Speltoppen vecka 10

Medlem
Speltoppen vecka 10

Smått otroligt att CS ryms med på denna typ av listor ännu idag!
Hade nästan förväntat mig att God Of War III skulle ha kommit med oxå men det blev ju släppt i slutet av veckan...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Flakmonkey
Skrivet av Elmoth:

Smått otroligt att CS ryms med på denna typ av listor ännu idag!
Hade nästan förväntat mig att God Of War III skulle ha kommit med oxå men det blev ju släppt i slutet av veckan...

Listan släpar ju efter en vecka så det är inte särskilt konstigt att GOWIII inte är med eftersom det släpptes vecka 11

Inaktiv

Kunde man räkna med endå, FF13 är ett jävligt bra spel dessutom.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Kunde man räkna med endå, FF13 är ett jävligt bra spel dessutom.

Tycker nästan det känns fel o kalla det för spel med tanke på hur pass extremt linjärt det är och mängden cutscenes. =/

Men kan iallafall säga att det är en oerhört snygg animerad film. =D

Medlem

Yey, go final fantasy! Riktigt bra spel men, karaktärerna och uppbyggnaden av storyn och så kunde ha varit bättre..

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Elmoth:

Smått otroligt att CS ryms med på denna typ av listor ännu idag!
Hade nästan förväntat mig att God Of War III skulle ha kommit med oxå men det blev ju släppt i slutet av veckan...

Listan släpar ju efter en vecka så det är inte särskilt konstigt att GOWIII inte är med eftersom det släpptes vecka 11

aaahh, i see i see said the blind man!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Köpte FF13 till tjejen och tittat på då hon lirat det... Men spelet är verkligen sjukt dåligt/töntigt, storyn hänger inte ihop vidare bra och logik existerar inte alls. Karaktärerna är förvisso rätt välgjorda rent tekniskt... men otroligt tunna/ointressanta.

Och utöver det är "gameplayet" skrattretande, har kanske aldrig varit FF seriens starka sida men någon gång borde de ju försöka utvecklas.

Så vad får vi om vi har en dålig story, dåligt berättande, tråkiga karaktärer och tråkigt gameplay? Ett bra spel?

2/5 kanske, har inte klarat det förvisso men så långt in är det ingen höjdare.

Medlem

Sims 3 har klättrat uppåt igen. Jag förväntade mig att alla tjejer i landet redan hade Sims 3 vid det här laget, men nähäpp.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Köpte FF13 till tjejen och tittat på då hon lirat det... Men spelet är verkligen sjukt dåligt/töntigt, storyn hänger inte ihop vidare bra och logik existerar inte alls. Karaktärerna är förvisso rätt välgjorda rent tekniskt... men otroligt tunna/ointressanta.

Och utöver det är "gameplayet" skrattretande, har kanske aldrig varit FF seriens starka sida men någon gång borde de ju försöka utvecklas.

Så vad får vi om vi har en dålig story, dåligt berättande, tråkiga karaktärer och tråkigt gameplay? Ett bra spel?

2/5 kanske, har inte klarat det förvisso men så långt in är det ingen höjdare.

Du har ju inte spelat det eller vart med i storyn så varför ska någon lyssna på vad du tycker?

Inaktiv

Yeaaah, CS! Vilka köper det? :'(

Medlem

Känns som det börjar gå bra för PS3 nu. Det är ofta man ser multiplattformsspel där PS3 ligger före 360 försäljningsmässigt nu.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Känns som det börjar gå bra för PS3 nu. Det är ofta man ser multiplattformsspel där PS3 ligger före 360 försäljningsmässigt nu.

Beror på att man fick med betan när man bokade på Playstation 3. Skulle vara helt olikt om det var samma erbjudande till Xbox 360. För övrigt så tror jag att det är ganska jämt ändå totalt sett i världen. Men dom exklusiva spelen säljer verkligen som smör till 360.

Skrivet av anon_19389:

Yeaaah, CS! Vilka köper det? :'(

Counter-Strike ligger så högt upp eftersom folk fuskar hela jävla tiden. Jag undrar hur många konton som blir bannade varje dag på Steam. Steam tjänar pengar och vi köper ännu mera.

Jot
Medlem

Dataspelsbranchen? Datorspelsbranchen? Hur var det nu?


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv
Skrivet av Jot:

Dataspelsbranchen? Datorspelsbranchen? Hur var det nu?

http://www.dataspelsbranschen.se/

Hur var det nu?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Känns som det börjar gå bra för PS3 nu. Det är ofta man ser multiplattformsspel där PS3 ligger före 360 försäljningsmässigt nu.

Jo det är glädjande att se folk välja att spela på en kvalités maskin! Det tog sig sin tid men nu börjar det bli en regel att se PS3 överst på listorna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar