Elden Ring - Recension del 1

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Skulle tro att det är framerateproblemen, och att det stiger med tiden. Jag har inte haft fullt så stora problem med pc-versionen själv, det hackar till ibland men rätar i regel ut sig snabbt igen, men jag förstår ju absolut besvikelsen hos de som köpt och upplever en massa problem.

Det här låter ju till exempel många, många, många gånger värre än det jag råkat ut för:
"Struggling to maintain 60FPS/1080p on a 3080, massive stuttering and drops to the mid 20s, crashed 4 times within 2 hours of game time, 60 FPS cap, and no ultrawide support."

Att spelet är låst till 60fps har jag dock inte ens reagerat på. Det är ju From Soft och det hade jag bara kallt räknat med. De är som de är, på vissa sätt.

Verkligen, den där prestandan låter som något som kommer fixas i en tidig patch. Sedan kan ju några communitys fått för sig att recensionsbomba. Stream reveiws är vanskliga tycker jag. Särskilt i början.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Och elden ring är inte mer "open world" än dark souls redan är, om än på ett annat vis.

Finns gränser till hur konträr man kan vara.
Antar att t.ex. RDR2 eller Breath of the wild inte är mer "open world" än Dark Souls 1 enligt dig?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ducka, ducka, slå.
Ducka, ducka, slå.
Ducka, ducka, slå.
Tidernas bästa spel!

lol

Det där tafatta argumentet kan man väl i princip applicera på varenda spel som involverar strider.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Det där tafatta argumentet kan man väl i princip applicera på varenda spel som involverar strider.

Fick de också full pott i betyg?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Fick de också full pott i betyg?

God of war? Kanske?
Horizon?
Höga betyg fick de i alla fall, och de har ännu mer simplistiska strider än DS.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det där tafatta argumentet kan man väl i princip applicera på varenda spel som involverar strider.

”Alla spel är ju egentligen bara att trycka på knappar” är ett trött försvar för en spelserie vars gameplay inte utvecklats ett dugg sedan den stolpiga, simplistiska mekaniken introducerades med Demon’s Souls.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Alla spel är ju egentligen bara att trycka på knappar” är ett trött försvar för en spelserie vars gameplay inte utvecklats ett dugg sedan den stolpiga, simplistiska mekaniken introducerades med Demon’s Souls.

Men om du spelar Elden Ring så har dom ju ändrat en del med counters, ashes och weapon arts, så det är ju det.

Det blir det man gör det till, vill man springa och bara slå med light attack (r1 på ps5) så kan du göra det.

Om jag avskyr spelmekaniken i Dark Souls, dvs att det är frustrerande, för mycket trial & error och att jag helt enkelt inte har tid att nöta om och om igen - kan jag ändå uppskatta detta spel eller är det helt enkelt för likt Dark Souls?

Skribent
Skrivet av Captain_Dracula:

Om jag avskyr spelmekaniken i Dark Souls, dvs att det är frustrerande, för mycket trial & error och att jag helt enkelt inte har tid att nöta om och om igen - kan jag ändå uppskatta detta spel eller är det helt enkelt för likt Dark Souls?

Då skulle jag råda dig att hålla dig långt, långt borta från Elden Ring. Det här är i mångt och mycket Dark Souls 4 under ett annat namn. Om du hatade Souls-spelen kommer du knappast bli övertygad av Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Aj aj. Jag får hoppas ilskan håller sig hanterbar.

Jag kom inte riktigt så långt eftersom det fick bli en refund. Tyvärr är pc-versionen i ett bedrövligt skick. Hoppas på bättring så blir det ett köp då istället.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Alla spel är ju egentligen bara att trycka på knappar” är ett trött försvar för en spelserie vars gameplay inte utvecklats ett dugg sedan den stolpiga, simplistiska mekaniken introducerades med Demon’s Souls.

Jaha, så du har inte ens spelat spelen. Varför ska de fixa något som inte är trasigt? Speciellt när så många tycker att det är bra.

Skriv svar