Har vi nån gammal räv här?

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Kul med lite äldre personer som gejmar!

Klart! Det hänger ju med! Vad är alternativet, växa upp? Pfft.

Hittade FZ på det glada 2000-talet; reggade mig någon gång 2010; fast i träsket sedan dess.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Klart! Det hänger ju med! Vad är alternativet, växa upp? Pfft.

Majoriteten av alla på forumet kommer gejma på pensionatet. Det är en form av hobby och kultur. Människor slutar inte se på film vid en viss ålder, inte heller slutar man spela spel vid en viss ålder.

Om folk slutar läsa serier beror det på att det saknas serier som intresserar en, inte att man vuxit ifrån serier som medium.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Klart! Det hänger ju med! Vad är alternativet, växa upp? Pfft.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hittade FZ på det glada 2000-talet; reggade mig någon gång 2010; fast i träsket sedan dess.

Växa upp? Ush! Neee!

Först spel&lek. Sen får familjen köpa mat för resterna. ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Växa upp? Ush! Neee!

Först spel&lek. Sen får familjen köpa mat för resterna. ;D

Snyggt att vi kommentera:
1) i samma tråd,
2) på samma ämne och
3) på exakt samma minut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Duger hur länge man spelat?
Då vill jag säga att Intellivsion(1977) inte var det första. Dessförinan var det nåt Pong-liknande.
Vaga minnen är de bästa

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Majoriteten av alla på forumet kommer gejma på pensionatet. Det är en form av hobby och kultur. Människor slutar inte se på film vid en viss ålder, inte heller slutar man spela spel vid en viss ålder.

Om folk slutar läsa serier beror det på att det saknas serier som intresserar en, inte att man vuxit ifrån serier som medium.

Absolut! Tror du tar mig några hundra procent för mycket på allvar. Det var ett skämtsamt inlägg.
Men det spelade ju lite på allvar då jag som liten fick höra hur nördigt det var och någonting jag borde växa ifrån.
I vilket fall menade jag inte att det är barnsligt att spela, tänkte mer på:

NuZ
Testpilot

Jisses vad det luktar fikon och gammal gubbe i denna tråd


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Absolut! Tror du tar mig några hundra procent för mycket på allvar. Det var ett skämtsamt inlägg.
Men det spelade ju lite på allvar då jag som liten fick höra hur nördigt det var och någonting jag borde växa ifrån.
I vilket fall menade jag inte att det är barnsligt att spela, tänkte mer på:

https://ih1.redbubble.net/image.1723272629.1546/poster,840x83...

Ser det nu. Det var inte meningen att låta så allvarlig/kritisk. Det var mer jag som tänkte högt när jag läste din kommentar.

Dags för mig att ta helg.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag är född 1983.

Jag har nog hängt här sen 1998 eller 1999. Minns inte exakt 😉

Reggade mig sent och är inte direkt aktiv...

Medlem

Hela diskussionen med ”spela länge” är underbar.

”Va, läser du fortfarande böcker?”

Eller…

”Har du hört om Kurt-Bertholdt, han ser på TV fastän han fyllt 50.”


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ser det nu. Det var inte meningen att låta så allvarlig/kritisk. Det var mer jag som tänkte högt när jag läste din kommentar.

Dags för mig att ta helg.

Så kan det gå! Ingen fara skedd! Trevlig helg på'rej!

phi
Medlem

Funnits här under diverse namn sedan Quake och Torget-tiden. Gammal som satan med andra ord.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jisses vad det luktar fikon och gammal gubbe i denna tråd

Diskriminering! Av mig luktar det Cocacola och Kinamat.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Klart! Det hänger ju med! Vad är alternativet, växa upp? Pfft.

Helt rätt inställning 😆


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag kom in på sajten efter att den gått över från att bara skriva om Quake, reggade mig inte direkt dock men har varit med hyffsat länge.

Skrivet av Ichinin:

OT men: Vem gjorde originalet? Jag hade bara hört den av Ramones tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är ingen gammal räv från Fragzone men att spela Red ALert med uppringt internet var the shit, TCP/IP och hela kitet

Medlem

Mitt konto år från 2012 men jag har inte varit så jätteaktiv först nu på senare år och det kallar jag för pandemieffekt. Men jag förvånar mg inte om jag har haft ett konto som jag skapat under 00-talet för då skulle man ju ha konton överallt.

Men jag tycker det är kul att det här forumet ändå har levt i 20 år! Det vore också kul att hitta väldigt gamla trådar och se vad man diskuterade då, det finns väldigt långa trådar på flashback också där första inlägget skrevs kring 2000. Det blir lite av en antikrunda digitalt...

Testpilot

FZ var ju snabbaste stället o dra hem demos o grejer runt början på 2000 talet.

Reggade lite senare och har hängt här länge nu. Mer eller mindre varje dag de senaste 5 åren.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Jag har varit med sedan start men skaffade konto långt senare.

Medlem

Blev PC-gamer i sena tonåren, och regdatum matchar väldigt väl med när jag gick över från konsolsidan


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag fyller 54 i maj. Största intresset gaming fortfarande. Spelade Pong hos min mosters gubbe när det var höjden av teknik, han var tv reparatör och stolt över sin fräscha spelmaskin. Att skriva här har jag dock bara gjort på senare tid. Dock har jag läst alla sorters speltidningar förr om åren t ex PC gamer.

Medlem

Jag har för mig att jag varit här längre än vad min user anger, men tror inte jag kommenterade särskilt mycket innan Arnroth började skriva om jämställdhet i spelbranschen, och jag kom på att jag fullkomligt sprudlar av åsikter ;D

Tror fan jag skulle kunna ha FZ som startsida då det i princip alltid är det första jag ser efter startskärmen ihop med morgonkaffet.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag fyller 54 i maj. Största intresset gaming fortfarande. Spelade Pong hos min mosters gubbe när det var höjden av teknik, han var tv reparatör och stolt över sin fräscha spelmaskin. Att skriva här har jag dock bara gjort på senare tid. Dock har jag läst alla sorters speltidningar förr om åren t ex PC gamer.

Är 43, och trodde att intresset för gaming skulle avta med åren men efter 36 så har det egentligen bara tilltagit. Reggade mig dock som medlem på FZ först 2015. Hade helt enkelt missat FZ. Spelade Quake men inte så mycket.

Medlem

Jag minns att fz var platsen där nedladdningen av patchar till spel, framförallt BF1942, hade högst hastighet.

Säga vad det vill om min status som silverräv

Jag är reggad men jag kan inte påstå att jag har varit speciellt aktiv. Några inlägg här och där bara.

Quake-konnässsör

Varit på FZ sedan Quake tiden, kommer inte ihåg om det var sedan -96 eller -97. Var inte aktiv i forumen då, det blev man på senare tiden.

12
Skriv svar