet av loerk:

Snackar i nattmössan.

Både ja och nej, första porten till pc var ju bedrövlig faktiskt, men dom har ju hämtar upp sig iom DS 3 och Sekiro, tycker iaf jag.

Avstängd
Skrivet av Flower Knight:

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Enda problematiska var första Dark Souls: Prepare to Die Edition till vilket man behövde installera DSFix för att kunna spela i mer än 30 fps och högre upplösning än 720p.
Det var mer eller mindre en direkt portning av konsolversionen så konsolversionen såg precis lika taskig ut.
Med DSfix så man kunde spela 1080p och 60fps var det dock magiskt vackert för att vara 2012.

Efter det har de släppt Dark Souls 2, Dark Souls 2: SotFS, Dark Souls 3, Sekiro och Dark Souls: Remastered som det inte har varit något fel på alls.

Medlem

Jag hade gissat på att de flesta spelar spel som detta på konsol men uppenbarligen är det väldigt många som väljer att spela på PC.

Det skulle vara intressant att veta hur många som har konsoll hemma men ändå väljer att spela detta på PC.

Medlem

jag väntar och ser hur buggig releasen blir dessa dagar, men det är alltid pc för mig


signatur

//monster

Medlem

Om jag är smart, skippar jag detta spel och tittar på när någon spelar det, har köpt alla tidigare spel och max spelat 1-2 timmar av dem och sen gett upp. Gillat världarna etc men spelstilen har nog inte varit för mig. Har blivit mest slöseri på pengar på deras tidigare spel för min del.

Gen
Medlem

Hade jag vetat hur det presterar på PS5 hade jag nog föredragit den plattformen pga laddningstiderna. Ska kanske vänta en smula och se om vi får låst 60fps eller om det blir mellan 35-60fps som under nätverkstestet.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag hade gissat på att de flesta spelar spel som detta på konsol men uppenbarligen är det väldigt många som väljer att spela på PC.

Det skulle vara intressant att veta hur många som har konsoll hemma men ändå väljer att spela detta på PC.

Har endast min PS5 för att spela titlar som inte går att spela på PC och därav så väljer jag PC även för denna titeln. I regel så är spel helt enkelt bättre och snyggare på en bra PC, och dessutom kör jag med PS5-kontrollen så den biten saknar man inte heller.

Medlem

PC eller Xbox så jag kan använda den sköna elite-kontrollen.

Avstängd
Skrivet av deezel:

för stor backlog, får vänta och se

Samma, känner inte att detta är något man *måste* lira day 1 heller. Väntar man några månader (eller är) brukar det ofta vara bättre optimerat, mer content finns och kanske ett och annat mod finns ute.

Med det sagt, givet att det blir på PC, när det väl blir av.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tänkte säga PC, men hade missat att det släpps till PS4 också. Kanske blir där då. Men det är inte så aktuellt, kommer inte köpa det på release oavsett (fullt upp).

PC för mej, slipper jag betala avgift för online spel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Hade varit samma här, men hela familjen har fått corona

Shiiit, krya och hoppas du får lite egentid med någon tv


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Både ja och nej, första porten till pc var ju bedrövlig faktiskt, men dom har ju hämtar upp sig iom DS 3 och Sekiro, tycker iaf jag.

Psst, det var typ 11 år sedan prepare to die edition kom till PC.
Dark souls 2 hade en PC-port som var toppen, och även trean + Sekiro.

Så nae, att säga att de har en dålig historik med PC-portar är att snacka i nattmössan.

Avstängd

Elden Ring & Dying Light 2 får vänta tills man är färdig med nästa GW2 expansion ^^

Skrivet av loerk:

Psst, det var typ 11 år sedan prepare to die edition kom till PC.
Dark souls 2 hade en PC-port som var toppen, och även trean + Sekiro.

Så nae, att säga att de har en dålig historik med PC-portar är att snacka i nattmössan.

Jag hade dock problem med Dark Souls 2 på PC. Kunde inte få fullscreen om man har en skärm över 60 Hz.

Skrivet av Dudinkalv:

Har endast min PS5 för att spela titlar som inte går att spela på PC och därav så väljer jag PC även för denna titeln. I regel så är spel helt enkelt bättre och snyggare på en bra PC, och dessutom kör jag med PS5-kontrollen så den biten saknar man inte heller.

Spelar alltid på PC, och vissa spel med Playstation-kontrollern. Däremot DualShock 4 (PS4) för mig.
DualShock 4 fungerar ju natively i Windows, jag kopplar bara in den med USB-kabeln och inget mer, ingen speciell mjukvara behövs.
Jag vill gärna byta min slitna DualShock 4 till en PS5-kontroller.
Har däremot läst att PS5-kontrollern inte fungerar lika bra i Windows (än så länge).

Hur fungerar det för dig att köra med PS5-kontrollern i Windows? Använder du DS4Windows? Upplever du några utmaningar? Något som inte fungerar med PS5-kontrollern i nuläget?

12
Skriv svar