Amazons spelstreamingtjänst Luna är släppt i USA

Robot
Amazons spelstreamingtjänst Luna är släppt i USA
Medlem

Jag känner mig lite skeptisk.

Det har väl inte gått någon vidare för Stadia hittills?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag känner mig lite skeptisk.

Det har väl inte gått någon vidare för Stadia hittills?

Det fungerar väl och har en relativt stadig följarskara, den är bara inte den största direkt. Det dom inte klarar av är att göra bra reklam för Stadia.

Något jag fick reda på precis var något som Stadia borde haft också, man kan bjuda in folk för lite Co-op genom att skicka en länk till en kompis så kan dom bara hoppa in rätt i spelet med dig utan att behöva köpa det själv, så självklart och "enkelt"(idén, inte den tekniska biten).

Medlem

Jag tror mycket mer på Luna än Stadia, kul får se vad det blir av detta.

Medlem

Underbart med lite konkurrens, detta kanske kan få fart på Google och utvecklingen/spelutbudet på Stadia.

ndr
Medlem

Lite intressant att spelutbudet i Luna är ganska snarlik Stadia om man kikar på Luna+, många indie titlar osv.
Trodde dom skulle stoltsera sig med fler AAA spel men det kanske kommer så småningom.

Skribent
Skrivet av ndr:

Lite intressant att spelutbudet i Luna är ganska snarlik Stadia om man kikar på Luna+, många indie titlar osv.
Trodde dom skulle stoltsera sig med fler AAA spel men det kanske kommer så småningom.

Tror det kommer, Amazon har ju också studios som faktiskt lyckats producera spel. Så jag gissar det blir exklusiviteter i framtiden. Visst sysslar de med något LOTR-projekt?


signatur

"Writer and Fighter"

ndr
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror det kommer, Amazon har ju också studios som faktiskt lyckats producera spel. Så jag gissar det blir exklusiviteter i framtiden. Visst sysslar de med något LOTR-projekt?

Japp dom kommer nog lyckas bättre än Stadia.
Tänker du på MMO't? den har dom lagt ner verkar det som:
https://www.polygon.com/22391970/lord-of-the-rings-mmo-amazon...

Skribent
Skrivet av ndr:

Japp dom kommer nog lyckas bättre än Stadia.
Tänker du på MMO't? den har dom lagt ner verkar det som:
https://www.polygon.com/22391970/lord-of-the-rings-mmo-amazon...

Ah! Ja det var nog det jag tänkte på. Men de kanske gör något annat runt LOTR med tanke på att de verkar ha licensen? Beror väl lite på hur serien tas emot också antar jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Usch för Amazon, speciellt när det kommer till prenumerationstjänster. Jag handlar ibland från dem när man inte kan köpa från någon vettig butik, men det förändrar inte att jag ogillar dem.

Försök avsluta en audible prenumeration från mobilen om ni undrar varför jag hatar dem.

Edit: Man kan tydligen göra det nu för tiden. De brukade kräva en PC.

Medlem

Man bör ju satsa stort på 4k 60fps+ som spelstreamingtjänst då det är tungdrivet och många hade nog kunna tänka sig att hyra lite molnkraft för att nå den nivån

1
Skriv svar