Rykte: Obsidian och Microsoft diskuterar Fallout New Vegas 2

Robot
Rykte: Obsidian och Microsoft diskuterar Fallout New Vegas 2
Medlem

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem
Skrivet av Warcraft:

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.

Blasphemy!

Medlem

Yes! Bethesdas Fallout-spel är bra spel, men dom är fan inte 'Fallout'. FO3 var bra, FONV var fantastiskt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Warcraft:

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.

There are dozens of us...DOZENS!!

Medlem
Skrivet av Warcraft:

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.

Det är ju helt sjukt faktiskt:D

Man får väl såklart tycka vad man vill.

För egen del så var dock FO3 inte så spännande och var väl mer intressant som koncept och att möjliggöra Vegas.

Vegas är nog annars bättre på alla sätt och gör FO3 och 4 till pinsamma historier med tanke på vad Obsidian lyckades genomföra på väldigt kort tid och budget jämfört med Bethesda.
Att Bethesda inte förstår Fallout är ju också jobbigt, det blir istället deras tolkning av konceptet.

Kommer köpa ny PC eller Xbox ifall det kommer. Kanske blir köp redan för Outer worlds 2, ifall de lyckad bättre och om det var budgeten som var problemet för 1:an, vilket förmodligen var fallet.

Medlem

And, yes, it’s exclusive to Xbox.

Farornas Konung
Skrivet av Freeman79a:

And, yes, it’s exclusive to Xbox.

Och Pc då såklart!

Medlem

Kul för Obsidian! Det är en i min mening riktigt vass studio. Trevligt också att de gått från att leta pengar via crowd funding till att ha 2 AAA-projekt plus ett par mindre igång. MS har gjort helt rätt och satsat ordentligt på den här studion!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd

Detta hade varit mycket trevligt. Ett nytt FO, på riktigt (sp, mod support, etc)

Medlem

Hoppas! FO New Vegas är det enda bra falloutspelet sedan FO Tactics. Bethesda själva är urusla på att skapa spel. De gör bara stora, tomma och döda världar där inget du gör gör någon skillnad. Allt är bara kulisser.

Medlem

Tycker nog om alla nyare Fallout. Inte nödvändigtvis för story och kampanjen utan för att upptäcka världen och göra en mäktig gubbe osv.
I fyran jobbade jag en hel del med camps tex.

Medlem

Wow, ja det vore himla kul


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Warcraft:

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.

Jag är tydligen en av dom få som tycker att Fallout 4 är bättre än båda, inte perfekt, men det har inget av dom varigt.

Medlem

Efter det mediokra The Outer Worlds, med urusel humor, tråkig story och ointressanta karaktärer, så har jag inte mycket hopp om att Obsidian kan göra bra RPGs i den här stilen.

Pillars däremit är en annan historia, inte så bra spel överlag, men när stämningen ska vara mer allvarlig och mörk, då klarar Obsidian det ganska bra.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Warcraft:

Jag är en av de få som tyckte Fallout 3 var mycket bättre än new vegas.

Jag tror inte jag vill säga att 3an är bättre då mycket av det som fanns i det spelet förfinades i New Vegas. MEN jag hade faktiskt roligare i Fallout 3, mycket kan nog bero på att hade lagt så många timmar i 3an när New Vegas kom att jag var lite less. Spelen är ju ändå rätt lika varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag är tydligen en av dom få som tycker att Fallout 4 är bättre än båda, inte perfekt, men det har inget av dom varigt.

Beror på vad du är ute efter. FPS-mekaniken är mycket vassare, och det nya systemet för power armors är riktigt bra. Att utforska världen är som vanligt med Bethesdas spel helt fantastiskt. Men som ett rollspel är det helt värdelöst, alla rollspelselement som gjorde Fallout till Fallout har helt raderats, och författarskapet för huvudhandlingen är bland det sämsta som någonsin gjorts.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Beror på vad du är ute efter. FPS-mekaniken är mycket vassare, och det nya systemet för power armors är riktigt bra. Att utforska världen är som vanligt med Bethesdas spel helt fantastiskt. Men som ett rollspel är det helt värdelöst, alla rollspelselement som gjorde Fallout till Fallout har helt raderats, och författarskapet för huvudhandlingen är bland det sämsta som någonsin gjorts.

Jag förstår precis att det är det senare som folk som håller Vegas varmt om för, men personligen har jag svårt att hitta inlevelsen när ens karaktär inte har någon historia och kan formas precis som helst när som helst, som om karaktären är nån slags robot. Och där kommer vi nog aldrig komma överens om vad som är bättre, är bara en smaksak. Med det sagt hade jag föredragit lite mer alternativ och inte bara en specifik start/karaktär.

Men i ärlighetens namn så bryr jag mig främst om sandlådeaspekten + modscenen, där fallout 4 skiner som starkast. Med det sagt har jag gillat alla av dom rejält och haft lite skoj med Fallout 2 för den delen. Different strokes och sånt

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag förstår precis att det är det senare som folk som håller Vegas varmt om för, men personligen har jag svårt att hitta inlevelsen när ens karaktär inte har någon historia och kan formas precis som helst när som helst, som om karaktären är nån slags robot. Och där kommer vi nog aldrig komma överens om vad som är bättre, är bara en smaksak. Med det sagt hade jag föredragit lite mer alternativ och inte bara en specifik start/karaktär.

Men i ärlighetens namn så bryr jag mig främst om sandlådeaspekten + modscenen, där fallout 4 skiner som starkast. Med det sagt har jag gillat alla av dom rejält och haft lite skoj med Fallout 2 för den delen. Different strokes och sånt

Ja, Fallout 4 är ett bra spel, utmärkt sandlådespel, men värdelöst rollspel. Det är synd för dom av oss som är fans av rollspel, i synnerhet dom som gillade Fallout-serien när den begav sig. Men en man får nog leva med att den gamla skolans rollspel är en nischgenre som inte passar väl i den finansiella kalkylen för utvecklare som blir för stora.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Med tanke på att Bethesda är upptagna med Starfield och Elder Scrolls 6 i fem-tio år framåt så vore det ju smart att fråga Obsidian om de vill göra Fallout 5.

Medlem

Bara inte Bethesda får vantarna på det och ger oss skräp likt trean och fyran.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Chefredaktör

Låt Obsidian pilla med ett nytt Fallout så får Bethesda fokusera på att göra Starfield EPISKT.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

And, yes, it’s exclusive to Xbox.

Exklusivt till Microsoft. Alltså PC också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar