Snabbkollen - Vilket betyg LUTAR det mot att du ger Elden Ring?

Robot
Snabbkollen - Vilket betyg LUTAR det mot att du ger Elden Ring?

Vi vet att ni spelar fortfarande, men det är dags för halvtid!

#beyg, #elden-ring, #snabbkoll


Medlem

5/5 eller 9/10. Gameplay super, men inte särskilt vågat mot föregående spel och tyvärr en ganska död öppen värld (jämfört med t.ex. Witcher och Skyrim).

Medlem

10/10, kan inte slita mig ifrån det.

Ti.
Medlem

Svårt överskattat spel. Copy of a copy, of a copy, of a copy osv.

Medlem

I början så kändes det lite som 3/5. Jag gillade inte den öppna världen och att man spenderade massor av tid på att hitta i princip ingenting av nytta. Men nu när jag är betydligt mer insatt i spelet och kommit mycket längre så inser man hur bra spelet verkligen är. Det har gått över till en solklar 5/5. De har lyckats att ta allt bra från souls spelen och göra det bättre. Det här är bästa spelet jag spelat på mycket länge. Den öppna världen är ett perfekt komplement när man vill ta en pause från de svåra bossarna.

Medlem

Så 11% har inte spelat spelet ens, utan bara röstat 1 för att de kan.

Medlem

Barn ger 1 i betyg

Medlem

11/10.

Bästa jag spelat. Älskar Soulsborne och det här är MYCKET mer av det goda. Tror jag börjar närma mig slutet, men kommer fortsätta spela NG+. Vill se alla sluten och har inte utforskat allt på långa vägar.

Medlem

Det verkar vara ett bra spel, objektivt. Men subjektivt, är det verkligen kul?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag är väldigt tidigt i spelet men som en dålig och gammal gamer blev jag väldigt glad över att man kunde summona vargar som tankade åt en. Jag spelar inte primärt för att köra solo mot svåra bossar. Jag spelar mer för upptäckandet och resan mellan bossarna. Höga betyg från mig och mina ashes-summons

Medlem

Det här med betygsröstning är en god tanke men fungerar inte i praktiken, folk kommer trolla och ge minimumbetyg.

Har själv inte köpt spelet ännu, men har kollat en hel del gameplay. Ser galet stelt och långrandigt ut men vill känna och klämma själv innan slutgiltig bedömning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av doversund:

Det verkar vara ett bra spel, objektivt. Men subjektivt, är det verkligen kul?

Jag börjar närma mig 40år och jag känner mig som ett barn som längar efter julafton varje dag för att få spela ett tv-spel. Då har man väll lyckats att uppnå maximala betyget oavsett om det finns vissa skavanker här och där.

Redaktör
Skrivet av magma:

Det här med betygsröstning är en god tanke men fungerar inte i praktiken, folk kommer trolla och ge minimumbetyg.

Har själv inte köpt spelet ännu, men har kollat en hel del gameplay. Ser galet stelt och långrandigt ut men vill känna och klämma själv innan slutgiltig bedömning.

Den risken finns ju alltid. Man får se publika omröstningar som tendenser. Om det t.ex. är många höga och låga betyg så brukar det vara något i grunden bra men som vissa hakat upp sig på en specifik grej med.


signatur
Medlem

Inte klar med spelet på långa vägar, men just nu är det 5/5 och jag gissar på att det blir 5/5 när jag är färdig också. Jag verkligen njuter och tar god tid på mig för jag vet att nästa FromSoft-spel är långt bort(åtminstone i denna stil, gissar jag).

Jag var lite orolig för den öppna världen, men dom har verkligen lyckats att få till upptäckarglädjen för mig igen i ett open-world.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag börjar närma mig 40år och jag känner mig som ett barn som längar efter julafton varje dag för att få spela ett tv-spel. Då har man väll lyckats att uppnå maximala betyget oavsett om det finns vissa skavanker här och där.

Jo, men skall man sätta betyg efter hur kul spelet är, eller hur bra spelet är eller skall det vara en blandning?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Jo, men skall man sätta betyg efter hur kul spelet är, eller hur bra spelet är eller skall det vara en blandning?

Kul och bra vad är skillnaden?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kul och bra vad är skillnaden?

Inte spelat RDR2 va?

Ganska många timmar in börjar jag svänga och tycka att det även är riktigt roligt, men jag tycker första timmarna här är ett bra exempel på när det är enormt imponerande tekniskt, men så överväldigande att det knappt kan klassas som roligt.

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Inte spelat RDR2 va?

Jo jag har spelat RDR2, spelat ut det och allt. Missar jag nåt här ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo jag har spelat RDR2, spelat ut det och allt. Missar jag nåt här ?

Tryckte på svara lite för tidigt, så fick inte med alls. Men nej, egentligen inte, jag raljerar mest. Nu ganska många timmar in (i RDR2) börjar jag svänga och tycka att det även är riktigt roligt, och antagligen det mest imponerande spel som gjorts, men jag tycker första timmarna är ett bra exempel på när det är enormt imponerande tekniskt och "verklighetsmässigt", men så överväldigande att det knappt kan klassas som roligt.

Jag har inte haft möjlighet att spela Elder Ring än, men misstänker att det är för svårt för att jag ska ha särskilt roligt, vilket dock inte hindrar det från att vara ett väldigt välgjort spel.

Medlem

Jag ger faktiskt en trea. 3.5 till och med. Desto mer jag spelat desto mer uttråkad blir jag faktiskt.
Och jag älskar deras spel. Elden RIng är som bäst när man slipper rida runt på hästen ute på världskartan. Tycker inte det gör spelet bättre utan snarare sämre.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Solklar 5a, skulle gärna gå högre. Ett mästerverk utan dess like

Medlem

pendlar mellan en tvåa och trea för mig efter ~20h

ELF
Medlem

Avstod, dvs ej spelat.
Det här är mer ett spel jag tycker är kul att titta på när andra spelar, men vet inte om jag själv skulle plocka upp det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Stark 4.5 av 5.
Avrundar upp

Den enda käppen är i hjulet är optimiseringen till PC.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Najkan:

Barn ger 1 i betyg

Lolwut. Är det okej att sätta 5 men inte 1?

OT: Avstod röst då jag mest var nyfiken på vad ni spelare faktiskt tycker. Hoppas det kommer på gamepass någon gång, då blir det ett test för mig.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Lolwut. Är det okej att sätta 5 men inte 1?

OT: Avstod röst då jag mest var nyfiken på vad ni spelare faktiskt tycker. Hoppas det kommer på gamepass någon gång, då blir det ett test för mig.

Japp chansen att alla som satte 1 är troll är nära eller lika med 100%

Medlem

Bara startat spelet och haft lite problem med prestandan så jag väntar lite tills det patchats. Sen är jag rätt fast i ett annat spel som släpptes nyligen... (Lost ark)

Medlem

Är inte en soulsspelare,även jag kör Hollow Knight o har kommit till Farrons Keep i DS3

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kul och bra vad är skillnaden?

Exempelvis, FIFA 20XX otroligt bra utvecklat spel, funktion, design, utförande osv. 10/10 men jag tycker inte att det är kul med fotboll.
Det är ett bra spel, men är det kul?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Exempelvis, FIFA 20XX otroligt bra utvecklat spel, funktion, design, utförande osv. 10/10 men jag tycker inte att det är kul med fotboll.
Det är ett bra spel, men är det kul?

Jag behöver inte dela upp det så, jag tycker inte fifa är ett bra spel = inte ett kul spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar